Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Systemkamera for nybegynner

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-16, 10:08   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Systemkamera for nybegynner

JEg skal ha meg et systemkamera og lurer på hvor i all verden jeg skal begynne hen. Det er 30 år siden jeg syntes jeg var riktig så flink med pappas gamle speilreflekskamera og framkalte bilder på mørkerommet på skolen så... jeg regner med at verden har gått videre siden den gangen.

Jeg vil ha et kamera som ikke er digert, som er relativt enkelt å bruke men samtidig med en del valg, som man kan bytte ut linsen på, som har wifi/fjernstyring fra app/andre moderne funksjoner, gjerne real-time oppdatering på skjermen så man ser hvordan bildet blir ift innstillingene, og sikkert en hel haug andre ting jeg ikke vet om.

Forslag?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-16, 10:12   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Systemkamera for nybegynner

Jeg tror jeg ville valgt speilløst om jeg var deg - jeg er lei av det digre kameraet mitt.

Olympus og Sony skal visstnok være bra, men jeg har ikke satt meg så veldig inn i det. Jeg tror Olympus kanskje har bedre utvalg i objektiver. Broren min har ett derfra og er veldig fornøyd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-16, 10:17   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Systemkamera for nybegynner

Sjå på Sony a6000. Eg er veldig fornøgd med mitt i alle fall.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-16, 11:56   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Systemkamera for nybegynner

Jeg er veldig fornøyd med Sony a6000 (a6300 er nettopp lansert og skalv være en stor teknisk forbedring). Sony A7-serien hvis du vil ha fullformat/35mm sensor, men det blir dyrt (A7r2) om du vil ha auto-focus som matcher a6000 og a6300.

Det store minuset med Sony-ene er batteribrukstid, så kjøp 1-2 ekstra + lader om du planlegger å bruke kameraet borte fra lademuligheter. (Batteriet kan lades i kamera, som en telefon).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-16, 13:20   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Systemkamera for nybegynner

Jeg er veldig glad i mitt Canon 650D. Hadde 400D først, og var veldig glad i det også. Canon sine kamerahus passer godt til meg som ikke har så store hender.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-16, 18:50   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Systemkamera for nybegynner

Mange er fornøyd med de nye spillere. Jeg er ikke helt der enda. Foretrekker med. Hvilke kamera du skal gå for kommer litt annpå hvilke pris du vil legge deg på. Og hvor viktig det er at det er et lyssterkt kamera. Jeg bruker nesten aldri blits så foretrekker at iso ikke blir kornete med en gang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no