Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Farger som går fint til kald farge på håret?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-20, 10:59   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg er i en omstillingsprosess framskyndet av korona, der målet er å å få en griselekker sølvgrå manke.

Jeg har aldri farget håret for å skjule det grå, men det har jo blitt en konsekvens etterhvert da. Så for å lette prosessen og få en mindre kraftig overgang mellom ettervekst og resten av håret har jeg sammen med min supre frisør farget etterveksten noe nærmere ask/aske, eller for å kalle en spade for en spade: kommunefarget.

Det er en farge som for det første er en del mørkere enn det jeg er vant til å ha (som er gyllen-strawberry blonde), og i en helt annen fargetone. Og ALL sminken min er jo farger som passet godt til gyllent hår. Så nå føler jeg meg grå og kjedelig. Håret vil jo endre seg nå som det vokser ut, men det vil forbli kaldt. Jeg har aldri hatt kald farge på håret, det har gått i røde og gylne toner. Så nå trenger jeg litt inspirasjon og tips for å ikke føle meg helt flat.

Så: du som har grått, askeblondt, kommunefarget eller en kald variant på håret, hvilke farger kler du? Hvilke farger bruker du på sminke? Jeg liker jo glitter og elsker øyenskygger i gull og bronse. Hva med lebestift? Jeg elsker bringebærrosa, og innbiller meg at jeg kan fortsette med det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 16:10   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.379
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Kan lite om sminke og farger, men synes det er stas at du velger å ta håret som det er. Tipper du blir flott uansett.

Ettersom jeg kan så lite om farger, så bruker jeg med ujevne mellomrom å legge igjen litt tid og penger hos de som kan sånt innen min prisklasse, typ: bodyshop. Avtaler time til prøvesminking, og kjøper noen av de produktene de anbefaler. Funker helt topp.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 16:41   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.740
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg sminker meg mest etter øyefarge, og av og til klær.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 17:16   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Tøft gjort.
Jeg farger hjemme og fikk tips av en frisør engang om at jeg burde prøve fargen ask. Iiiik, det ble helt feil for meg. Håret mitt så helt grått ut - noe jeg jo vil skjule.
Har heller ikke peiling men hva med å gå innom et parfymeri som har litt mer personlig servise. Som 1etg på Steen&Strøm, Glassmagasinet eller Gimle parfymeri. VitaExclusive er vel også flinke til å veilede.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 18:06   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Noe proff veiledning er nok verken nødvendig eller noe jeg ønsker. Jeg er estetisk anlagt og finner fint ut av dette selv, men tenkte å få noen raske fargetips på veien fra dem som har kalde hårfarger så jeg kan spare inn litt tid. Hårfargen jeg har nå i denne mellomperioden er ikke spesielt pen eller kledelig til meg, så jeg trenger å se ekstremt fresh ut ellers.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 18:34   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg står i grunn midt oppi det samme selv. Jeg er vant til å ha en litt gylden brunish farge på håret. Med litt lysere, varme striper.

Nå har vi fått fargen litt kaldere, men fremdeles striper. Noen av de er bittelitt mer gyldne. For at det skal bli litt mer naturlig overgang til det grå. Jeg har også alltid vært glad i varme farger, og det tenkte jeg egentlig jeg skulle fortsette med. Det er i hvert fall nå jeg trenger det, har jeg tenkt da.

Jeg bruker lite sminke, men har blå øyne og bruker helst brun øyenskygge. Litt varmrosa i kinna. Rosa på leppene if anything.

Av farger på klær er jeg glad i gammelrosa, oliven, flaskegrønt og sort. Jeg kan også bruke cerise om jeg har litt brunfarge. Sånn babyrosa og rødt passer meg overhode ikke. Er heller ikke så begeistret for gult.

Jeg har en anorakk fra twentyfour i fargen «rustrosa» (trur eg), og jeg har fått endel kommentarer på at den en nydelig til meg.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 18:37   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Denne er jeg veldig glad i.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DA2FE098-0C71-4E83-9BB6-B8E02E27CEF4.jpg (10,2 KB, 64 visninger)
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 18:38   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er i en omstillingsprosess framskyndet av korona, der målet er å å få en griselekker sølvgrå manke.

Jeg har aldri farget håret for å skjule det grå, men det har jo blitt en konsekvens etterhvert da. Så for å lette prosessen og få en mindre kraftig overgang mellom ettervekst og resten av håret har jeg sammen med min supre frisør farget etterveksten noe nærmere ask/aske, eller for å kalle en spade for en spade: kommunefarget.

Det er en farge som for det første er en del mørkere enn det jeg er vant til å ha (som er gyllen-strawberry blonde), og i en helt annen fargetone. Og ALL sminken min er jo farger som passet godt til gyllent hår. Så nå føler jeg meg grå og kjedelig. Håret vil jo endre seg nå som det vokser ut, men det vil forbli kaldt. Jeg har aldri hatt kald farge på håret, det har gått i røde og gylne toner. Så nå trenger jeg litt inspirasjon og tips for å ikke føle meg helt flat.

Så: du som har grått, askeblondt, kommunefarget eller en kald variant på håret, hvilke farger kler du? Hvilke farger bruker du på sminke? Jeg liker jo glitter og elsker øyenskygger i gull og bronse. Hva med lebestift? Jeg elsker bringebærrosa, og innbiller meg at jeg kan fortsette med det.

Har ikke lest svarene ennå, men kan si litt om meg selv:

Jeg har alltid hatt kalde farger. Er ikke grå, men har kald, blond hårfarge. Hudfargen har jeg aldri fått taket på hva jeg skal kalle. Er ikke blek i det hele tatt, blir fort brun, mer jo eldre jeg blir. Også om vinteren.

Blågrå øyne. Og jeg striper håret i kalde, lyse toner. Liker å bruke silver shampoo, og jeg liker at håret er lyst, men i retning grålig. Vet mange reagerer på det når jeg forteller om det (ingen reagerer når de SER meg), jeg er jo ikke grå, men jeg liker de gråaktige tonene mot ansiktet.

Jeg kler sterke, klare farger. Ikke sennep, rustrødt, brunt, svart. Liker olivengrønn, rosa (både lys rosa og cerise), noe hvitt, blått (alt fra lyseblått til turkis og marine), noen gulfarger, noen grønntoner. Og grått. Overhodet ikke beige.

Smykker: Sølv, ikke gull eller andre gylne toner.

Sminke: Hm. Er usikker. Bruker mest mascara uansett. Askebrun på eyeliner (eller kanskje mer mot svart?) og øyebryn. Øyeskygge bruker jeg sjelden, men har noen kalde blågrå og rosalilla toner. Men kan visst også ha mer brunt og oransje. Synes det der er vanskelig.

Kalde toner på leppestift.

Jeg synes jeg er mye finere med kalde farger på klær enn varme, så teorien om å «trenge» varme toner for å oppveie for kald hårfarge kjøper jeg ikke.


Sist redigert av Hyacinth : 08-05-20 kl 20:42.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 18:39   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Også er jeg veldig glad i litt maritim stil om sommeren. Da blir det mye marineblått og striper i hvitt og blått.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 20:24   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Nei, hvem kler beige egentlig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 20:25   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, hvem kler beige egentlig?

Nei, du sier noe der.

La forresten til en del i det første innlegget mitt.


Sist redigert av Hyacinth : 08-05-20 kl 20:42.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 20:38   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Ettersom jeg kan så lite om farger, så bruker jeg med ujevne mellomrom å legge igjen litt tid og penger hos de som kan sånt innen min prisklasse, typ: bodyshop. Avtaler time til prøvesminking, og kjøper noen av de produktene de anbefaler. Funker helt topp.

Hva betaler du hos Body Shop, og har de ordentlig peiling også?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 20:44   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.740
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Kanskje mer klare farger? Jeg er gylden selv, med mørkebune øyne så jeg er litt på tynn is.

Hva med plomme? Lilla? Metalliske farger?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 20:53   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.391
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Det kommer litt an på hvilken tone det er på huden din også. Jeg har en del mørkere hår, men jeg kan ikke finne farger etter hva som går godt til håret. Det er en lys blå farge som er kjempefin til hårfargen min, men jeg mister all farge i ansiktet og ser mer død enn levende ut. :flire:

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 21:03   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg er fremdeles blek med fregner og grønne øyne. Men det at f.eks oliven, som var veldig kledelig før, absolutt ikke er det nå. Da ser håret mitt grønt ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 21:14   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg pleier å være blek om vinteren. Men så fort sola titter frem får jeg en gylden og fin brunfarge. Og blå øyne da. Klart de fargene også har mye å si.

Ser for meg kanskje litt mer lillatoner kan være fint? Til de grønne øynene dine. Litt mørk lilla kanskje?

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 21:35   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Lilla er faktisk helt uaktuelt. Det er den eneste fargen jeg virkelig misliker. Jeg tror til og med jeg liker beige bedre! Vinrød kan til nød gå, men helst ikke.

Kan godt hende jeg kler det, men tror jeg hadde dødd litt av å ha det på. Kanskje teste mer klarblå?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 21:52   #18
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.391
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Om du går for en litt kaldere grønnfarge og kobbernyanser

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 00:37   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg leste et tips om plommefarget eyeliner/kajal i vinter og bestemte meg for å prøve (under sterk tvil), og det er jeg helt utrolig fornøyd med. Den rammer inn øynene veldig fint uten å bli for hard.
Men sånn ellers tenker jeg at det ikke nødvendigvis er hårfargen som styrer farge på klær og sminke. Kjør på med det du liker og føler du kler. Det er vel sånn sett egentlig enklere med aske enn gyllent.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 09:02   #20
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farger som går fint til kald farge på håret?

Jeg tror egentlig mest det er hudtonen (og vanen) som bestemmer hva som er fint/kledelig. Jeg har en olivenaktig hudtone (kald, ganske blek, blir grågrønn om vinteren), farger håret nesten svart (nivå 2 eller 3 ask, dvs helt nøytral), og den naturlige hårfargen er sånn typisk norsk mørk blond uten rødtoner. Jeg har gråblågrønne øyne. Uansett hvilken hårfarge jeg har hatt, fra svart, til blond (kald) til rosegull (faktisk også kald, tro det eller ei), har jeg måttet bruke kalde farger på sminke og klær, og farger som for eksempel gult, grønt eller oransje er krise på meg. Jeg kler derimot rosa, klarrød og kalde blåtoner godt, selv om jeg er en grunnleggende svartkledd person. På sminken bruker jeg også kalde/nøytrale farger, men ingenting grått, for da ser jeg bare syk ut.

Dessuten er jeg, som Robyn (?) tilhenger av at man kler det man liker. Jeg tror faktisk at man har en innebygget intuisjon som gjør at man trekkes mot farger man kler. På et eller annet plan.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no