Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-18, 20:41   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Har dere tips til en lett og god dagkrem med solfaktor jeg kan bruke nå i sommer?

Jeg har kun brukt Dermalogica-produkter så lenge jeg kan huske, og har ikke oversikt over hva annet som finnes der ute. Active Moist har dessverre ikke solfaktor, så jeg må finne meg et annet alternativ.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 22:50   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jeg liker godt Origins A perfect world. Den har lett konsistens og har spf 40. Brukte Active moist før og den passet godt på min hud.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 22:51   #3
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jeg har denne, som jeg blander 50/50 med min Dermologica fuktighetskrem. Den kan også brukes alene, som solkrem.

https://www.vitusapotek.no/dermalogi...xoC0ukQAvD_BwE

Jeg har ikke prøvd den i sommersol, men den fungerte fint i påskesola på fjellet.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:17   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Følger med for bra tips. Jeg hater fete ansiktskremer og synes disse dagkremene med solfaktor ofte er så fete og klissete.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:18   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Det synes jeg også. Men selv om jeg gjenkjente solfaktor-lukta av det Solar Booster, var den veldig behagelig på (ikke merkbar).

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:27   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jeg brukte Active moist tidligere, men savnet, som du, solfaktor. Nå bruker jeg Exuviance sheer refining fluid. En lettere krem enn Active Moist, men som gir masse fuktighet og har solfaktor 35. Elsker den

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:27   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jeg har nettopp kjøpt en fra La roche posay med faktor 15. Den finnes med høyere faktor også. Den er noe tyngre enn den jeg bruker til vanlig, men den duger. Kjøpte i USA.

https://www.google.no/search?biw=128...50JsI7A8GrlhM:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:36   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jeg bruker endel Kiehls, har ikke prøvd denne med SPF fordi den alltid er utsolgt på Kicks.
https://www.kiehls.co.uk/skin-care/c...30/KHL496.html

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:52   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

https://fablounge.no/butikk/produkt/sun-c-spf-40

Jeg er blitt frelst på Nimue hudpleie, og vet at de også har dagkrem med faktor. Hvis den er i nærheten av kvaliteten til resten av serien, så blir dette min ansiktssolkrem i år.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 23:55   #10
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Bruker Ole Henriksen sin med solfaktor.

https://www.blush.no/product/951837/...evealed-spf-15

Litt lav faktor på stranda selvsagt men Ok i hverdagen for meg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-18, 00:52   #11
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Solfaktor i dagkrem er gjerne lettere filtre som ikke er like varige. Jeg anbefaler minst 30 hvis man vet at man skal tilbringe tid i solen. Særlig hvis man bruker enkelte hormoner (eller er gravid) eller enkelte legemidler. Huden må vi ta vare på, og jeg har sett nok "østrogenbarter" og solskadet hud til at jeg virkelig håper damer tar råd om solkrem alvorlig.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-18, 12:11   #12
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Jeg ville ikke brukt den alene som dagkrem, men Neutrogena Dry Touch er den beste ansiktssolkremen jeg har hatt noen gang. Tørr, lett, klisset ikke, ga ikke kviser. Brukte den over min vanlige ansiktskrem. Kjøpte den i USA i sin tid så tror ikke det er noe norske apotek driver med, men iHerb har den, ser jeg.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-18, 13:15   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Solfaktorstoffene tar opp så stor andel av en solkrem, så derfor finnes det knapt dagkremer med noen særlig god solbeskyttelse, og de som finnes, gir ikke fullverdig beskyttelse til tross for at de er merket med spf 30/50.

Disse kremene er kun ment til tilfeldig soleksponering, og ikke om man skal oppholde seg utendørs. Spf er dessuten kun et mål på UVB-påvirkning; hvor lang tid det tar før man blir rød/solbrent, men UVA-stråling er den typen av solstråler som er skumlest fordi de gir skader dypere nede i hudvevet.

Jeg ville heller brukt et fuktserum, og en akseptabel solkrem over. Og de beste solkremene får man fra merker produsert i Europa eller Asia, ikke USA, som henger langt etter når det gjelder godkjenning av de mest avanserte solfiltrene.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-18, 19:21   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Nå har jeg sikkert gått på en smell igjen for vi har hudpleiesalong borti gangen her og jeg nevnte dette med dagkrem med SF så nå skal jeg kjøpe Elixir Ultradefense SPF 30. Turte ikke å spørre hva den koster men søkte opp og den er ikke gratis.
Det er en grunn til at jeg holder meg unna lokalet hennes altså. Alt er dyrt.
Hun har lovet at den ikke er klissete så da håper jeg at jeg vil like den.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-18, 23:36   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Nera, Billa, mener dere at det ikke har noen hensikt å kjøpe dagkrem med solfaktor?

Jeg tenker den til bruk til hverdags, altså dager jeg uansett ikke ville smørt meg med solfaktor, men ikke at den skal holde til en dag på stranda eller i solveggen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-18, 00:15   #16
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nera, Billa, mener dere at det ikke har noen hensikt å kjøpe dagkrem med solfaktor?

Jeg tenker den til bruk til hverdags, altså dager jeg uansett ikke ville smørt meg med solfaktor, men ikke at den skal holde til en dag på stranda eller i solveggen.

Jo, absolutt. De dagene du vet at du ikke skal sitte i solen over lengre tid, så er dagkrem med faktor veldig lurt. Det er et faktum at rynker og solskader motvirkes med beskyttelse, og vi utsettes for stråling hele tiden.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-18, 00:16   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nå har jeg sikkert gått på en smell igjen for vi har hudpleiesalong borti gangen her og jeg nevnte dette med dagkrem med SF så nå skal jeg kjøpe Elixir Ultradefense SPF 30. Turte ikke å spørre hva den koster men søkte opp og den er ikke gratis.
Det er en grunn til at jeg holder meg unna lokalet hennes altså. Alt er dyrt.
Hun har lovet at den ikke er klissete så da håper jeg at jeg vil like den.

Jeg synes det er viktig å prøve produktet litt, før man smeller til og lar hundrelappene fly. Hva med å få en prøve før du kjøper, så vet du om den er klissete

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no