Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva bør jeg oppleve i København?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-11, 09:51   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Hva bør jeg oppleve i København?

I morgen tidlig reiser jeg på jentetur til København med to venninner. Jeg lurer derfor på om noen har knallgode tips til hva jeg bør oppleve når jeg har to dager der? Kafeer, interiørbutikker, markeder, noe annet?

Jeg liker alt som gir meg kreativ inspirasjon samt gode mat, vin og kaffeopplevelser .

Hva er dine favoritter i København?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 09:54   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Jeg elsker å gå og se. Blant mine favoritter er Nyboder, Kartoffelrækkerne og Brumleby. Mulig det er for spesielt interesserte?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:56   #3
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Lunsjtips: Peder Oxe på Gråbrødretorv.
Deilige smørbrød, klassisk interiør, serveringsjomfruer i svarte skjørt og hvite blondeforklær.
De gir deg en spiseseddel (smørrebrød) og en drikkeseddel, når du har bestemt deg og krysset av på seddelen hva du skal ha, tenner du den lille grønne lyspære på toppen av skomakerlampa over hvert bord, så kommer de og tar bestillingen.

Jeg har vært der flere ganger, og synes det er like herlig hver gang. Kjempeutvalg av smørrebrød, normal lunsjporsjon er 3 stk - de er små, men utrolig velsmakende. Sist jeg var der kostet det 109 danske for 3 smørrebrød.

Ellers anbefaler jeg Ny Carlsberg Glyptotek, fantastisk museum. Jeg er enda mer hekta på bygningene enn innholdet, både den gamle og den nye delen (nydelig integrert) er flotte bygninger med rom, lys, liv, historie og flotte detaljer. Helt grei lunsjrestaurant også.

God tur!

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:06   #4
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Jeg anbefaler Villa Vino på det varmeste!
http://www.villavino.dk/

Ellers må dere forville dere på shopping inn i bakgatene bak Illums, ikke bare på Strøget. Vesterbro er også sjarmerende. Litt mer Grünerløkka-fealing.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:09   #5
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Tivoli og hard rock kafé!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:30   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Ta toget til Humlebæk og besøk Lousiana museum of modern art! Et fantastisk sted, det tar under en time med toget. En utrolig kul arkitekturutstilling der nå, bør absolutt oppleves. Cafe, og en super butikk med dansk design - mange gode gavetips der!
En hyggelig italiensk restaurant, Fiat, ved bankplassen. Kjempegod italiensk pizza! Ikke langt derfra finner du butikken til Marc by Marc Jacobs, mange fristelser og av og til gode kjøp til rabattert pris.
Mange morsomme vintagebutikker i sidegatene til Strøget.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:32   #7
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Carlsbergmuseet og Museum Erotica er jo 2 must.
I tillegg elsker jeg Tivoli om kvelden.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:44   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Jeg ville tatt et par etasjer i nasjonalmuseet, også ville jeg vandret masse, masse rundt i byen. Tivoli om kvelden om det er åpent. Også litt kveldsrusling fra pub til pub.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:45   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.016
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Hvis dere vil ha skikkelig danske smørbrød, så anbefaler jeg kanalcaféen. Vi tar alltid en tur innom der når vi er i København.

Ellers elsker vi tivoli. Det er et tivoli med mye bra karuseller, men det er i tillegg et innmari ålreit sted å rusle rundt. Masse gode spisesteder har de også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:14   #10
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis dere vil ha skikkelig danske smørbrød, så anbefaler jeg kanalcaféen. Vi tar alltid en tur innom der når vi er i København.

Ellers elsker vi tivoli. Det er et tivoli med mye bra karuseller, men det er i tillegg et innmari ålreit sted å rusle rundt. Masse gode spisesteder har de også.

Kan bare signere kanalcafèen. Hadde tidenes lunsj der for noen år siden med herlige kolleger. Det går fremdeles gjeteord om lunsjen på kanalcafèen hos oss. Et fantastisk hyggelig lite, trangt og koselig sted.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:23   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Den sorte diamanten/biblioteket. Det er stengt søndager.
Vi tok kanalbåt, guidet tur gjennom kanalene og slikt. Var fint vær så det var ypperlig!

Ellers vil du shoppe på Benetton (det er virkelig billig ifht.her), og kanskje den splitter nye Disney-butikken for noe til ungene?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:48   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.462
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Hvor ligger Disney butikken?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:48   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Hør på Drømmedama

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 12:37   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Nå er det lenge siden jeg var i København, så jeg begynner å kjenne på ønsket om en ny tur .

En blogger jeg kjenner har laget et pinterest board om København. Kanskje av interesse for noen http://pinterest.com/astridvu/copenhagen-denmark/.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 12:39   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.014
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Hvis du vil være skikkelig kommers og gå vill i råbillige klær: NewYorker. Ligger nederst på Strøget mot Tivoli.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 12:47   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg oppleve i København?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor ligger Disney butikken?

Midt på Amagertorv. Kan ikke unngå å finne den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no