Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hamburg

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-16, 20:35   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hamburg

Skal visst dit om ikke så lenge.
Hva slags by er det?
Det er ett opplegg for oss, men vi får nok noe fritid også.
Hva må man få med seg?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 22:53   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hamburg

Kommer litt an på hva du vil og hvor du skal bo. Er ingen absolutt må-se greier der, men utrolig mye å gjøre likevel. Si litt mer, og jeg skal se om jeg kan hoste opp noen tips.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:25   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamburg

V skal bo på Crowne Plaza 22087 Hamburg, hjelper det?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:31   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamburg

Jeg spiste på en skikkelig god restaurant når jeg var der i sommer. Jobb-greie, så kan ikke hjelpe med severdigheter desverre.

Her er restauranten: http://bullerei.com/fuer-euch/restaurant

Det så ut som området rundt restauranten hadde kule små butikker, men vi var der ganske sent, så vi fikk ikke sjekket.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:47   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamburg

I sommer så byttet vi bare tog i Hamburg, og togstasjonen kl 11 om kvelden var ikke sånn himla koselig. Men vi var svært fornøyde med Tyskland som helhet. Det var relativt billig, veldig ordentlig og vi fant masse gode restauranter. Sistnevnte med store kjøttstykker til mann og sønn og med nydelig vegetarmat til meg (jeg er ikke egentlig vegetarianer, men liker det godt).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 11:37   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hamburg

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

V skal bo på Crowne Plaza 22087 Hamburg, hjelper det?

Ja, det hjelper. Det er ganske sentralt, men ikke midt i smørøyet. Hamburg er en utstrakt by, og det er ikke nødvendigvis selve sentrum som er kulest. Det er greit nok å dra inn til sentrum (som er nærmest der dere bor) for shopping i en fei (Mönckebergstrasse for mainstream og store varehus, Neuer Wall for luksusbutikker), men de beste shopping, kafe og restaurantområdene er i Eppendorf (litt upscale) og Schanzenviertel (litt mer ungt og hippt). Det er der i sistnevnte restauranten Bullerei som neket nevnte ligger. Denne restauranten er dyr på kvelden, men har også en rimeligere del på lunsjtid og masse butikker og andre barer, kafeer og spisesteder i nærheten. Litt Grünerløkkaaktig der om det er mulig å sammenligne med noe i Oslo. Verdt en tur for å spise eller rusle rundt, men ikke for tidlig på dagen (fra kl 12 er alt åpent tror jeg). Jeg ville også dratt til Eppendorf for å gå i Eppendorfer Baum, Eppendorfer weg og Eppendorfer Landstrasse. Mange butikker og lunsjsteder der, men litt finere enn Schanzenviertel, kanskje litt Frogner men med mer liv. God, uformell pizza på Lentini eller en kaffe/sandwiches på Mutterland, kanskje. Har du liten tid, går det an å rusle i gaten som heter Lange Reihe som ikke er langt fra hotellet ditt. Et par bra butikker der. Kommer du bort mot togstasjonen, er det ikke så hyggelig lenger som en annen nevnte, men en veldig god dim sum restaurant der som heter Dim Sum Haus. Autentisk sted med god mat.

Vil du gå en tur, er det kjempefint langs Alster innsjøen like ved hotellet. Særllig på andre siden ift. der dere bort, men fint over alt. 7,3 km å gå hele det store Alstervannet rundt. Der er vanligvis båtturer også, men jeg tror de har stengt for sesongen. Skal du dra i slutten av november, er det selvsagt julemarked som er fantastisk, men fikk inntrykk av at du skulle dit før det. Ellers må du si fra.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 16:42   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamburg

Takk for tips

Det blir nok ikke så mye vandring allikevel, velta med Vespa'en i dag....

Noterer meg stedene og krysser fingra for at blir bedre i beinet. Det er til helgen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 17:03   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hamburg

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk for tips

Det blir nok ikke så mye vandring allikevel, velta med Vespa'en i dag....

Noterer meg stedene og krysser fingra for at blir bedre i beinet. Det er til helgen.

Uffda så kjipt. God tur likevel og hils fra meg ;-)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no