Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Åpent for reiser til utlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-20, 13:11   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpent for reiser til utlandet

Nå som det er åpnet for reiser til utlandet samtidig som myndigheten oppfordrer folk til å ikke reise, leser jeg i nyhetene at folk som har reist til Spania synes det er slitsomt med kritiske spørsmål de forteller at de møter på daglig basis.

Vi har forlengst slått oss til ro med hjemmesommer og har ikke vurdert å reise til England som vi opprinnelig skulle denne sommeren. Hva med dere andre?

Jeg er overrasket over at det er åpnet for reise til så mange land, men jeg setter det på kontoen for alle de andre beslutningene som er tatt i løpet koronaperioden - råd og retningslinjer snur raskere enn jeg henger med, selv om jeg prøver å sette meg inn i både detaljer og helhetsbildet. Jeg har stort sett stolt på at retningslinjene har vært fornuftige, men denne er jeg mer usikker på. Jeg ser for meg en ny smittebølge i etterkant av all reisingen. Hva tror dere andre?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 17-07-20 kl 13:24.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 13:20   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg hadde trodd at vi kom til å ville reise så fort det ble mulig, men vi ombestemte oss. Det er deilig og (nesten) smittefritt i Norge, så vi tar ferien her. Jeg synes ikke det er verdt det å ta noen risiko nå og synes heller ikke at ferie i utlandet med maske og masse tiltak er en ferie jeg ønsker. Mange av tingene jeg liker å gjøre på ferie, kan ikke gjøres nå - i alle fall ikke på samme måte.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 13:26   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg tenker at det er helt ok at noen velger å reise ettersom myndighetene har åpnet for det. Krysser fingrene for at de forholder seg til smittevernregler og forholdsregler der de ferdes. Samtidig skjønner jeg at enkelte reagerer, jeg ville ha kanskje en prat med folk i nær omgangskrets/familie dersom de reiste på harrytur eller party-ferie. Men de mer perifere vennene som plutselig poster fra Spania eller Roma lar jeg være i fred for kommentarer fra meg. Men jeg skal tilstå at jeg tenker litt inni meg, og kanskje kommer med et hjertesukk fra mannen.

Tenker at dersom man velger å reise, og poster det i Sosiale media, så bør man kanskje tåle å stå i en del kritikk, berettiget eller ikke.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 13:44   #4
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Det jeg reagerer negativt på, er at myndighetene åpner grensene og samtidig anbefaler folk å ikke reise. Det er uklart hvordan der tenker - hvem/hva åpner de for, hvem bør reise (folk med familie i utlandet? Viktige jobboppdrag?), hvem anbefaler de ikke å reise? (De som bare skal på ferietur? Er det forskjell på hvor i Europa turen går?). Det er nok en retningslinje som overlates til folks skjønn og som skaper ganske alvorlig splid mellom mennesker.

(Selv fikk jeg skikkelig kjeft av en med-kunde på Rema her om dagen som hadde på seg hansker og munnbind (jeg antar hun er i risikogruppen) fordi jeg tok på en (plastinnpakket) paprika, og la den ned igjen og tok en annen når jeg kjente at den var myk og overmoden. Tenk å ta så LITE HENSYN til andre! Skrek hun. Og jeg bare smilte og sa beklager, for hun var opplagt veldig redd og ganske ute av balanse.) Det er mye følelser i sving og reelt alvor i situasjonen, så jeg tror reising i sommer vil føre til mye uenighet og krangel og vanskelige situasjoner.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 13:52   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Vi blir selvsagt hjemme i Norge, å dra til utlandet nå er helt uaktuelt. At det er åpnet betyr ikke at man må dra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 13:56   #6
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Det er også noen som har bedre grunner for å reise enn andre (eks ikke sett familien på mange mnd), hvor det å reise har såpass mange positive konsekvenser at det kanskje er verdt den økte risikoen. Og det at det jo blir annerledes enn vanlig, med maskebruk og tiltak. Så derfor synes jeg det er ok å reise hvis man kommer til å få det mye bedre av den reisen. Men vi som ikke har det sånn,, vi er frarådet å reise, jeg tenker det er greit for meg at de som absolutt må (utfra egen vurdering av sine behov, det er umulig for andre å vurdere egentlig), så kan vi som egentlig ikke trenger være i Norge i år.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 14:10   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg har ikke tenkt å reise til utlandet. Hva andre gjør blir opp til dem.

Jeg reagerer imidlertid på en venninne som hadde bestemt seg for å reise til Sverige fordi hun bare måtte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 15:30   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Vi vurderte lenge hva vi skulle gjøre. Vi hadde flybilletter til Spania (bestilt lenge før man hadde hørt om Covid) samt fergebilletter til Danmark. Da det sist fredag ble åpnet for å reise til andre europeiske land, valgte vi å dra til Spania der vi har egen leilighet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 15:57   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg kjenner ingen som drar utenlands i år. Er også overrasket over at man kan dra til såpass mange land. Nå øker smitten rundt Barcelona og det oppfordres til å holde seg inne. Hvor gøy er det da å dra dit?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 17:29   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Vi skulle reist til Frankrike, men valgte å bli hjemme. Jeg kjenner ingen som skal til utlandet i år, ikke en gang til Danmark. Jeg kjenner jeg blir rimelig sur om det at mange ikke klarer å la være å reise på utenlandsferie dette ene året fører til oppbluss i smitte og strengere tiltak fra høsten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 17:46   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg har ikke planer om å reise utenlands. Det eneste måtte vært for å besøke svigers i England. Svigermor har ALS, og vi vet ikke hvor lenge hun har igjen. Men på nåværende tidspunkt har jeg altså ingen planer da det av ulike grunner er litt vanskelig å få til.
Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, og jeg orker ikke å bruke tid på å spekulere i hva som kan skje som følge av at folk reiser utenlands.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 18:03   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Vi skal til Tyskland siste uka før skolestart dersom smitten ikke øker veldig der. Vi har hele vår familie der og har ikke sett de siden jul. Vi skal feire besteforeldrenes gullbryllup (lite, men viktig familieselskap) og ellers være i ro hos besteforeldre på et lite sted på landsbygda i et område med lite smitte. Vi kjører egen bil og minimerer risiko så godt vi kan. Av og til er andre hensyn også viktige, og denne gangen valgte vi å etterkomme gamle besteforeldres ønske om å ha oss der ved gullbryllupsfeiringen.

Jeg føler denne turen er i en litt annen kategori enn heisatur til
Syden, men jeg innrømmer gjerne at alle som fordømmer oss som reiser utenlands i år, går inn på meg. Vi hadde ikke reist om det ikke hadde vært så viktig for de to gamle, men noen er visst like opptatt av å kritisere andre uansett hvor og hvorfor de beveger seg utenfor landegrensene.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 18:19   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Ja, det ble overraskende raskt mange sterke følelser og mye fordømmelse generelt i denne koronasituasjonen. Det er ikke rart det utløser sterke følelser, men alle moralske pekefingrene og fordømmelsen fører ikke noe godt med seg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 18:33   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg synes at den måten det er åpnet på nå er helt logisk. Det er mulig å reise, men bra om så få som mulig gjør det. Vi, som skulle til Spania bare fordi det er et hyggelig feriested, lar være og tenker at det kan vi gjøre et annet år. Lih-My og andre som har gode grunner og familieanledninger reiser. Begge deler er helt logisk sånn situasjonen er nå.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 18:37   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Det er bare å kryssefingrene for at de fleste holder seg hjemme i Norge denne sommeren, for det er veldig lite smitte her sammenlignet med de flesteland det er åpnet fra.

Jeg tenker at det er liten grunn til å bli hårsår for kommentarer i sosiale medier, tåler du ikke det, er det bare å la være å poste bilder og innlegg fra ferien.

Vi kommer ikke til å reise, med et mulig unntak for mannen som gjerne vil besøke sin gamle mor, for hun er veldig isolert, og hadde trengt endel praktisk hjelp.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 18:43   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Enig med Blå. Også synes jeg det er heltgreit at folk får lov til å si hva de mener om å reise nå. Folk får tåle å høre både at andre er uenige med avgjørelsene deres og at det er ulike meninger om hva en slikåpning betyr. Jeg kjenner mye helsepersonell, Og jobber selv med helsetjenester og -politikk, og vetikke om noen som vurderer utlandet nå, det farger selvsagt min oppfatning av dette.
Jeg mener også at vi burde ha åpnet for mer innenforgrensene før vi åpner for å reise.

Og så er jeg allerede lei av turister som «føler at det ertryggere i //insert syden-destinasjon// enn i Norge/Oslo/prekestolen/Tusenfryd/hva hardu.



Jeg tenker at å treffe familie er mye viktigere enn å bare måtte ha sol.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 18:43   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at den måten det er åpnet på nå er helt logisk. Det er mulig å reise, men bra om så få som mulig gjør det. Vi, som skulle til Spania bare fordi det er et hyggelig feriested, lar være og tenker at det kan vi gjøre et annet år. Lih-My og andre som har gode grunner og familieanledninger reiser. Begge deler er helt logisk sånn situasjonen er nå.

Det som er logisk for en er ikke nødvendigvis logisk for en annen, og mange vil tenke og handle på en annen måte enn deg. I praksis vil det si at folk som gjør nødvendige reiser i sykebesøk får en tilleggsbelastning av å måtte høre på andres kritikk.

For akkurat oss er det problemfritt - vi verken må, trenger eller ønsker oss til utlandet i sommer. Men jeg skjønner at det kan være langt mer komplisert for andre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 19:19   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Vi holder oss i Norge, og har bare fått med meg en Danmarkstur i min krets. Det er utover det forståelig at man vil treffe familien sin som bor i utlandet. det er også mer forståelig å reise til egen leilighet enn på charter, selv om munnbind ikke høres fristende ut for min del.
De som bare vil "ha sol" tenker jeg inni meg på som litt egoistiske. Hilsen risikogruppen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 19:30   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg ser i mange artikler at de som reiser, mener det er tryggere i syden,enn i Norge. Fin unnskyldning det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 19:46   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Jeg tenker også at det er forskjell på å reise for å besøke familie og fordi man vil ha sol/bare vil oppleve noe annet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no