Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Moderne skriving" - kutyme

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-18, 15:59   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Moderne skriving" - kutyme

Nye tider - nye problemstillinger.

Sitter og skriver på en tekst hvor jeg må legge inn noen lenker, dette går på forkortelser som man bør kunne lese litt om. Spørsmålet er: Bør jeg legge inn lenker alle steder hvor forkortelsen forekommer, eller bare første stedet?

Tenkt eksempel

Opprinnelig lagt inn av eksempel

I cellene våre har vi både RNA og DNA. DNA måles ved hjelp av X, mens RNA ikke kan måles direkte

Skal jeg da ha lenke rundt alle "RNA" forekomstene?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:03   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Moderne skriving" - kutyme

Jeg er vant til å ha lenke på bare første forekomst i teksten. Eventuelt første forekomst på siden, eller i kapittelet, hvis teksten er lang.

Hyperlenker gjør teksten mindre lesbar, så det er greit å ikke lenke mer enn man «må».

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:06   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Moderne skriving" - kutyme

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er vant til å ha lenke på bare første forekomst i teksten. Eventuelt første forekomst på siden, eller i kapittelet, hvis teksten er lang.

Hyperlenker gjør teksten mindre lesbar, så det er greit å ikke lenke mer enn man «må».

Tommel opp, da gjør jeg det. (Jeg synes hyperlenker er litt pene. Liver opp teksten med litt fargeklatter ... )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:24   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Moderne skriving" - kutyme

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tommel opp, da gjør jeg det. (Jeg synes hyperlenker er litt pene. Liver opp teksten med litt fargeklatter ... )

Av hensyn til personer med dysleksi, er det greit å begrense fargebruk og «opplivinger» mest mulig. Mannen min klarer for eksempel ikke lese en tekst som er skrevet med varierende farger, understrekinger, kursivering osv. (Han kan ikke lese tekst som er skrevet med Words review-funksjon, Blant annet.)

Min stemme går derfor til å lenke bare én gang..

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no