Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gratulerer med dagen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-19, 14:31   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med dagen!

Hipp Hipp Hurra

Håper alle har og har hatt en fin dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 16:37   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Gratulerer med dagen!

Vi, som er kjent som Familien Folkeskrekk, har av ymse grunner feiret nasjonaldagen på alternativt vis i mange, mange år. Lillemann tålte ikke ståket denne dagen bringer med seg. Storebror har alltid vært var for folkemengder og dager som ikke er A4, så han har bestandig vært utilpass på 17.mai. Derfor har vi altså ikke oppsøkt barnetog og festligheter så lenge jeg kan huske.

Nuvel. Det er langhelg. Vi lufta ideen for 16-åringen - hva med å dra en tur på hytta? Nope. Tror dere ikke gutten ville til Oslo - han hadde så lyst til å se Oslo på nasjonaldagen, få med seg folket og stemningen!

«Hvem er du, og hva har du gjort med sønnen min!?»

Nuvel - tre kontrollspørsmål:

A) Du er klar over at det blir vanvittig mye folk? - Jepp.
B) Du veit du må stå tidlig opp, vi må være der tidlig skal det være noe poeng! - Jada!
C) Du veit du må pynte deg - svart bukse, skjorte... Fem sekunders nøing - så - Ok.

Så da ville han faktisk til Oslo, da - og i dag morges tok vi bussen inn, Ernie, 16-åringen og jeg, alle pynta - Guttungen sågar i dress, konfirmasjonsdressen fra i fjor satt som et skudd.
Vi var tidlig i Oslo, allerede klokka 9, og endte med å få kremplasser foran slottet - total utsikt til barnetoget. Egentlig ville Guttungen bli helt til Garden kom, men da vi hadde stått der og sett på flagg, faner, hornmusikk og unger i halvannen time, og det ennå var minst en time til garden kom, da ble vi enige om at nå gadd vi ikke mer. Vi var slitne i beina, sultne og tørste, da da gikk vi til en japansk restaurant over Nasjonalteateret stasjon og spiste lunsj der. Fordelen med knallvær, var at det var ledig bord innendørs.

Jeg fikk meg en ny liten venn i dag - han kom og smøyg seg så forsiktig mellom Ernie og meg, så han kom seg inntil gjerdet. Han var sju år, knallsvart i huden, het Tariq (med q bak, altså!) og han var en skikkelig liten skravlekopp - kom fra Bergen må vite. ( ) Han venta og venta på at kongefamilien skulle komme, og endelig åpna døra seg, og den kongelige familie dukka opp på balkongen. Åh, for en nedur det ble for vesle Tariq - «hvor er den svarte prinsen hen?» Han sto og venta på sjamanen, han.

Vi tok skinnetog hjem, etter 17.maitoget, og nå er penstasen av, dassebuksa på, og livet nytes i bakhagen, hvor Ernie gjør rein grillen så det blir middag. Perfekt dag, med andre ord.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 20:15   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Gratulerer med dagen!

Vi startet dagen med felles korpsfrokost. Det er en veldig hyggelig tradisjon. Digg å komme til deilig dekket bord 07:30 på en sånn hektisk dag. Poden og jeg har gjort unna diverse barnetog og skolebesøk med nasjonalsanger og diverse. Alle vil ha litt korpsmusikk på egen skole etter fellestoget.

Også har vi vært på grillings med familie. Nå er det sofaen i joggigs. :sliten:
Godt det er fredag i dag, så vannblemmene kan få hvile før sko må på igjen mandag.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 20:54   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Her har vi fått med oss barnetog (med flott korpsmusikk! ), spist is, vært bortom skolen og lekt på lekeplassen og spist mer is, sovi lur og så vært hos søstera mi og grilla. Nå er jeg rimelig klar for sofa resten av kvelden - bunadskoene var minst et halvt nummer for små.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 21:03   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Her har vi fått med oss barnetog (med flott korpsmusikk! ), spist is, vært bortom skolen og lekt på lekeplassen og spist mer is, sovi lur og så vært hos søstera mi og grilla. Nå er jeg rimelig klar for sofa resten av kvelden - bunadskoene var minst et halvt nummer for små.

Det var skolekorpset sant? Hvis du var på skolen nærmest «sentrum». De er så flinke! Jeg var ferdig med min runde for dagen, så jeg var der og fikk det med meg. Ellers hører jeg de jo ikke den dagen, siden vi er på hver våre steder.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 21:43   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det var skolekorpset sant? Hvis du var på skolen nærmest «sentrum». De er så flinke! Jeg var ferdig med min runde for dagen, så jeg var der og fikk det med meg. Ellers hører jeg de jo ikke den dagen, siden vi er på hver våre steder.

Ja, ungene går på skolen nærmest «sentrum». Vi dro før korpset spilte på skolen, men hørte dem jo litt i toget, både før avgang og her og der underveis. De er kjempeflinke!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 00:10   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Gratulerer så mye med dagen!
Her har det vært en helt fantastisk dag! Startet med god frokost sammen, vi har aldri hatt så god tid som i morges!! Var i byen til oppstilling i barnetoget et kvarter før tiden, men det var så mange å snakke med for både gutta og meg, at ventetiden føk avgårde. Gikk i barnetoget med ansvar for 8 HERLIGE unger, og merket at kondisjonen min er MYE bedre enn i fjor. Jeg klarte å synge HELE barnetoget gjennom, med små avbrekk! Mange små venner fra jobb sto og ropte på meg langs togruta, og det var så kjekt!!

Etterpå var det å dra bort på skolen og tilbringe noen timer der i godt lag med andre flotte foreldre. Gutta fór rundt på egenhånd, mens jeg kunne skravle med de foreldrene jeg hadde lyst til!

Etter litt lunch hjemme (og en powernap for D) så bar det ned til byen for å se Folketoget. Veldig kjekt å heie på klubben vår, og se MANGE kjente i toget!

Etterpå var det å fyre opp grillen og nyte grillmiddag.
Nå er vi alle sammen fornøyde og glade slakt under hver våre dyner!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 11:24   #8
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, ungene går på skolen nærmest «sentrum». Vi dro før korpset spilte på skolen, men hørte dem jo litt i toget, både før avgang og her og der underveis. De er kjempeflinke!

Da så du kanskje meg og. I voksenkorpset. Nest bakerst med blå romeriksbunad.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 11:38   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Da så du kanskje meg og. I voksenkorpset. Nest bakerst med blå romeriksbunad.

Regna med du var med der, ja, men rakk ikke se så nøye på dere, hadde nok med å sjonglere ungene. Må si jeg gleder meg litt til minsten blir så stor at han ikke må bæres gjennom halve toget.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 12:28   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratulerer med dagen!

Vi hadde en magisk dag. Champagnefrukosten med venner i nydelig sol på terrassen. Talen foran bautasteinen gikk så som så, men tog og sentrumsaktiviyetene gikk fint selv om det var veldig varmt for hele gjengen som var i bunad, med unntak av mellombror i russedressen. Rømmegrøt og kaker, så tur til fjells for mannen og meg. Finale med et glass rosa musserende i nydelig solnedgang på terrassen, himmelen var rosa den og.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no