Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere sommerferien i boks?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-14, 18:45   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Har dere sommerferien i boks?

Ser at det er stor forskjell på hvor tidlig man planlegger og bestiller sommerferie. Vi bestiller tidlig, (okt/nov). Hvordan er det med dere, bestiller dere tidlig eller tar dere det mer på sparken?

Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:51   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi bestilte også i oktober/november.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:52   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Nå reiser ikke vi til syden, så det meste taes på sparket. Jeg har imidlertid i år bestilt flybilletter til Oslo i sommer, og vi skal videre til Halmstad.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:54   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi reiser som vanlig på hytta. Og kommer sikkert til å si det samme som vi gjør hvert år: Neste år skal vi til syden. Men så får vi ikke ut fingern, så da blir det hytta igjen. Og sikkert en langhelg et eller annet sted.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:56   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Årets ferie er forlengst i boks, ja. Vi bestiller alle ferier så tidlig som mulig. For å være sikre på å få det vi vil ha, og fordi jeg elsker å planlegge i god tid. Jeg liker å glede meg lenge!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:58   #6
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Årets ferie er forlengst i boks, ja. Vi bestiller alle ferier så tidlig som mulig. For å være sikre på å få det vi vil ha, og fordi jeg elsker å planlegge i god tid. Jeg liker å glede meg lenge!

Helt som meg! Og så går det litt sport i å finne billigst mulig fly.

Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 18:58   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi bestilte i desember, så ja den er i boks!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:01   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Flybillettene ble bestilt og betalt i slutten av september. Resten av i boks til jul. (Bortsett fra noe smått.)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:01   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Sommerferien er i boks ja. Men alt jeg trenger å gjøre er å koordinere med mine foreldre og bestille flybilletter. Huset står jo bare og venter.
Men så drar vi motsatt vei av alle andre har jeg på følelsen av, så ingen kamp om plassene.

I fjor bestilte jeg flybillettene i januar. Kunne ventet til mai, da var det billigere.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:05   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:07   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Jeg håper at mine kollegaer får vite når de har ferie i neste uke for å si det sånn. Jeg tror begge deler er vanlig. Mannen kan i praksis ta ferie når han vil.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:08   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.

Mange har puljeferie, og når puljen rullerer vet en jo når en har ferie. Da jeg jobbet turnus hadde jeg tidlig ferie annet hvert år og sein ferie annet hvert år, og kunne derfor planlegge ferien langt frem i tid. Nå er jeg lærer, og vi har jo som kjent ferie nesten hele året.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:09   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Her er sommerferieplanene spikret. Jeg skal ligge som et høygravid slakt i et plaskebasseng fyllt med isvann, og mann og barn skal gjøre whatever they want.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:09   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Her bruker vi vanligvis å begynne å tenke på sommerferien sånn på etterjulsvinteren. Vi bruker ikke å dra til steder med masseturisme, så det er som regel ikke noe problemstilling at vi ikke får billetter. Nå i år skal vi ikke reise utenlands, men får besøk av venner som bor i utlandet, som skal feriere her. Vi skal være litt på fjellet og litt ved sjøen, og har fått overnattingen på plass nå i løpet av de siste par ukene. Det blir noen dager på Dovrefjell, hvor vi har leid hytte, også har vi leid en gammel fyrvokterbolig uti havgapet et sted hvor vi skal være noen dager. Og mellom de to turene blir vi her i byen, og tar eventuelt noen kortere utflukter, litt avhengig av været. Det føles litt som ferie bare å ha besøk av gode venner som bor langt unna. Etter at de har vært her reiser vi til svigerfamilien min og blir en stund. Vi bruker ikke vanligvis å planlegge det i så veldig god tid i forveien, men mannens bror skal gifte seg da, og jentene mine skal være brudepiker, så derfor er det spikret allerede.

I fjor fastsatte vi også ferien sånn i februar en gang, hvis jeg ikke husker feil. Da bestilte vi oss feriehus på Læsø i Danmark, og billetter med danskebåten. Året før besøkte vi de samme vennene som nå skal besøke oss, de bor i Sveits. Husker ikke når vi bestilte de flybillettene, men sikkert omtrent på samme tida det også. Kan ikke huske at vi noen gang har bestilt oss ferie så tidlig som i september året før.

Jeg har en jobb som gjør at jeg kan ta ferie mer eller mindre når jeg vil. Man er ikke avhengig av at det alltid skal være noen på kontoret.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:09   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi bestilte årets sommerferie mens vi var på fjorårets sommerferie. Det vil si i juli/august i fjor... Mannen min bestemmer selv når han vil ta ut ferie, og jeg er i grunn ekstremt fleksibel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:14   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Årets sommerferie ble spikret en dag i februar, mens det snødde katter og bikkjer sidelengs.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:15   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.

Normalt ikke, men akkurat i år jobber jeg i skolen, så jeg har iallefall ferie til 1.august.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:17   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Jeg har ikke fått godkjent ferien enda, men det har hittil gått greit. Har ikke så mye valg egentlig da SFO har stengt hele juli og barnevaktene mine er bortreist. X'en har turnus hele året og ikke ferie.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:18   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Jeg har alltid minst to ferier fremover bestilt. Det vil si at sommerferien ble bestilt rett etter hörstferien (oktober/november).

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:20   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi pleier å bestille relativt tidlig, men i år har det vært vanskelig for både meg og mannen å få vite når det er greit at vi tar ut ferie. Jeg er skikkelig s-u-r fordi alle feriehusene jeg hadde sett meg ut allerede er utleid. Forhåpentligvis kan vi bestille i uka som kommer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no