Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikke på skolen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-15, 11:33   #21
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Min yngste begynner straks på skolen. Han kommer til å få med vann. Mest sannsynlig vil vi han få melk også, men uansett synes jeg ikke at vann er stusselig i det hele tatt. Jeg tenker at drikken de skal ha med skal slukke tørsten og for at "maskineriet" skal virke tilstrekkelig. Og da er vann mer enn godt nok.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:34   #22
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Min drikker skolemelk, og vann.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:34   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Når hun i tillegg velger vann selv, er det jo ikke noe å lure på en gang, vann er helt greit som måltidsdrikke til hverdags.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:36   #24
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikke på skolen?

De har med vann.
På barneskolen kjøper vi laktosefri sjokolademelk.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:37   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Mine drikker vann. Eldste hadde skolemelk en periode, men drakk ikke opp melken og måtte ta restene med i sekken. Nå vil hun gjerne ha melk igjen. Jeg leter etter en Thermos To Go kopp for å ta med selv. Har vurdert Contigo koppene med skrulokk, men er redd at koppen ikke blir skrudd igjen godt nok etter bruk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:37   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Min yngste begynner straks på skolen.


Hva, er ikke han baby?

:fokuserer på viktige ting:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:41   #27
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Hva, er ikke han baby?

:fokuserer på viktige ting:

Jo.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 11:56   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann, og så har mine skolemelk, men jeg aner ikke om de drikker den. Det går an å bestille juice også, tror jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 12:03   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann. :bidrar: Helt siden barnehagen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 12:10   #30
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann! Han hadde skolemelk i tillegg til vannflaske før jul, men vi avsluttet det på hans initiativ. Han er visst ikke så glad i melk lengre og tok med seg små, uåpnede, melkekartonger hjem. Da var noe av poenget med skolemelk borte . Nå trenger de bare å ta med vannflaske til turdager fordi de får vann i kopper i kantina. Til høsten kan vi betale for skolemat også

Jeg hadde skolemelk i alle år og klarte aldri å drikke opp en sånn minikoartong. Kan ikke erindre at vann var vanlig den gangen. Husker jeg så med lengsel på de som hadde med saft og eplejuice, men det var altså helt uaktuelt for mine foreldre . Jeg slapp fluor da!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 12:39   #31
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Då får eg stå fram som første "dårlige" mor og innrømme at mellomste får saft med seg. Det er det einaste ho vil ha.....
Matpakka er ikkje spesielt sunn heller: Riskaker, God Morgen Yoghurt og energibar med nøtter og tranebær. Av og til ein sånn rosa boks med smoothie som dei selger på Coop Prix.
Det høyrer med til historia at ho har på grensa til spisevegring og er undervektig. Ho et omtrent ingenting for tida. Ho kan godt gå heile dagen på skulen uten mat og likevel ikkje røre middagen.

Eldste får vatn og grovt brød med pålegg pluss litt frukt eller smoothie.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:14   #32
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De som var aller heldigst fikk jo ha med et glass oboy som de brukte noen skjeer fra i skolemelka hver dag. Det var akkurat de samme som slapp fluorskylling.



Vann her og. Hun hadde fått skolemelk hvis hun hadde ønsket det.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:21   #33
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Vann i vannflaske, og juice i egen flaske på turdager. Evt kakao til eldste, om hun har lyst på.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:22   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Hvorforer det stusselig med vann når barna foretrekker det selv?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hadde med meg oboy på skolen, men slapp ikke unna flourskylling. :datapunkt:

Jeg fikk ikke oboy, ikke skolemelk engang. Dessuten slapp jeg ikke bare fluorskylling, men også tannpussen i sin helhet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:28   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorforer det stusselig med vann når barna foretrekker det selv?


Jeg fikk ikke oboy, ikke skolemelk engang. Dessuten slapp jeg ikke bare fluorskylling, men også tannpussen i sin helhet.

Jeg synes det er stusslig fordi jeg ikke er så glad i vann til brød selv. Men, jeg har innsett at noen kan synes vann til brødskive er utmerket og dermed funnet meg i situasjonen.

Jeg spiser ikke frokost visst vi ikke har melk i kjøleskapet :kalv:.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:31   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes det er stusslig fordi jeg ikke er så glad i vann til brød selv. Men, jeg har innsett at noen kan synes vann til brødskive er utmerket og dermed funnet meg i situasjonen.

Jeg spiser ikke frokost visst vi ikke har melk i kjøleskapet :kalv:.

Jeg er akkurat som deg. Å spise brød uten melk til er som å spise det uten pålegg, det skjer bare ikke. Men jeg ville jo likevel ikke sagt at det var stusselig om andres preferanser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:33   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Jeg drikker aldri vann til brød hjemme, så man kan sikkert si det er stusslig, men det er jo helt greit. Jeg prøver å lære barna at ikke hverdagsmaten pleier være så veldig stas, synes ikke det gjør noe om den er litt stusslig av og til. Har vann og brød hver dag til lunsj selv, ellers kunne jeg jo ikke uttalt noe slikt .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:34   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er akkurat som deg. Å spise brød uten melk til er som å spise det uten pålegg, det skjer bare ikke. Men jeg ville jo likevel ikke sagt at det var stusselig om andres preferanser.

Nei, jeg sier det ikke så ofte jeg heller, men jeg synes alikevel det er noe stusslig over "vann og brød". Fengselsmat lissom . Men både Sønnemannen og Rochermannen synes altså at dette er en utmerket kombinasjon, så jeg har akseptert at noen faktisk foretrekker dette.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:36   #39
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Hos oss har alle med vannflaske og den bruker de fleste med ujevne mellomrom i løpet av dagen. Hos oss kan de velge mellom melk, laktoseredusert sjokolademelk og muligens også juice til skolematen. Jeg vet ikke hva de som ikke velger noe av dette drikker til maten, men for våre barn ville det vært vann som var alternativet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 20-05-15 kl 13:53.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:52   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikke på skolen?

Jeg husker at jeg brukte å få med penger til melkelapper. Så lot jeg være å drikke noe som helst og brukte pengene på godterier etter skolen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no