Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bli handy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 13:17   #1
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan bli handy?

Jeg trenger å bli litt mer handy. What to do? Hvor lærer man seg egentlig å bruke en drill?

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:19   #2
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Finn en drill, undersøk den og alle delene som hører til, og lek deg fram til hvordan den fungerer? Er det ikke det alle gjør?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:22   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Men for all del, ikke øv deg på noe du er glad i, ingen boring i husvegger med det første.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:41   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Sukk ja, jeg får nok ta mot til meg og teste litt en dag. Jeg har nøkkel til den borteiste naboens leilighet, kanskje jeg kan øve meg på veggene hans?

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:43   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Som jeg sier til ungene når det er noe de ikke kan: Om man skal klare det, så man man øve, øve, øve og øve...så blir man bedre og bedre for hver dag. Til slutt så blir man kjempeflink

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:51   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Jeg lærte meg å bli langt mer handy da jeg satte sammen et ikea-kjøkken helt på egenhånd. Nød lærer naken kvinne å spinne.

Jeg måtte riktignok ha litt psykisk støtte da jeg skulle bore hull til håndtakene på skapdørene, for det var så "endelig" å bore hull. Men jeg klarte det også

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 13:54   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan bli handy?

Som de andre sier, man må bare "leke" litt med hva_nå_enn man skal bli god på, også øve masse.
Boring er jo bare artig.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 02-06-08 kl 13:56. Årsak: Leif.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:08   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Man må øve masse, også bør man holde hodet en viss avstand unna skrumaskinen :fusillifikkdenunderhakaogsåstjernerogplaneter:

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:09   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Lek og lær med liv og lyst!

(nb: gammel plank er ett godt sted å begynne)

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:11   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg lærte meg å bli langt mer handy da jeg satte sammen et ikea-kjøkken helt på egenhånd. Nød lærer naken kvinne å spinne.

:ser for meg naken Tjorven som setter opp kjøkken:


__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:14   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Det er bare å prøve. Vanskelighetsgraden på de aller fleste tekniske ting er vanvittig oppskrytt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:41   #12
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Man kjøper en eldre tomannsbolig, gjør om den til en boenhet, har en "uhandy" mann og kjører på med "prøv, feil og lær" metoden.

Dette kan også gjøres ved å: Køpe en liten gammel hytte, bestem deg for å bygg den doblet så stor, sats på lite byggebudsjett og å gjøre alt selv. Vær fremdeles gift med den nå litt mer handy mannen og dra nytte av alt du lærte ved forrige ombygging.

Bakdelen er jo at man får til svar: ...det der klarer du da selv. Når man egentlig ikke gidder å gjøre det selv.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:46   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Måten å bli handy på er å gifte seg med en trestokk til gubbe.
:beenthere:
Prøv, snu og vend på, prøv, prøv, øv, øv, øv. ---> Handy.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:46   #14
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Har ingen fler gode råd men måtte bare kommentere her:

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Men for all del, ikke øv deg på noe du er glad i, ingen boring i husvegger med det første.

Her får jeg assosiasjoner til en novell vi leste på skolen "Black and Decker".

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 14:49   #15
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Her får jeg assosiasjoner til en novell vi leste på skolen "Black and Decker".

Den har jeg ikke lest, hva handler den om?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:32   #16
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Den har jeg ikke lest, hva handler den om?

Nå er det veldig mange år siden jeg leste den, men kort fortalt så handler det om en mann som låner en drill av naboen og blir besatt av å borre hull i alt mulig (inkludert den samme naboen, om jeg ikke husker helt feil).

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:35   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er bare å prøve. Vanskelighetsgraden på de aller fleste tekniske ting er vanvittig oppskrytt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:35   #18
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Jeg skulle egentlig gå og hente poden i barnehagen, men satte meg istedet ned (i senga) med bruksanvisning og drill. Nå er jeg i hvert fall i stand til å sette boret inn i drillen, det er da en start! Neste steg er å finne noe å øve meg på. Men nå må jeg vel strengt tatt gå til barnehagen.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 15:42   #19
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Nå er det veldig mange år siden jeg leste den, men kort fortalt så handler det om en mann som låner en drill av naboen og blir besatt av å borre hull i alt mulig (inkludert den samme naboen, om jeg ikke husker helt feil).

Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde skrevet "ikke øv deg på noen du er glad i"

Lykke til med drilltestingen, Pingis! Du skal se at det er så lett som bare det når du bare kommer i gang. Neste trinn er å sjekke hva slags bor du har (trebor til å bore i tre, murbor til mur).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi

Sist redigert av Miromurr : 02-06-08 kl 16:29.
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 16:17   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.238
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli handy?

www.gulesider.no
Funker alltid. Alltid åpen også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no