Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan markedsføre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 11:19   #21
TineS
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 58
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Er litt skeptisk til at for mye tilbud osv får oss til å virke desperate, for det er vi jo ikke. Men vil bare ha ut hva vi gjør og at vi er her.

Er jo mange som er tilflyttere, ikke leser avisa, flere får barn og masse mer. Vi har ikke reklamert på en good stund nå, så vi seiler bare på ryktet egentlig

Men er det sånn at når foreldre er sammen, snakker man om feks hvor barna er klipt, at man er fornøyd osv... ?

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:26   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.

Er litt skeptisk til at for mye tilbud osv får oss til å virke desperate, for det er vi jo ikke. Men vil bare ha ut hva vi gjør og at vi er her.

Hvis du kun har tilbud for dem som har knyttet seg opp mot siden på facebook, og du har en fornuftig mengde (typ maks et tilbud i måneden) så virker det ikke desperat, bare som eksklusive tilbud. Du trenger jo heller ikke ha tilbud på klipp, du kan ha det på produkter også. I tillegg kan du markedsføre events. Setter du opp en selvlysende "billig billig!"-plakat i gågata så virker du desperat.

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.

Men er det sånn at når foreldre er sammen, snakker man om feks hvor barna er klipt, at man er fornøyd osv... ?

Ja, det gjør man. Det er det som er Word of Mouth/rykte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:32   #23
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Jeg vil anbefale deg å snakke med noen. Vi valgte det, og tilslutt endte vi opp med å ansette en egen markedsføringsansvarlig. Men det er en annen sak, siden vi ikke er i samme bransje.

Men det er utrolig hvor mange ting som er utprøvd og gode markedsføringstips som man kan få hos noen som kan det. Det kan faktisk gjøre at du får ventelister.
Det er ikke alt som koster så mye penger heller, da reklame er dyrt på generelt basis, men du kan få mange ulike råd.

Anbefales.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 12:51   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Det går mye på rykte ja...
Men feks rabattkupong med td hver 10 barneklipp gratis/halv pris eller no`sånt kommer sikkert til å funke!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:37   #25
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.


Vi holder til på Gjøvik

Hm.. Jeg bor i nærheten, og jobber på Gjøvik, men har ikke hørt om frisørsalong for barn.. .

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:42   #26
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker at klippekort hadde vært ideelt for barn. Det skulle jeg gjerne hatt for sønnen min. Type "hver 6. klipp gratis" eller noe.

Det hadde jeg også likt (har en sønn som må klippes OFTE). Han får kakao der han klippes og elsker deg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:06   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

En liten leke etter hver klipp, som hos tannlegen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:00   #28
TineS
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 58
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Nei, det er nettopp det. Alle vet ikke om oss, og det er det vi vil endre på.. Vi har faktisk kunder både fra oslo, gran,eidsvoll, lillehammer, dokka osv.. Men vil gjerne ha flere fra nærområde.

Vi har begynt med familierabatt. Sånn at bestiller man til 2 stk samtidig får man 10% og hvis man bestiller til 3 eller fler så får man 20%. Dette har falt godt i smak hos kundene.

Vi har i tillegg en kampanje på at alle som bestiller time på timebestillingen vår på nett, ut 2010, får ett gratis pact hårprodukt.

Alle barna får premie ved endt klipp. De får også spise så mye kjeks de vil, og drikke evt kakao, te osv fra automat.

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:05   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Nå har du atributtene på plass, nå må du finne ut hvordan du får folk til å vite om dem. Du har fått mange gode tips her - annonsere i lokalavisen, stand i gågata på lørdag, vervekampanje m.m. Jeg syns du bør få noen profesjonelle til å se på en eventuell annonse og design av plakat, du har alt å tape på at det ser billig og hjemmemekket ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:08   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En liten leke etter hver klipp, som hos tannlegen?


Det vil ikke vi ha. Ikke kjeks heller.

Jeg er jo voksen, og den frisøren som har gjort mest inntrykk på meg det siste året, klipte fint, var vennlig og profesjonell, hadde god kaffe, og ga meg et visittkort med navnet sitt på da jeg gikk derfra. Jeg tror jeg skal ringe henne igjen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:19   #31
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Om det er dere jeg har klart å google meg fram til (som jeg tror det er) så bør dere kanskje gjøre litt mer med hjemmesiden? Bilder av forskjellige klipper dere har gjort, og en litt mer oversiktlig prisliste? Ikke minst et flott bilde på forsiden?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:31   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Nå har jeg tittet på hjemmesiden deres også, og den trenger virkelig en overhaling.

  • Ikke brukt smileys i en tekst!
  • Ta bort uinteressante bilder av vasker og maskoter.
  • Gjør den mer fargerik og innbydende.
  • Bilder av hva dere faktisk gjør er et must.
  • Ha en side hvor dere kan skrive inn korte tilbakemeldinger fra kunder typ: "Vi blir alltid fornøyd med klippen hos .... HUn har et fantastisk lag med barn!" Mor, Oppland
  • Få noen til å lese korrektur, og jobbe med teksten generelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:39   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Det er vanligvis helt greit å reklamere gjennom barnehagen hvis dere gir et lite ekstratilbud - det har vi fått på f.eks. barneklær fordi en forelder har en butikk. Legg det frem som om du gjør dem en tjeneste i stedet for at dere skal dra kunder - "Jeg synes selvsagt dere som har barn i denne flotte barnehagen skal få rabatt hos meg, bare oppgi at dere har barn når dere ringer så får dere 10 %!" Det får du helt sikkert lov til å legge en flyer til barna på (men spør først, så klart).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:44   #34
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Mange gode forslag her. Jeg hadde digget Polyanna sitt, en liten leke. Barna mine ville elsket det. Vet noen lar barna velge en stripe med farge i håret også, slik som går ut i første vask. Jeg synes ikke det er så stas, barna mine har mast om at de må få gå dit hvor man får det neste gang. Dessuten snakker de seg imellom på skolen, farge i håret utløser umiddelbar reaksjon hos vennene både i barnehagen og i skolegården; Å, har du vært hos xxx å klippet deg!

Jeg vil råde deg til å spørre kundene du alt har, snakk med dem om hva de setter pris på når de tar barna til frisøren. Innsikt i dette er gull verdt for å få en ide om hva du bør vektlegge videre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:54   #35
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Jeg ville foretrekke stripe i håret. Som Emm sier, det er noe kundene kjenner igjen og snakker om etterpå.

Ungene mine ville også foretrekke stripe i håret, det er jeg ganske sikker på.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 11:05   #36
TineS
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 58
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Så bra med tilbakemeldinger!

Web design er ikke min sterkeste side, men har en web designer i tankene.
Vi er i gang med å ta bilder av barna vi har, så vi kan få vist hva vi kan

Å ha tilbakemeldinger på siden var smart!

Alle barna får om ønskelig utvaskbar farge i håret

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 13:27   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Jeg har ansvaret for en FB-side i forbindelse med noe greier jeg er med på, og er overrasket over hvor kjapt det gikk å få tilhenger nå vi gikk inn for det. Vi kjørte vervekampanjer med premier, la ut statuser der vi ba folk si noe om ulike ting vi driver med o.l.
På et døgn greide vi 1000 nye tilhengere

Ellers støtter jeg idèen med en profesjonelt utseende webside, gjerne med forum eller gjestebok.
Det er en flust med unge, kreative nerder der ute som tar en slik og ingenting for å designe og eventuelt administrere en slik side.
Jeg tror vi betaler 6000 i året for dette, og det eneste vi får til å gjøre selv er å legge ut nye hovedsaker, resten gjør den karen vi har avtale med

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:00   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.053
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan markedsføre?

Jeg ville også gjort en hel del med hjemmesiden, som jeg også har googlet meg fram til. Hva gjør produktreklamen midt oppi det hele? Og konseptet deres kommer ikke godt nok fram. Jeg er også enig med Glitter i at det trengs korrektur og jobbing med tekst.

Jeg ville foretrukket at barna på ingen måte fikk en liten leke - vi har nok ræl. Jeg ville ikke hatt så sansen for kjeks heller jeg. Men stripe i håret derimot; det er stor stas her, det går bort igjen og er uskyldige greier.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no