Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Amsterdam?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 16:17   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Amsterdam?

Sitter her og fabulerer om hvor mannen og jeg skal dra på weekendtur. Vi er litt lystne på Amsterdam i tillegg til Barcelona. Aller mest fordi vi bare skal være vekk fra fredag til søndag og dermed sparer litt tid på å dra forholdsvis kort.

Men tilbake til saken;

Har noen en hotellanbefaling å komme med i Amsterdam? Det må ikke være for langt å gå fra Van Gogh-museet, og det må være grei standard (ugrei standard for meg er rom uten bad og wc, samt dårlig rengjøring og udelikat innredning).

Hva rekker vi å gjøre på den korte tiden vi har til rådighet( ca fredags ettermiddag til søndags ettermiddag),foruten Van Gogh-museet som er et must? Tips til koselige resturanter/cafeer?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:00   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amsterdam?

Ah! Elsker Amsterdam, skal dit i helgen. Husker ikke hotellet vi skal bo på, men det fint. Har bodd på Roh tidligere. Helt ok, grei pris, og veldig sentralt.

Hvis du liker glamour fra 50-60- tallet må du ta en tur til Laura Dols i Wolvenstraat. Dit skal jeg for å lete etter kjole til bryllup.

Ellers er det veldig fint å leie sykler der. Godt tilrettelagt og du får fin oversikt over byen.

En båttur på kanalen på kvelden kan også være koselig. Der kan man bestille tur inkl vin og ost.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 22:45   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amsterdam?

Amsterdam er min all-time-favoritt av alle storbyer i Europa.

Det er kort avstand til alt i Amsterdam, så du trenger ikke å være redd for at du bestiller et hotell utenfor allfarvei dersom du bestiller et hotell i sentrum. Lei sykkel om dere vil ta dere kjapt og greit frem. Det er sykkelstier (med trafikklys ) overalt.

www.hotels.com eller www.hoteliers.nl kan du finne gode hoteller til ok priser.

Nederland er stedet for å spise nydelig indonesisk mat. Gå på indonesisk restaurant og bestill "rijsttafel". Anbefaler gjerne Sukasari i Damstraat 26-29.
Du kan finne masse gode restauranter med anbefalinger og poengberegning på www.iens.nl. Klikk for engelsk versjon (dersom du ikke kan nederlandsk )


Jeg anbefaler dere på det sterkeste å besøke Anne Frank-museet. Det er en sterk opplevelse.
Her kan du lese mer.

Her er en side om Amsterdam på norsk.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:15   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amsterdam?

Vi reiser om nøyaktig to uker, og skal bo her: http://www.lloydhotel.com/

Falt fullstendig for konseptet og det at de tilbyr rom i alle prisklasser - det ligger sentralt og jeg gleder meg i alle fall veldig til å bo her.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:07   #5
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amsterdam?

Tusen takk for tips!

Det blir Amsterdam på oss, men vi har ikke helt bestemt når enda. Forestiller meg at september er en fin tid å dra på.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no