Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 20:55   #1
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Ja, jeg aner ikke hvordan jeg enkelt skal forklare hva jeg egentlig lurer på..

Men, jeg blogger en del, men jeg legger bare bildene inn etter hverandre og skriver litt rundt dem. Kjedelig med andre ord.

På mange blogger har de redigert bildene slik at feks. hovedmotivet er klippet ut og lagt over på helt hvit bakgrunn hvor de har laget tekst og pyntet rundt.
Andre har laget flere motiver inn i ett bilde, som en fotomontasje... skjønner dere hva jeg mener?

Hvordan gjør jeg dette? Er det vanskelig? Kan man gjøre det uten Photoshop?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 20:56   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Jeg bruker Photoscape til å lage mange bilder i et bilde. Veldig enkelt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:00   #3
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Hvor får man tak i det? Koster det noe?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:03   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Lastes ned gratis her og er så enkelt at selv oldemor kan klare det.

http://www.photoscape.org/ps/main/download.php

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 01:56   #5
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Okei, nå har jeg fått til flere bilder i ett bilde. Veldig enkelt. :neier: Takk!

Men hvordan skjærer jeg ut kun ett objekt.. feks. om jeg tar bilde av en bukse på gulvet, så ønsker jeg å skjære ut buksen og la den fly i løse luften på en hvit bakgrunn. Hvordan gjør jeg det?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 07:25   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Du tar heller bilde av buksen på et hvitt laken.



Edit, sorry, sitter fortsatt i halvsøvne her, ikke meningen å ikke svare seriøst...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 09:46   #7
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du tar heller bilde av buksen på et hvitt laken.



Edit, sorry, sitter fortsatt i halvsøvne her, ikke meningen å ikke svare seriøst...

Hehe... det blir ikke heeelt det samme...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:27   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Redigering av bilder - fine bloggoppsett

Da trenger du et fotoredigeringsprogram som lar deg velge buksen slik at du kan enten kopiere den inn i en annen fil hvor den kan bo alene eller fjerne bakgrunnen. F.eks Photoshop eller photoshop elements (elements er billigversjonen av photoshop og koster veldig mye mindre, samt at det er hakket mer brukervennlig, synes jeg).

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no