Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 20:05   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Har du vært på en restaurant i Berlin som gjorde inntrykk på deg? Få høre!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 21:17   #2
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Jeg var i Berlin med familien min i høstferien. Vi spiste to ganger på et sted som heter Louisiana Kid: http://www.louisiana-kid.de/index.html som ligger i Alte Schönhauser Allee og Torstrasse. Menyen i restauranten er tospråklig. Vi likte maten alle fem. Maten er Cajuninspirert fra, ja nettopp. Louisiana, USA. Maten var god og sterk og god service.

Vino e Libri er en annen restaurant som vi besøkte. Dette var en italiensk restaurant, og denne er ikke drevet av tyrkere, men av italienere. De snakker italiensk til deg når du kommer inn. Maten og servicen var suberb. Restauranten finner du i Torstrasse. Her er lenken til den: http://vinoelibri.de/italienisches-r...strasse-berlin

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 21:50   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Det som var litt spesielt og gjorde inntrykk på min datter da vi var der i sommer var restauranten på taket av riksdagsbygningen. Da slipper man i tillegg å stå i lang kø for å komme opp dit, som man må om man ikke skal spise.

Normalt får man også gå opp i kuppelen, det er en diger kuppel med små gangveier i ytterkantene, men den var stengt da vi var der pga rengjøring. Men det var litt fin mat på den restauranten, vi spiste lunsj da. Datteren min spiste helstekt dorado med gnocchi som gjorde et veldig stort inntrykk. Den kom på tallerken i ett stykke, så vi fikk tatt bilde, så tok kelneren bort den og skjærte den opp for henne, det er ikke så lett å gjøre det elegant når man er ni. Man må bestille bord på forhånd, og melde fra at man kommer, og man må ha med pass.

Ellers så bør man vel kanskje få med seg en klassisk currywurst et eller annet sted, eller på gata rett og slett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:06   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Jeg kan anbefale deg et par mer uformelle?

I Friedrichshain ligger det en pizzarestaurant hvor absolutt alle rockeband som spiller i Berlin spiser: Il Ritrivo i Gabriel Marx Strasse. Etterpå kan du kjøpe sjokolade på Olivias: http://www.olivia-berlin.de

Også Pasternak da. http://restaurant-pasternak.de/en/

Ingen av dem er særlig eksperimentelle gourmetrestauranter, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:11   #5
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Dos Palillos, har ikke vært på den i Berlin, men jeg har vært på den som ligger i Barcelona, og det var helt fantastisk.
http://www.casacamper.com/berlin/din...lillos-de.html

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:23   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Cookies Cream: http://www.cookiescream.com/ Veggie-restaurant man virkelig må lete for å finne! Ligger i bakgården til Westin Grand i Friedrichstrasse. Veldig god mat, kuuule lokaler og billig!

Kimchi Princess:: http://www.kimchiprincess.com/ Koreansk barbeque i Kreuzberg. Veldig deilig mat. Kreuzberg er også en artig bydel i Berlin, mye liv på kvelden.

Berlin er virkelig en fantastisk by! Gled deg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:26   #7
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Ja, men ikke nok til at jeg husker hva de heter. :gullfisk:

Andamannen tok meg med på to fantastiske smaksrestauranter i Berlin for to år siden. En fransk, og en, hmh, litt utradisjonell belgisk, tro? Jeg piper inn om jeg kommer på hva særlig den siste het, den var veldig bra, altså.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:28   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Jeg skulle til å anbefale den disippelpizzarestauranten, men så fikk jeg det for meg at det var du som tipset meg om den i første omgang, så det blir det kanskje litt poengløst?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:34   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Jeg har hørt om disippelpizzarestauranten, men ikke vært der.

Masse gøye tips, og så jeg som bare har én dag, da!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:34   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Tripadvisor er min venn, den franske heter Hartmanns; http://www.hartmanns-restaurant.de/ og den andre Horvath: http://www.restaurant-horvath.de/.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 22:38   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Monsieur Vuong er jo herlig, da. Skikkelig soup nazi-vibber, men stilig sted og god mat.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 23:25   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Vi skal til Berlin i februar og fått anbefalt denne restauranten:
http://www.unsicht-bar-berlin.de/uns...me_1_idea.html

Man sitter altså i stummende mørke og blir servert av blinde og svaksynte. Det er ikke lov å ta opp mobil eller ha på klokker som lyser. Man skal hvile øynene og ha fult fokus på smakssansene. Det er vist en veldig morsom og annerledes opplevelse, samt veldig bra mat. De vi har fått tipset fra reiste med barn og ungene der hadde likt dette veldig godt. Bord må reserveres.

Her er anbefalingene fra tripadvisor:

http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...ar-Berlin.html

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 09:42   #13
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Der fant jeg den, ja.

Toffskij: fikk du prøvd noen av de? :skal til Berlin i morgen:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 09:47   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Nei, jeg fikk ikke prøvd noen av dem, men jeg var på et morsomt hamburgersted jeg kan anbefale om du trenger et hyggelig lunsjsted i Scheunenviertel: Shiso Burger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 10:26   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Dos Palillos, har ikke vært på den i Berlin, men jeg har vært på den som ligger i Barcelona, og det var helt fantastisk.
http://www.casacamper.com/berlin/din...lillos-de.html

Der har jeg vaert og kan anbefale den. Husk aa bestille plass ved det lange bordet hvorfra man ser inn paa kjökkenet. Det er mye göyere enn aa sitte ved vanlig bord. Kjempegod mat og veldig bra vinanbefalinger til.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 12:36   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Morsomt at anbefalingene over ikke gikk på tysk mat. Var i Berlin med jobb, og fikk servert en forhåndsbestilt meny som visstnok var anbefalt - kjøtt av noe slag med en pussig eplesaus og poteter og grønnsaker. De jeg reiste med er ellers åpne for nye opplevelser og verken kresne eller matleie - men der meldte overrraskende mange pass, gitt. Den eplesausen var en utrolig merkelig opplevelse sammen med en kjøttmiddag. Aldri sett så mye mat igjen på tallerkenene med den gjengen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 12:43   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!

Husker en uteservering, Café am neuen See, Tiergarten. Hyggelig miljø.

Og Pasternak, hvor vi ble nedsnakket på tysk fordi vi ikke bestillte på tysk. . Ellers hyggelig uteservering og strøk.

Og en ekte tysk kneipe med store porsjoner, mye gikk tilbake til kjøkkenet. Drikken var god. Restaurant Gerichtslaube, Nikolaiviertel.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:44   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!


Og en ekte tysk kneipe med store porsjoner, mye gikk tilbake til kjøkkenet. Drikken var god. Restaurant Gerichtslaube, Nikolaiviertel.

[/quote]

Vet ikke hvor "ekte" det er. Altså restauranten var sikkert ekte nok, men Nikolaiviertel er ganske nytt, selv om det ser gammelt ut, kunne en guide fortelle oss. Han kalte det Disneyland i DDR.

Men hyggelig strøk, bevares.

Berlin er en smeltedigel, og det bærer vel restaurantutvalget preg av. Jeg tenker typisk Bayern for typisk tysk mat som sauerkraut og knödel.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no