Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 00:14   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Har bestilt oss sydentur gjennom ving den 18 juni, og betalt 8000 kroner i depositum, men nå viser det seg jammen at hun eldste får eksamen den siste uka før skoleferie, vi som hadde fått beskjed om at de 3 siste dagene før skoleferie så var det ikke noe problem å få fri. Vel eksamen må hun ta, så jeg går da inn for å se om vi kan finne en reise noen få dager senere, for å kanskje få flyttet ferien hos ving, men ikke noe ledig for oss 7.
Var for seint å ring ving for å snakke med dem, og livredd for at vi ikke skal komme oss til syden så går jeg inn på star tour og bestiller en tur til Gran Canaria nå i kveld. vel 16.000 kroner dyrere. men på ferie skal vi. så den er i allefall i orden nå.
Men lurer på hvordan det er hos ving, depositumet får en vel ikke tilbake ? men går det ann å gjøre om ferien hos dem f.eks til neste år, eller eventuelt høstferien i år og de trekker av depositumet vi allerede har betalt - gebyr ? Er jo litt trasig å kaste 8000 kroner ut av vinduet.
Har allerede gjort den tabba før i år, betalte 7000 kroner i depositum på en tur vi ikke fikk reist på. ville ikke reise, fordi min datter hadde ny kjæreste og eksen hennes skulle også på den turen. mannen skulle ringe hver dag, for å spørre om å få flyttet den ferien, men det ble glemt til et par uker etter hovedforfall. så han ringte ikke engang.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 00:54   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Du kan vel få flyttet turen mot legeattest.
Men iom at det ikke er noen som er syke så vet jeg ikke....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 00:59   #3
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan vel få flyttet turen mot legeattest.
Men iom at det ikke er noen som er syke så vet jeg ikke....

Ved legeattest så har en vel rett på å få igjen nesten hele beløpet en har betalt da vel ? trenger vel å bestille ny tur hvis en har legeattest ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 01:28   #4
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Fant dette på ving siden
5.2. Avbestilling mot vederlag.
Kunden har rett til å avbestille reisen mot å betale et administrasjonsgebyr som ikke skal overstige kr 300 frem til det er 42 dager igjen til avreisedøgnet starter.

Vings avbestillingsregler:
-Ved avbestilling tidligere enn 42 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus et gebyr på kr 300 pr person og eventuell avbestillingsforsikring.

Men vi får det travelt for i morgen er det 43 dager igjen til avreisetidspunktet.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 08:52   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.660
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Ring i vei med en gang!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 09:39   #6
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Ja nå har vi fått avbestilt bilettene, får i allefall igjen 5000 kroner av det vi har betalt

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 11:51   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

så bra..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:40   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Så rart. Vi bestilte tur ifjor, men ombestemte oss. Hadde betalt depositum, men måtte i tilfelle avbestille innen 31.mai. Vel, vi fant en annen ferie - og da vi ringte reiseselskapet fikk vi igjen alle dep.pengene utenom et gebyr på 500,- kr.
Så lenge dere avbestilte før fristen er det rart dere må ut med 3000,-? Er det ikke det man har fristen til?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:53   #9
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Så rart. Vi bestilte tur ifjor, men ombestemte oss. Hadde betalt depositum, men måtte i tilfelle avbestille innen 31.mai. Vel, vi fant en annen ferie - og da vi ringte reiseselskapet fikk vi igjen alle dep.pengene utenom et gebyr på 500,- kr.
Så lenge dere avbestilte før fristen er det rart dere må ut med 3000,-? Er det ikke det man har fristen til?

De nevnte 300 kroner sa mannen min og da regner jeg med at det er pr pers ? siden det sto pr pers på det jeg fant på siden der i natt. og vi er 7 stk da, bestilt på 2 bestillinger. og avbestillingsforsikringen måtte vi betale også ettersom jeg forsto.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 21:54   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Aha, ja. Da stemmer det sikkert. Da kosta det nok 250,- per. pers. og at det var derfor det ble 500,-.
Ja, avbestillingsforsikringa må man betale.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 22:48   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Så dumt at dere måtte gjøre om på turen, og at den nye turen koster såpass mye mere.

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

De nevnte 300 kroner sa mannen min og da regner jeg med at det er pr pers ? siden det sto pr pers på det jeg fant på siden der i natt. og vi er 7 stk da, bestilt på 2 bestillinger. og avbestillingsforsikringen måtte vi betale også ettersom jeg forsto.

Hvorfor har du kjøpt avbestillingsforsikring av dem når du handlet turen? De aller fleste har dette i sin vanlig reiseforsikring (noe jeg går ut i fra at dere har siden dere skal ut og reise?), eller du har det inkludert om du har betalt over halve turen med kredittkort (men det hadde du jo ikke gjort ennå). Disse selskapene skor seg godt på at folk kjøper avbestillingsforsikring, også er de ofte forsikret dobbelt helt unødvendig, for det er kun en av forsikringene som gjelder uansett. Dette blir jo en del totalt når dere er så mange som 7 stykker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 23:56   #12
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Så dumt at dere måtte gjøre om på turen, og at den nye turen koster såpass mye mere.



Hvorfor har du kjøpt avbestillingsforsikring av dem når du handlet turen? De aller fleste har dette i sin vanlig reiseforsikring (noe jeg går ut i fra at dere har siden dere skal ut og reise?), eller du har det inkludert om du har betalt over halve turen med kredittkort (men det hadde du jo ikke gjort ennå). Disse selskapene skor seg godt på at folk kjøper avbestillingsforsikring, også er de ofte forsikret dobbelt helt unødvendig, for det er kun en av forsikringene som gjelder uansett. Dette blir jo en del totalt når dere er så mange som 7 stykker.

Det har jeg ikke tenkt på, jeg hadde også bestilt reiseforsikring. men det kom jeg til å tenke på at det har vi jo gjennom LO favør også. mannen min valgte å opprettholde den forsikringen, selv om han ble selvstendig næringsdrivende, og jeg mener at der er det både innboforsikring og reiseforsikring.
Jeg har jo valgt både reiseforsikring og avbestillingsforsikring på den nye turen vi har bestilt. men det går det kanskje ann å gjøre om før vi betaler depositum på den turen.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 00:01   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Godt at det ordnet seg!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 17:34   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har betalt depositum på en reise vi ikke får mulighet til

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det har jeg ikke tenkt på, jeg hadde også bestilt reiseforsikring. men det kom jeg til å tenke på at det har vi jo gjennom LO favør også. mannen min valgte å opprettholde den forsikringen, selv om han ble selvstendig næringsdrivende, og jeg mener at der er det både innboforsikring og reiseforsikring.
Jeg har jo valgt både reiseforsikring og avbestillingsforsikring på den nye turen vi har bestilt. men det går det kanskje ann å gjøre om før vi betaler depositum på den turen.

Det blir ganske mange kroner totalt siden dere er 7 stykker, så se om du får ordnet dette. Gjennom LO-favør så skal du ha alt du trenger til hele familien av forsikringer så lenge en er medlem. Bare sjekk i vilkårene for maksalder på barna (om du har litt eldre barn også), og om det er noe begrensninger på antall så lenge alle barna er deres. Vet at den forsikringen dekker oss fem i alle fall både på reiseforsikring og avbestillingsforsikring.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no