Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ulemper ved hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-20, 11:49   #21
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg bare ser på prinsessa mi som ligger med hodet i fanget mitt og tenker "Ingen. Det finnes ingen ulemper med å ha hund. "
Men det gjør selvfølgelig det, og de jeg kommer på er nevnt over her.

Det aller verste er hvor utrolig vondt det gjør å miste dem, for det er ikke mulig å beskrive hvor glad man blir i disse firbente.

Helg enig. Nesten, men bare nesten å miste enn familie (eldre generasjonj

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 16:03   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hey, du sier jo at du har stor hage! Ser ikke problemet med minihester da. I USA er det kjempevanlig med hest i villastrøk. Ser litt rart ut, riktignok, men funker vel.

Hage og garasje som kan bli stall. Og garantert oppslag i lokalavisen.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Minihester ER er utmerket alternativ. Litt klønete om vinteren kanskje, men har man hjerterom har man husrom.

De vi møtte ble ekstra glade om de fikk komme inn i stuen. Se for deg tre småtasser krøllet (så mye en hest kan krølle seg) sammen foran peisen. Gode til å klippe gresset var de også.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 16:22   #23
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Flått! Pels overalt (vår shiba røyter ekstremt to ganger i året i en lang periode, lite ellers) og skitt og søle. Må ut om morgenen, kan ha uhell, kan spy på gulvet, kan tygge i stykker litt av hvert, noen hunder gneldrer/bjeffer mye...

(Men... etter å ha hatt hund igjen i ett år, etter flere år som hundeløse, tar jeg meg stadig i å se på dyret og kjenne på at jammen har jeg savnet å ha hund.)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 16:56   #24
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Da vi skulle bestemme oss for om vi skulle ha hund eller ikke, lagde vi ei liste over fordeler og ulemper ved å ha hund. Jeg husker ikke ulempene lengre, men de er nok listet opp i innleggene over. Fordelene med å ha hund oppveier ulempene. Det er alltid noen som blir glad når du kommer hjem, og det er mye selskap og glede i hunden.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 17:09   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

I følge mannen min (som sitter ved siden av meg og lurer på hvorfor jeg leser om ulemper ved hund), så er svaret "absolutt ingen"!

Du kan egentlig lese alle innleggene jeg skrev i valpetråden og ganske mange av innleggene jeg skrev det første året vi hadde hund, så får du et ganske realistisk bilde av ulempene. Jeg syns valpetid var ganske pyton, unghund var innmari slitsomt og voksen hund er veldig fint. Men det er mulig jeg bare har blitt sosialisert inn i det, og at det ikke er noen forskjell på unghund og voksen hund.

Nå som vi har voksen hund og er ferdig med valpehelvete så er den største ulempen at vi nok ikke nyter like godt av å ha store barn som vi hadde gjort hvis vi ikke hadde vært like bundet av hunden. Dessuten må vi finne en restaurant med uteservering som aksepterer hunder når vi er på reise. Du må dessuten være oppmerksom på at ikke alle uvaner kan trenes bort. (Vår gjeter skitupper, og vi får ham ikke til å slutte med det. )

Dessuten er det en ulempe at man blir så sinnsykt glad i pelsklingen og derfor vil at de skal ha det bra, noe som i seg selv kan være litt begrensende. (F.eks mannen min som ikke liker å la ham være igjen alene på ukjente hotellrom, siden han "gråter" når vi går fra ham. Selv om han helt fint tåler å være alene.)

Men jeg hadde ikke byttet ham inn for noe i verden, og jeg håper han lever og er sunn og frisk til han er 15 år.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 23:32   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Ingen ulemper som ikke er nevnt.
Jeg synes de to desidert største er at man MÅ hjem etter jobb for å lufte dyret, og at de må ha pass hvis de ikke skal være med på ferie. De drar også inn rriterende mye hår og søle. Ellers er det bra

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 10:47   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

De største ulempene er nevnt her flere ganger - jeg tror ikke jeg kan komme på noe mer enn det som allerede er sagt - men her er min liste:

Man må hjem til hundene etter en gitt tid. Det koster penger å ha hund - både i innkjøp og i drift. Veterinær er dyrt. Tyggeglade hunder kan bli veldig dyrt. En av mine gnagde av ladeledningen til Mac-en min. Det kostet nesten en tusing. Den andre spiste noe som satt seg fast i tarmen og hun ble operert og intensivbehandlet i nesten en uke. Det var helt sinnsykt dyrt på tross av forsikring.

De søler/røyter/griser. De tar plass. Hvis man har stor hund, trenger man stort bagasjerom i bilen.

Man må ut uansett vær. Jeg anser det for å være en stor fordel også, men i dag når regnet styrter ned, var hverken jeg eller hundene veldig gira på å gå ut.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 11:57   #28
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg bare ser på prinsessa mi som ligger med hodet i fanget mitt og tenker "Ingen. Det finnes ingen ulemper med å ha hund. "
Men det gjør selvfølgelig det, og de jeg kommer på er nevnt over her.

Det aller verste er hvor utrolig vondt det gjør å miste dem, for det er ikke mulig å beskrive hvor glad man blir i disse firbente.

Ja, fy søren. Vi så en episode i reprise fra Oslo hundepatrulje her i forrige uke der den en hundeføreren måtte avlive hunden. Orket nesten ikke å se.
Åh herre Gud, begynner nesten å grine bare ved tanken.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 12:03   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Regn, søle og en hund som vanligVis får være i møblene. :svett:

At han ikke skal leve evig, orker jeg ikke å forholde meg til.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no