Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

LADY Minerals Revive veggfornyer

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-21, 08:45   #21
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Drar opp denne igjen. Er det noen som har prøvd dette?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 08:53   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Jeg har gått fra strie til glatt vegg i tre rom, men har ikke gjort noe av det som er nevnt her. Det jeg har gjort, er å rive stria av gipsveggene, sparkle der det er blitt sår, legge Jotun slett vegg forgrunnet, og så male. Mye arbeid, men har blitt bra.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 09:33   #23
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har gått fra strie til glatt vegg i tre rom, men har ikke gjort noe av det som er nevnt her. Det jeg har gjort, er å rive stria av gipsveggene, sparkle der det er blitt sår, legge Jotun slett vegg forgrunnet, og så male. Mye arbeid, men har blitt bra.

Vi fikk beskjed om å fikse veggene før visning, megler var veldig tydelig på det. Veggene er schtøgge som fy, så det skjønner jeg. Orker bare ikke masse arbeid for lite.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 10:17   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Jeg prøvde det ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 10:31   #25
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Jeg ble anbefalt Walls 2 paint av en snekker, men har ikke prøvd: https://www.monter.no/byggevarer/byg...late-d9616cdd/

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 12:21   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Alle løsninger med veggplater etc innebærer at man må av med gulvlister, taklister, lister rundt vinduer og dører, - og ettersom veggen bygger litt ut så må det inn nye foringer rundt det store vinduet og verandadøra som ble byttet ifjor...
Ah, glemte ledninger og kontakter som går rundt hele rommet også.

Tror jeg kan legge den innsatsen i å øve meg på helsparkling heller. Som ei venninne sa; det er bare første veggen som er vanskelig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 13:00   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Jeg håper fiskebein kan bli inn igjen. :lat:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 13:05   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Jeg ville helsparket så bra jeg bare klarte, og så malt med den aller matteste malingen, i en lekker, moteriktig farge. Matt maling er veldig tilgivende for uperfekt underlag. Å male med matt maling bare rett på stria vil også gjøre stria mye mindre fremtredende, hvis du vil ha max endring for minst innsats. Niesen gjorde det i sin leilighet før salg, for de rakk ikke å sparkle alt, og bildene så i hvert fall superlekre ut.

Se her for sparkling:


(Kilde: youtube.com)


Men sjekk en vegg først, om det å male supermatt vil monne nok.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 13:15   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville helsparket så bra jeg bare klarte, og så malt med den aller matteste malingen, i en lekker, moteriktig farge. Matt maling er veldig tilgivende for uperfekt underlag. Å male med matt maling bare rett på stria vil også gjøre stria mye mindre fremtredende, hvis du vil ha max endring for minst innsats. Niesen gjorde det i sin leilighet før salg, for de rakk ikke å sparkle alt, og bildene så i hvert fall superlekre ut.

Se her for sparkling:


(Kilde: youtube.com)


Men sjekk en vegg først, om det å male supermatt vil monne nok.

Her bruker de samme "tapet" over sparklet som jeg har brukt. Eneste forskjellen er at jeg tok av stria først, og da trengte jeg ikke å helsparkle. Må innrømme at jeg synes det er slurvete å gjøre det sånn som på videoen uten å ta av listene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 13:32   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Så ikke hele filmen.

Ville ikke giddet å tapetsere over. Unødig arbeid for en kjapp oppfiksing.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 14:04   #31
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Tror ikke man kan male rett på sparkel, altså, så tapet over er nok et must.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 14:05   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Joda, det har jeg gjort mange ganger. Den suger noe maling, da, så lurt å grunne med maling av billigste sort. Og fiberduk ble bedre mtp fremtidige skader. Men ville som sagt ikke brydd meg så mye om det for dette.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 14:11   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Der helsparkling er vanskeligst er forresten nederst ved lister, inn mot hjørner og øverst mot lister. Så der hele veggen ned er veldig synlig (ikke gjemt bak sofaer og sånt), kan det være greit å vippe listen forsiktig av. Så slipper man maskering også, for både sparkling og maling.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-21, 19:18   #34
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Har akkurat begynt med denne nå, og er veldig fornøyd med resultatet! Skal legge ut bilder når jeg er på pc.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-21, 17:26   #35
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LADY Minerals Revive veggfornyer

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Har akkurat begynt med denne nå, og er veldig fornøyd med resultatet! Skal legge ut bilder når jeg er på pc.

Jeg må bare moderere meg litt. Dette skrev jeg etter at jeg hadde prøvd det på EN kvadratmeter. Sannheten er at det var et rent hel**** å få det pent. Etter første strøk var jeg nær ved å gi opp, men jeg klarte å fullføre. Andre strøk ble mye bedre. Her er min anbefaling:

- Start med å se filmen på youtube, den er ganske bra.
- Bruk maskeringstape, og dekk for all del til gulvet. Det søles noe hinsides!
- Rør skikkelig rundt i bøtta. Den blandinga som skjer i butikken er ikke bra nok, det lå masse ufarget produkt nederst i bøtta. Rørepinne er ikke bra nok heller, jeg måtte til slutt ofre grøtsleiva mi for å få blandet skikkelig.
- Jeg fikk tips om å slipe ned hjørnene på en vanlig sparkelspade og bruke den, men det var lettere å påføre med en tapetsletter først. Da unngikk jeg at kantene lagde striper.
- Ikke ta på for lite! Det skal ikke være tegn til underlaget når første strøk er lagt på. Men ikke ta for mye heller, da kaker det seg og det tørker saaakte.
- Puss gjerne ned ujevnheter etter første strøk med sandpapir, men husk at det støver veldig og du må gå over veggen med tørr klut for å få det av. Ikke puss etter strøk 2, da blir det stygt.
- Bruk store, glidende bevegelser når du glatter det ut. Jeg syntes det var best å begynne øverst i et hjørne og så bevege meg nedover og bortover.
- På strøk nr. 2 trenger du mye mindre mengde, og innen den tid har du fått litt erfaring og er mer vant til å jobbe med produktet, så det går helt fint.
- Det blir aldri helt slett! Det kommer til å være sjatteringer i fargen, og det vil alltid være noen ujevnheter. Det er helt greit.
- Jeg brukte to sparkelspader under arbeidet. Da var det lett å skrape av den ene med den andre. (Og spar på rester, det kan nemlig hende at noen kommer borti veggen med noe skarpt, og da kan det bli hakk, har jeg hørt. Heldigvis er det bare å påføre mer over skaden og glatt over.)
- Vask sparkelspadene mellom hver gang du bruker dem. Det går lett av med vann.
- Bruk tapetkniv når du fjerner maskeringstapen. Da blir det penest.

Jeg synes resultatet ble veldig bra, det er en litt industriell feel over veggen og vi elsker fargen Kveldshimmel.


__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no