Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-21, 16:45   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Her i huset er jeg så lei laks, og familien trenger å vennes til annen fisk.
Har nå kjøpt masse torsk på REKO og ønsker oppskrifter.
Mannen vil ikke ha stekt fisk, så den må i ovn. Din beste oppskrift

Vi har prøvd Trines med balsamicoløk og sellerirotpure. Jeg digger, men slo ikke an hos barna.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 19-01-21 kl 17:01.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 16:46   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Jeg baker den med tomater (store i skiver, eller små, hele), og så har jeg klatter av smør over, og salt og pepper. Om jeg føler meg fancy, så rører jeg litt urter ut i smøret først.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 16:50   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg baker den med tomater (store i skiver, eller små, hele), og så har jeg klatter av smør over, og salt og pepper. Om jeg føler meg fancy, så rører jeg litt urter ut i smøret først.

Hvor varmt, hvor lenge?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 16:52   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Henger i tråden for tips.

Vi trekker den og serverer sammen med kokte (ny)poteter, gulrøtter og sandefjordsmør/hollandaise, men kun når den er sprellende fersk, helst nytrukket. Ellers bruker vi torsken i fiskegrateng eller fiskekaker, da helst sammen med annen fisk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 16:52   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

A, 200 grader til det er ferdig? 10-15 minutter. Til den flaker seg når du pirker i den.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 16:53   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Jeg har også i riktig gamle dager bakt den i ovn med masse tomatsaus, og stekte baconbiter på toppen. Det var godt, det! Må friskes opp. Tror jeg brukte steinbit eller noe til det også?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 17:03   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

I motsetning til mannen din liker vi fisk best stekt, men ovnsbakt torsk gjør vi veldig enkelt. I folie med salt, pepper, smørklatter, sitronskiver og hakket purre. Serveres med grønnsaker og poteter, og det aller viktigste: hjemmelaget aïoli.

Ellers liker vi Jamie Olivers fiskepai. Da freser du litt hakket løk og gulrot mykt. Har i fløte som får koke opp. Ha i revet cheddar, Dijon-sennep, hakket spinat, torsk i biter og hardkokte egg i biter + salt og pepper. Ha alt i en form og dekk med hjemmelaget potetmos. 220 grader, 25 minutter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 17:06   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Torsk er etter min mening bare spiselig sprøstekt.... men ovnsbakt hadde jeg trolig hatt bare salt og pepper på og litt smør, og servert med potet og raspet gulrot, men jeg er enkel. (og liker ikke fisk, sånn i utgangspunktet.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 17:14   #9
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Denne falt i smak hos oss:

https://www.santamariaworld.com/no/o...wokgronnsaker/

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 17:14   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Jeg liker godt denne varianten fra Hellstrøm med potetmos og ikke minst sotasmør. Her stekes fisken, du kan sikkert bake den istedenfor.

https://www.nrk.no/mat/skinnstekt-to...mor-1.12661459

Jeg er ikke veldig glad i stekt fet fisk, men stekt torsk liker jeg mye bedre. Denne er også stekt mest med skinnsiden ned og så litt den andre veien.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 17:38   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Hiver i form og med en boks hakkede tomater. Potetmos til.
Inn i ovn 180-200 grader og max 30 min.
Evt. grønnsaker til, det vi har i hus.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 18:00   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Favoritttorsk her i huset; bak eller steik torsken. Server med kvit saus, potet, gulrot og bacon!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 18:43   #13
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Torskeform med paprika og chilisaus er en favoritt hos oss:

https://trinesmatblogg.no/recipe/tor...ika-chilisaus/

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 18:46   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Jeg har hatt suksess med brødrasp og smørblanding/ urter åp toppen. Og så liker vi ertepuré til torsk. Ja, vi voksne da. Barna liker ikke torsk påstår de, så jubler uansett aldri.
Manne vil helst ha den trukket på "gamlemåten", da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 18:50   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Denne er veldig god. Kan lages med annen ost enn parmesan og.
https://www.aperitif.no/oppskrifter/...atsaus/1279131

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 18:52   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Trines har en med ovnsbakt torsk, stekt choritzo, blomkålmos og asparges. Den er god.
Ellers deler jeg stadig min mors oppskrift.

400 gr. frossen eller fersk fiskefilet - torsk, sei eller breiflabb

Hvetemel

1 løk

En rød paprika

Bacon

Et beger crème fraiche/seterrømme

Salt og pepper

Smør til steking.

Fisken deles i skiver og vendes i mel, salt og pepper. Fisken stekes, og legges så i ei ildfast form. Stek deretter en løk og en rød paprika i biter, skjær baconet i biter og stek det.

Alt legges over fisken, og til slutt helles et beger Crème fraiche eller seterrømme over fiskeblandingen. Stek fiskeformen i ovnen på 180-200 grader i 15 minutter.

Server med poteter eller ris, etter smak og behag.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 19:05   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Du har ikke dampovn? Vi har den i dampovn i noen få minutter på 80 g . I tillegg steker vi den for å få litt stekeoverflate, men det trenger man jo ikke. Den blir veldig saftig. Vi bruker dampovn til middag sikkert annenhver dag om ikke mer. Fremst til fisk og grønnsaker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 19:42   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Nå kom jeg på noe godt vi fikk i matkasse (Godt Levert) for en tid siden: Pannestekt torsk toppet med tomatpesto (med parmesan), med potetmos som tilbehør. Det var veldig gode smaker sammen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 20:00   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Denne er veldig god
https://trinesmatblogg.no/recipe/ovn...pastinakkpure/

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 20:48   #20
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt torsk - din beste oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Du har ikke dampovn? Vi har den i dampovn i noen få minutter på 80 g . I tillegg steker vi den for å få litt stekeoverflate, men det trenger man jo ikke. Den blir veldig saftig. Vi bruker dampovn til middag sikkert annenhver dag om ikke mer. Fremst til fisk og grønnsaker.

Jo, men vi bruker den ikke.
Kanskje begynne med det da.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no