Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-10, 23:45   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Ikke første tråden min her inne om samme maste, men vi blir liksom aldri ferdige.

Vi har levert inn Renault Senic'n vår, den synes vi hadde for lite bagasjerom nå som vi blir 3 barn.
Så vi kjøpte en Peugeot 807. God bil å kjøre, god plass. Men vi er likevel ikke fornøyde nok. Så vi skal rett og slett heve kjøpe og levere den inn til uka.

I dag har vi testet en Mazda 5. Fin bil. Skeptisk til det smale midtsete, men har hørt man klarer 3 seter bak. Kan noen gi meg tips om setetype som kan passe?? 2 beltestoler og et baby m/base i første omgang.

Pappa mener vi bør se på en Volvo V70 som selges et sted lillebror skal kjøpe bil. Den skal romme 3 barneseter i følge trygg trafikk. NOEN SOM VET??

Selv sikler vi litt på Mazda 6. Noen som vet noe om den?

Beltestoler som ikke er så brede????

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 23:51   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Nå har ikke vi 3 barn så angående 3 seter bak i Mazda 5 vet jeg ikke men vi har hatt vår Mazda 5 i 3 1/2 år nå og er veldig fornøyd. Aldri hatt noen problem og ingen problemer med å starte den i denne kulden. Det har vi ihvertfall fått testet i denne kulda.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 23:58   #3
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Det er godt å høre.
Vi har også hørt masse positivt om Mazda nemlig. Så kunne virkelig tenkt oss å prøve ut en.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 06:46   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.702
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Vi har mazda 6 og er kjempefornøyd. Vi har hatt mazda nå i 3år og er kjempefornøyd. Aldri hatt en bil så lenge. Mer eller mindreingen feil. Og veldig god plass til bakovervendt sete både i mazda 6 og 626 som vi også har.

5 er vel litt mindre både i lengden og bredden. Den vi egentlig ville ha nå når vi kjøpte ny bil men gikk for 6 da 5 holder seg så godt i pris at vi ikke hadde råd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 07:35   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Vi har volvo nå (v40, forøvrig) og å kjøre flunke ny mazda 5 var faktisk nedtur sammenlignet med 99modellen fra volvo. En helt annen kjørekomfort, rett og slett.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 08:07   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Jeg hadde gått for mazda 5.
Pga japansk
og skyvedørene

Vi har hatt mazda 626(fra 90tallet), 2 faktisk og de har hatt fantastisk kjørekomfort

Vi prøve kjørte en volvo v40 før vi fikk snoopy har aldri vært borti mere plastik bil, men v70 har jeg aldri prøvd å kjøre eller sitte i.
Så skal ikke utalle meg om den

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 08:29   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Autofil: Vi fikk bilen i forrige uke var det vel. Har vært en del tull med den før vi fikk den hjem. Airbag som lyste den dagen vi skulle hente den i Ski foreksempel, så når vi kom fikk vi den ikke med og måtte dra hjem uten bil. Etter enda 1 uke med venting kom bilen.
Da virket ikke ryggesensoren, klimaanlegget bak i bilen og en spyledyse foran som dem forøvrig også skiftet FØR vi fikk bilen.
Siden det hadde vært så mye styr fikk vi lov til å levere den hos en av dems butikker her nede for å se hva dem kunne gjøre og evt kostnader.
De fikset klima og spyledysa. Ryggesensoren var det så mye å bytte ut på (blandt annet noe hjerne greier) at den ville dem ikke være med på. De mente det det ville koste skremmende 40000kr. (Noe Peugeot forhandleren vi pratet med uten om, mente ikke var mulig.) De vi kjøpte bilen av sa vi enten måtte vi fikse det selv eller dem ta inn bilen igjen.
Da valgte vi det siste. Nå har det vært SÅ mye tull at vi har mistet helt lyst på bilen.
Hva blir det neste liksom???
Så vi har jo på en måte "hevet" kjøpe fordi ting overode ikke har blitt slik det var ment det skulle bli.

Så klart, man er ikke avhengi av ryggesensor, men kjøper man en bil med så mener vi det skal virke så lenge det ikke er opplyst om noe annet.

Ser ut til at flere liker både Volvo om Mazda her da. Vi må prøve mer, helt klart!!

Noen som har tips om type beltestol som tar mindre plass en Maxi Cosi Rodi XR???

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 10:36   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Vi har forøvrig nylig prøvekjørt Skoda Octavia 4x4. Den har stor plass bak og er helt utrolig god å kjøre. Ryggesensor har den og - og god plass....Om dere vil ha nye forslag. de uten 4x4 er utrolig billige (eller, billige iallefall) og de 4x4 koster lett noen lapper mer - men for oss vel verd det (selv om vi ikke bor bratt til)

Vi har rømer kid-fix eller hva den enn heter som beltestol. Føler ikke at den er grandiøs iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 11:05   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

En ulempe med 5 er vel fortsatt at Mazda ikke kan levere noe lastevegg, slik at man ikke på en trygg måte kan laste høyt i bagasjerommet?

Hvilket budsjett snakker vi her om? Skal man se på Mazda 6 av forrige generasjon er det i hvert fall særdeles mye rustproblemer. Har to kollegaer med 6 fra 05 og 06 om jeg ikke husker feil, og begge har hatt STORE rustreperasjoner. Garantisaker riktignok, men likevel upraktisk og et element som kan gjøre det vanskeligere å få solgt bilene senere.

Med tre barnestoler er vel Mazda 5 i knappeste laget i baksetet. Skyvedørene er en fordel, men nettopp disse er vel også med på å gjøre det smalere.

I segmentet som Mazda 5 er i finner man jo også Touran, hvor i hvert fall ikke vi har noe problemer. To beltestoler + stor bakovervendt til jenta på snart 2 år. Lett å komme til beltespennene og lett for barna å gå selv inn i beltestolene (jenta på 7 har ikke noe problem med å feste selv.

I en del biler får man plass til tre seter, men det kan bli vanskelig å komme til beltefestene ettersom de omtrent blir under en annen stol.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 11:08   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg hadde gått for mazda 5.
Pga japansk
og skyvedørene

Vi har hatt mazda 626(fra 90tallet), 2 faktisk og de har hatt fantastisk kjørekomfort

Vi prøve kjørte en volvo v40 før vi fikk snoopy har aldri vært borti mere plastik bil, men v70 har jeg aldri prøvd å kjøre eller sitte i.
Så skal ikke utalle meg om den

Kan vel sies at Mazda 5 strengt tatt er ganske europeisk. Er basert på Ford Focus/C-Max-plattformen (som også brukes av S40/V50). (Gamle V40 var basert på Mitsubishi Carisma)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 11:09   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har forøvrig nylig prøvekjørt Skoda Octavia 4x4. Den har stor plass bak og er helt utrolig god å kjøre. Ryggesensor har den og - og god plass....Om dere vil ha nye forslag. de uten 4x4 er utrolig billige (eller, billige iallefall) og de 4x4 koster lett noen lapper mer - men for oss vel verd det (selv om vi ikke bor bratt til)

Vi har rømer kid-fix eller hva den enn heter som beltestol. Føler ikke at den er grandiøs iallefall.

Skoda Octavia er en god bil, og man får mye for pengene - spesielt med 4x4-utgaven. Med tre barnestoler i Octavia i baksetet er bare å glemme. I tillegg blir det lett problematisk med de litt større bakovervendte stolene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 11:15   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.830
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Som alltid i biltråder der man ønsker en bil med god plass inni til flere barneseter og ikke sykt høy pris må jeg foreslå Ford S-max. Den ble årets bil (i fjor?), har vunnet tester i sin klasse, er veldig god på kjørekomfort - og har god plass.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:27   #13
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

3barnsmor: C-max er kjempe fin, men ligger litt over den prisklassen vi tenker akkurat nå.

Mrc: Prisnivå vi ønsker å ligge på er ca 200000 da jeg skal være hjemme 1,5 år og får ganske så redusert lønn. Så det vi har som utgangspunkt.
Vet du holder en knapp på Touran, og vi har prøvd den for en tid tilbake siden. Vet ikke om vi var uheldig med den vi prøvde, men det var liksom noe som gjorde at vi aldri tenke noe mer på den. (Også har jeg en far som er full av fordommer mot VW. )

Ang det lastenettet, det er ikke mulig å montere noe uorginalt da?? Dersom man skal laste høyt, ellers ligger alt trygt under bagasjetrekket. Men ser absolutt det med at man MÅ ha noe som sikrer dersom lasten blir høy.

Ang erfaring med rust, så skrur en nær venn av min pappa på Mazda blandt annet. Og han mener det er en av de bedre bilene med veldig lite feil. Da har ikke vi diskutert Mazda6 med han da vi først begynte å tenke på dette for et par dager siden.

Oktavia utgår tror jeg....det samme gjelder Peugeot, Renault, Citroen. VW er nok også litt usikkert. Opel føler mannen er for plastikk, og Zafiran testet vi for en stund siden uten å bli frelst. C-Max bli for dyr akkurat nå.

Hva med Grandis? Noen med erfaring? Vi er vel litt på den "Japanske" siden, selv om mye er omhverandre av deler ol nå.
Uff, er så lei av styert. Men vanskelig skal det være. Blæ!

Toyota Corolla Verso...har sett på den. Den virker knapp. Særlig med 3 seter og STOR barnevogn.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:36   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Har ikke lest hele tråden.

Vi har en V70, har bakovervendt HTS i midten og britax beltestol på siden, det er plass til babystol på andre siden om ønskelig (eller en beltestol til).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:40   #15
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Har ikke lest hele tråden.

Vi har en V70, har bakovervendt HTS i midten og britax beltestol på siden, det er plass til babystol på andre siden om ønskelig (eller en beltestol til).

Ikke så mye som er sagt om Volvo igrunn. Så tusen takk for svar!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:11   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

3barnsmor: C-max er kjempe fin, men ligger litt over den prisklassen vi tenker akkurat nå.

Mrc: Prisnivå vi ønsker å ligge på er ca 200000 da jeg skal være hjemme 1,5 år og får ganske så redusert lønn. Så det vi har som utgangspunkt.
Vet du holder en knapp på Touran, og vi har prøvd den for en tid tilbake siden. Vet ikke om vi var uheldig med den vi prøvde, men det var liksom noe som gjorde at vi aldri tenke noe mer på den. (Også har jeg en far som er full av fordommer mot VW. )

Ang det lastenettet, det er ikke mulig å montere noe uorginalt da?? Dersom man skal laste høyt, ellers ligger alt trygt under bagasjetrekket. Men ser absolutt det med at man MÅ ha noe som sikrer dersom lasten blir høy.

Man får jo slike "hundevegger", men de er ikke tåler ikke all verdens vekt. Jeg har forstått det slik at det ikke er noen tilrettelagte festeanordninger i 5 slik det er i mange andre biler i klassen. I vår Touran har vi originalt nett, som skal klare 2 tonn elns.

Sitat:

Ang erfaring med rust, så skrur en nær venn av min pappa på Mazda blandt annet. Og han mener det er en av de bedre bilene med veldig lite feil. Da har ikke vi diskutert Mazda6 med han da vi først begynte å tenke på dette for et par dager siden.

Mazda er nok gode når det gjelder feil generelt, men Mazda har hatt særdeles mye rustproblemer de siste årene. Jeg har ikke hørt noe spesielt om 5 på dette området, men forrige generasjon av 6 var en katastrofe. Ford og Mazda har jo her hatt en del samarbeid tidligere, inkludert av en del Mazda-modeller er basert på Ford-plattform. Mulig det er noe felles produksjon som har vært problemet her i henhold til levering av metall eller behandling av metallet. Ford har i samme periode også hatt mye problemer.

Her er noen tall fra Swerea KIMAB. Dette er en svensk undersøkelse, så relevant i henhold til modeller og tildels klimaforhold og salting: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=559737

Sitat:

Oktavia utgår tror jeg....det samme gjelder Peugeot, Renault, Citroen. VW er nok også litt usikkert. Opel føler mannen er for plastikk, og Zafiran testet vi for en stund siden uten å bli frelst. C-Max bli for dyr akkurat nå.

Med C-Max mener du S-Max? C-Max er jo for så vidt en flerbruksbil den også, men en ganske liten sådan.

Sitat:

Hva med Grandis? Noen med erfaring? Vi er vel litt på den "Japanske" siden, selv om mye er omhverandre av deler ol nå.
Uff, er så lei av styert. Men vanskelig skal det være. Blæ!

Med budsjett på 200 000 finner du vel ikke en Grandis med baksete? Altså som ikke er registrert som varebil på grønne skilter... Evt. må de vel ha gått ganske langt eller blitt levert med den svært tørste 2,4-liters-bensinmotoren og ribba for utstyr. Blir vel da også biler som er 5-6 år gamle?

Grandis med diesel bruker vel forresten VW-motor...

Sitat:

Toyota Corolla Verso...har sett på den. Den virker knapp. Særlig med 3 seter og STOR barnevogn.

Om man synes Zafira virket plastikkaktig og enkel blir det vel ingenting sammenlignet med Verso :-\ Blir vel også litt mindre enn Touran og Zafira. Ifølg listen til Trygg Trafikk er det ikke plass til tre i baksetet på Verso. Nå er det andre biler der som er listet som "nei", hvor det er plass om man velger de rette setene, men det kan likevel være upraktisk og trangt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:58   #17
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6(evt 5)

Mrc: Takk for langt og klokt svar!!
Vet ingen ting om Grandis, for meg kunne den vært fransk altså. Bare kom på at den kunne være en mellomstor bil. Man finner den til rett over 200tusen, men mulig det er med motoren du nevner.

Har forstått at Corolla verso er liten, så den har vel egentlig avskrevet seg selv.

Ang S/C max, så tenker jeg på den størrste av dem. Bare jeg som blander. Og den ligger på pluss 50tusen over vårt ønske akkurat nå.

Jeg tror vi må grave litt mer rundt Touran. Jeg tenker iallfall alltid det etter å ha lest argumentene dine. Men så skjer det ikke noe, kanskje var dette siste dytte i rompa. Tiden vil vel nok en gang vise.

Noen årsmodell, motor etc vi bør sjekke/unngå???

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:21   #18
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Mrc: Pratet forresten med Mazda forhandler i dag. 6'ern har slitt med mye rust på modellene fra 02-06, akkurat som du sa. Så da tar ikke vi sjansen på den bilen.
Han hadde ikke hørt om problemer med 5'ern han heller, så kan iallfall virke tryggere.

Har sett på nettet på en Touran, 2008 modell i dag da. 249000kr ink omreg. Gått 42300km. Hos forhndlere.
Vi har ikke innbytte bil, så tenkte dersom vi var heldige og klarte å prute kunne vi iallfall få den ned mot 225000kr. Lov å prøve seg...
Men er det en ok utgave av Touran??
Link:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20618026

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:15   #19
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Vi har og V70. Ungene våre sitter i hvert sitt bakovervendte Britax-sete. Og når vi har med noen hjem fra bhg så sitter de i beltestol i midten. Går så fint atte.

Er forøvrig veldig fornøyd med Volvoen. Og dieselvarmeren den har, alltid varm bil når vi skal ut og kjøre.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 23:12   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Mrc: Pratet forresten med Mazda forhandler i dag. 6'ern har slitt med mye rust på modellene fra 02-06, akkurat som du sa. Så da tar ikke vi sjansen på den bilen.
Han hadde ikke hørt om problemer med 5'ern han heller, så kan iallfall virke tryggere.

Har sett på nettet på en Touran, 2008 modell i dag da. 249000kr ink omreg. Gått 42300km. Hos forhndlere.
Vi har ikke innbytte bil, så tenkte dersom vi var heldige og klarte å prute kunne vi iallfall få den ned mot 225000kr. Lov å prøve seg...
Men er det en ok utgave av Touran??
Link:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20618026

Conceptline er vel enkleste utstyrsnivå. Jeg synes ikke forsetene i dem er så gode, men det blir litt detaljer.... Ser i hvert fall at denne har klimaanlegg i stedet for manuell AC, så det er i hvert fall en fordel (tilleggsutstyr på Conceptline). Men det reflekteres jo ellers i prisen også - 2008-modell med lav kilometer. Det som ellers ligger i den prisklassen blir eldre eller har betydelig flere kilometer bak seg, så det virker for så vidt ikke så dumt :-)

Det er jo fortsatt litt fabriksgaranti igjen på denne. Hvis det var en privatkjøpt bil i utgangspunktet har man jo reklamasjonstid igjen også ovenfor den opprinnelige forhandleren, i tillegg til reklamasjonsmulighetene man har ovenfor forhandleren man kjøper bilen fra.

Motormessig synes jeg 105hk dieselen går bra, og den er sparsom, men en del synes disse støyer litt. Viktig at man ikke bryr seg så mye om utvendig støy, men hvordan man føler støyen er innvendig.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no