Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Podcasttipstråd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-18, 10:36   #61
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Jeg likte også Hos Peder og så synes jeg Elefanten har flere gode episoder. Av dem med jevnt tilsig av nye episoder liker og følger jeg:
- Aftenpodden
- Foreldrerådet Mye bra og jeg liker at Thea Klingenberg er så uhøytidelig, byer på seg selv og henter inn gode fagfolk som også kan formidle. Men jeg hopper glatt over alt som har med graviditet, babyer og fødsel - er lizm ferdig med det
- Lindmo og co Flirer godt av denne. Ser sjelden på TV-programmene, men podcasten elsker jeg.
- Du verden
- AT Parenting Survival Podcast (veldig bra for for foreldre med barn med angst og OCD)
- TILT Parenting: Raising Differently Wired Kids

Dette gjorde at jeg prøvde meg på Lindmo og co. Artig!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-18, 14:14   #62
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Nå hører jeg på Kvinneguidens venner, og lurer på om Pøbelsara herfra er samme Pøbelsara som på kvinneguiden. I såfall er du sitert på pod. De var enige med deg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-18, 21:40   #63
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg hører fast på Relasjonspodden og Vanessa og Synnøve.
Har også hørt noen episoder av "Sånn er du".


Sist redigert av Timar : 13-11-18 kl 23:20. Årsak: Det manglet et punktum. :nemlig:
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 00:50   #64
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg har også begynt å høre på Relasjonspodden! Herlig blanding av skjemt og alvor.!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 11:42   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nå hører jeg på Kvinneguidens venner, og lurer på om Pøbelsara herfra er samme Pøbelsara som på kvinneguiden. I såfall er du sitert på pod. De var enige med deg.

Skal vedde en tusenlapp på at det er vår Pøblis, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 15:22   #66
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg trenger noe bra som er minst 70 min langt. Det er så lang tid det tar for meg å sykle hjem og jeg vil helst slippe stoppe for å finne noe annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 15:31   #67
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg trenger noe bra som er minst 70 min langt. Det er så lang tid det tar for meg å sykle hjem og jeg vil helst slippe stoppe for å finne noe annet.

På podcast-appen min så fortsetter neste episode (Pod?) fortløpende når en er fullført.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 15:38   #68
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

På podcast-appen min så fortsetter neste episode (Pod?) fortløpende når en er fullført.

iPhone?

Den har ikke gjort det foreløpig, men det kan kanskje være for at jeg som regel har lyttet på den siste som ligger ute. Jeg må kanskje begynne fra staten på noe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 15:41   #69
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

iPhone?

Den har ikke gjort det foreløpig, men det kan kanskje være for at jeg som regel har lyttet på den siste som ligger ute. Jeg må kanskje begynne fra staten på noe.

Ja, og jeg måtte skru på noe i innstillinger, både for å få den til å fortsette og for å få den til å velge neste, og ikke forrige podcast. Jeg bruker podcast republic, android.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 15:42   #70
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Du kan lage kø av podkastene i podkastappen på iPhone. Bare hold inne på en episode, så kan du velge "spill neste".

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 15:54   #71
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Aha! Det hjelper nok. Det har vært litt irriterende å ikke ha noe på øret i slutten når jeg sykler så jeg har heller lyttet på svak musikk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-18, 20:11   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skal vedde en tusenlapp på at det er vår Pøblis, ja.

Jepp, det er meg. Jeg har skrevet noen tusen innlegg om hvor uetisk jeg synes det er å bruke ungene sine som underholdning og reklameplakater i blogger og andre SoMe. Og litt om hvor mye juks og sutring når man blir tatt for juks, det er i samme bransje.
Innlegget som ble referert til, var startinnlegget i en debatt om bloggerbarn - altså barna til de store bloggerne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 09:42   #73
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Pøblis!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:03   #74
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg hører fast på Relasjonspodden og Vanessa og Synnøve.
Har også hørt noen episoder av "Sånn er du"

Samme her!

Og så hører jeg på Skåringer og Manheim.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 16:11   #75
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Sesong 2 av Slow Burn er verdt å høre på. Clinton/Lewinsky. Fy flate, Trump er ikke det første rusket i presidentstolen i USA.

Nå hører jeg på Radiolab, som ble anbefalt på Aftenpodden sist uke. En serie på tre deler som heter In the No. Om grensesetting ifht sex, om hvor lett det er å bli pushet til noe man ikke vil, om hvor vanskelig det både er å si nei, og å tolke et nei. Den er ganske heavy altså, og litt sånn shit-shit-shit, dette er ikke bra!!!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 15:30   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Den hørte jeg første del av for noen uker siden og yikes, den var ubehagelig! Jeg liker at de fant et "pain point" hos seg selv og tør å utforske det skikkelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 15:43   #77
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Er det noen flere enn meg som ikke syns at Podcast appen er spesielt god eller er det jeg som ikke har funnet ut hvordan den skal brukes?

Jeg legger ting som Spill senere og da kommer den med tiden etter det jeg har lagt der tidligere. Men jeg vil kunne se listen og gjerne endre rekkefølgen. Går det å gjøre noe sted?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 15:51   #78
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.


Nå hører jeg på Radiolab, som ble anbefalt på Aftenpodden sist uke. En serie på tre deler som heter In the No. Om grensesetting ifht sex, om hvor lett det er å bli pushet til noe man ikke vil, om hvor vanskelig det både er å si nei, og å tolke et nei. Den er ganske heavy altså, og litt sånn shit-shit-shit, dette er ikke bra!!!

Gud, ja. Den var guffen, ass. On that note anbefaler jeg også TAL-episoden som heter But That's What Happened. Første del handler om seksualveiledning hos mormonerne.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 15:51   #79
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det noen flere enn meg som ikke syns at Podcast appen er spesielt god eller er det jeg som ikke har funnet ut hvordan den skal brukes?

Jeg legger ting som Spill senere og da kommer den med tiden etter det jeg har lagt der tidligere. Men jeg vil kunne se listen og gjerne endre rekkefølgen. Går det å gjøre noe sted?



Jeg bruker overcast, syns den er mye bedre (det er lenge siden jeg brukte Apple sin, så ting kan jo ha endret seg). Den har to typer spillelister - smarte og vanlige. Man kan endre rekkefølge på begge.

I tillegg har den smart speed, og en innstilling som hopper over pauser (når ingen sier noe, ikke reklame). Liker!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 18:50   #80
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg bruker Castbox, men må innrømme at jeg ikke finner helt ut av hvordan den virker. Ikke at jeg prøver så hardt heller...

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no