Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-16, 09:23   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Vi har vært der, var verdt det. Det var før det toget kom, men likevel nok å gjøre. Jeg er pingle og gråt av den simulator-greia, men eldste elsket den. Minste er som sin mor, og nektet å prøve. Begge elsket tryllestavbutikken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 16:48   #22
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det er to parker rett ved siden av hverandre: Universal Studios som har Diagon Alley og togstasjonen King´s Cross. Universal Islands of Adventure som har Hogwarts, Hogsmeade og Hogsmeade station. Man kan enten rusle fra den ene til den andre parken (type fem minutter) eller kjøre Hogwarts Express. Begge parkene har mye annet også.

Det koster temmelig vilt mye.

Vil man bare gå i en park, anbefaler jeg absolutt Islands of Adventure. Men begge er bra. Er man Harry Potter-fantast bør man ha kombibillett og se begge.

Jeg anbefaler å ha express-pass til alle som har noen som helst interesse av å kjøre noe. De er dyre, men betraktelig billigere om dere forhåndskjøper. Sparer en zillion timer i kø og er egentlig eneste måte å få testet litt av det meste. De er upersonlige, så om dere f.eks har to pass kan dere bytte på dem.

De aller største attraksjonene, bl.a de to største Harry Potter-ridesene kan man ikke bruke express pass på. Den ene (den i slottet) har en ordning med single rider-kø: De som kan kjøre alene uten å sitte med gruppa si har egen kø og brukes som vognfyll, hver vogn tar fire personer. Det anbefales; vognene er slik designet at du egentlig ikke har noen opplevelse av å sitte sammen uansett. Da snakker vi 10-20 minutter kø fremfor 45-120 minutter i den ordinære køen. Riden i Gringottsbanken må man køe for, men om dere stikker innom den sent på kvelden bruker det å være helt overkommelig. Midt på dagen er det stort sett 90 minutter kø og sånn.

Tusen hjertelig takk! Nå er jeg mye klokere!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 02:54   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Tusen takk for input! Dere beskriver akkurat det jeg ikke orker. Jeg liker så dårlig de køene (i den varmen!), og jeg synes jeg ser oss med baby som er rasende over å måtte sitte i vogn, gutten som vil stå en time i kø for å kjøpe tryllestav og foreldre som sluttet å snakke sammen allerede idet vi gikk fra parkeringsplassen mot inngangen. Vi finner på noe annet. Alligatortitting eller noe sånt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 08:41   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Vi storkoste oss i Typhoon Lagoon med en 1,5-åring og en 6-åring. Det er det ene badelandet i Disney World. Vi skal definitivt tilbake dit.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 10:06   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Alligatorland/titting er jo aldri feil.

Jeg hadde tatt en tur på stranden, jeg. Eller dere kan dra innom universitetet der jeg studerte så får dere se et flott område......

Har dere vært i Winter Park utenfor Orlando? Koselig liten bydel med restauranter og butikker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 10:20   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Tusen takk for input! Dere beskriver akkurat det jeg ikke orker. Jeg liker så dårlig de køene (i den varmen!), og jeg synes jeg ser oss med baby som er rasende over å måtte sitte i vogn, gutten som vil stå en time i kø for å kjøpe tryllestav og foreldre som sluttet å snakke sammen allerede idet vi gikk fra parkeringsplassen mot inngangen. Vi finner på noe annet. Alligatortitting eller noe sånt.

Husk at alle disse opplevelsene er fra sommerferien da, dere er jo der utenfor ferietid. Vi sto ikke en time for å kjøpe tryllestav, og det var midt i sommerferien. Inne i Dr. Seuss er det et hyggelig lite vannsplash-område for de aller minste.

Uansett, alligatortitting er gøy!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 19:26   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Hva endte dere opp med? Nå kom jeg på at Kennedy Space Center er veldig bra, men det har dere gjerne sett allerede? Er jo mange muligheter for å se alligatorer der i området.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 19:37   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Det er ikke før til helgen, så vi har ikke bestemt oss. Etter tre uker på tur er vi litt mette, og nå så vi akkurat at det er meldt regn, så vi får se hva som kan passe.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 12:48   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vært i Harry Potter-verden i Florida?

Vi valgte å bare ta den vanlige Universal-parken, med diagonalalmenningen. Synes det var bra, det var en bra ride, vi fikk det kule bildet med dragen oppå bygningen og var i godisbutikken med bedazzled beans og spise på den lekke tekjel, eller hva den het og var innom Gringott-banken.

Savnet ikke Expressen over til Adventure-delen, og var også anbefalt å bare ta denne hvis vi valgte kun en park. Universal var min absolutte favorittpark av Orlandoparkene. De har virkelig brukt filmmediet veldig bra på turene. Vi likte særlig godt Minions-turen og HP-turen. Simpsons-delen likte vi også godt. At de har brukt filmmediet betyr at på de fleste turene står du stille eller kjører på en liten jernbane, følelsen av FART, BRÅSTOPP, ACTION og lufteturer er bare et sinnrikt samarbeid mellom filmen og dine sanser. Veldig trygt for oss med berg og dalbaneskrekk. De har også en helt j.. berg og dalbane, fikk innbilt unga at det var høy aldersgrense.

Orlandoparkene er lagt opp til køer. På noen rides er det faktisk sånn at hvis du ikke har tatt turen før, anbefales man å gå i sakte-køen, for å få med alle opplevelser. Vi var der i vinterferien og kjøpte ikke ekspresspass, det gikk helt greit. Lengst køer på Minions og HP-turen, ville tatt dem først hvis man har mulighet.

Det er naturligvis sykt overpriset overalt, men "beste kjøp" var å gå på butikken i Simpsons-land og kjøpe en MEGA-smultring med rosa glasur til 6-7 dollar - det var mat nok til en liten familie

Vær oppmerksom på at det er ganske langt å gå fra parkeringshuset til selve parken. Først kommer du til en Universal-gate som er et helt vanlig bykvartal med butikker og restauranter, så holder du til høyre for vanlig Universal eller til venstre for Adventure. Du kommer inn i parken, men så er det sperringer rett før Minionsriden - her er det vaktene står. Når det er åpning, står det mange klare her. Overhørte at hvis man vil til HP først kan det lønne seg å holde til høyre i gata med Hollywood/ Rodeo Drive. Den rett fram er rett ved Minions-turen, og de fleste som står der toger rett inn på Minions. Minions er en stor kinosal, så det går ganske fort, da. Det er tv-monitorer i taket, så man kan se film mens man venter.


Sist redigert av Charlie : 19-05-16 kl 12:54.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no