Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skyting på barne-tv!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 23:16   #41
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Som sagt så har jeg ikke sett reklamen som diskuteres. Glitterchicket er ikke aldersgrense i pistolklubber, i tilfelle må det være spesielle regler i din klubb. Kan barnet holde våpenet, så kan det være med å skyte. Selvfølgelig må det også være i stand til å kunne ta imot beskjeder og adlyde ordre. Det er meget strenge regler i pistolklubber.Du vet også, siden du skyter selv, at det er strenge regler for oppbevaring av våpen og ammunisjon i Norge. Det skal ikke være mulig for et barn å få fatt i et ladd våpen (eller uladd). I USA har de en helt annen holdning til våpen og den skremmer meg.

Barnetv på nrk setter vi ikke på før klokken er 18 her i huset. Det har skjedd grusomme ting i verden som jeg har villet skåne barna mine for (når de var riktig små) og da er det ikke særlig morsomt når hallodamen på nrk forteller om det som skjer til barna rett før barnetv. Det har skjedd flere ganger når det har vært kriser av ymse slag ute i verden.

At de reklamerer for programmer for større barn, med bilder som ikke passer små barn, overrasker meg ikke. Det er flott at noen gjør de oppmerksomme på det. Det må nok mange klager til, og gjerne media, for at de skal ta det til seg er jeg redd.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:17   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg har skutt i tre forskjellige klubber, alle med aldersgrense. 16, 17 og 18 år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:20   #43
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har skutt i tre forskjellige klubber, alle med aldersgrense. 16, 17 og 18 år.

Ok, sånn er det ikke her eller i noen av de mange klubber jeg kjenner til. Men barn har alltid voksne med seg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 09:48   #44
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg har heller ikke bekjentskap til pistolklubber uten aldersgrense. Mulig at noen praktiserer over ti år i følge med voksen, men jeg nekter å tro at det ikke er noen aldersgrense overhode. Og jeg vil tro det er begrenset hvilke type våpen de minste får skyte med.

Nå er dette helt på siden av den egentlige diskusjonen så jeg peller meg ut herfra...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 14:40   #45
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Barnetv på nrk setter vi ikke på før klokken er 18 her i huset. Det har skjedd grusomme ting i verden som jeg har villet skåne barna mine for (når de var riktig små) og da er det ikke særlig morsomt når hallodamen på nrk forteller om det som skjer til barna rett før barnetv. Det har skjedd flere ganger når det har vært kriser av ymse slag ute i verden.

Nyhetene på tegnspråk er rett før barne-tv. Vi slår ofte på noen sekunder før kl 18, det er jeg sikker på at du også har gjort uten å angre på det. Selvsagt skal det ikke vises vold og skyting på tv da!

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

At de reklamerer for programmer for større barn, med bilder som ikke passer små barn, overrasker meg ikke. Det er flott at noen gjør de oppmerksomme på det. Det må nok mange klager til, og gjerne media, for at de skal ta det til seg er jeg redd.

Klager, både pr telefon og skriftlige skal NRK ta på alvor, og jeg tror neppe dette (skyteepisoden fra "Fabrikken") vises rett før/etter barne-tv igjen!
Har fulgt med, og de har reklamert for programmet, men skytesekvensene har ikke vært vist siden.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no