Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-24, 12:45   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.484
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Poden begynner på vgs - men hvilken bag eller sekk skal han ha? Han er ikke sikker selv, så jeg tar gjerne mot innspill på hva som er trendy/kult/stilig.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 12:56   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.391
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Mitt svar på slike spørsmål er alltid at dette vil avhenge veldig av både personlighet og skolemiljø.

Mange vil i slike tråder svare at han ønsker seg en DB (DoucheBag). Og for mange vil det være helt, helt riktig.

Men begge mine unger har uttalt at de heller bruker en plastpose enn en sånn sekk. For noen sender den ut "signaler". En gang i tiden var den regnet som ganske sossete. Nå er den slik allemannseie at det ikke er riktig lenger, men det er allikevel nok til at mine ikke vil ha sånn sekk.

Snuppa brukte Fjällräven det første året på vgs, og de siste årene har hun brukt en ganske liten veske. Hun gjør alt skolearbeidet på skolen, og frakter derfor veldig lite mellom hjem og skole. Knerten har en helt vanlig sekk fra Beckman.

I Oslo er det ganske stor variasjon mellom skolene og hva som regnes som trendy/kult/stilig. Men jeg husker ikke hvor du bor. Det kan være en idé å la ham starte på skolen først, og så kjøpe sekk når han har fått kjent litt på det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:09   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Min kunne ikke brydd seg mindre, og er meget fornøyd med mail han fikk fra skolen i går om at andre skoledag får de utdelt en sekk med mac og skolebøker.

(søstra som skal begynne på u skolen, det er et helt annet kapittel...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:11   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Begge mine har DB. Yngste kunne nok hatt en størrelse mindre for han har ikke med seg så mye som broren hadde.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:23   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.294
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

To av mine (gutt og jente) har også DB, og det er veldig mange som har dem. Men de har jo vært veldig populære i noen år nå, og som Tjorven sier var de vel sett på som litt sossete i starten, før "alle" hadde dem, og kan sikkert ha blitt en Kähler-vase i enkelte kretser. Mine kunne ikke brydd seg mindre, men det kommer an på hvilken type ungdommen er, og hvordan miljøet på skolen er. Men uansett hvor utdaterte de måtte begynne å bli, så har jeg ikke lagt merke til noen nye trender som peker seg ut som klare erstattere for disse, tror de er ganske dominerende fortsatt. Men det kan jo være bare meg som ikke følger med, guttungen er ikke veldig opptatt av sånt, og det går gjerne litt tid før han kommer etter og vil ha det de andre har.

For min eldste, etter et anfall av oppstartsnerver, ble det plutselig viktig å ha ny, fin sekk første skoledag på VGS, så for henne passet det ikke å vente og se til en stund etter oppstart, selv om det selvsagt er det fornuftige å gjøre. Det kunne hun selvsagt ha spart seg, for det første var det ikke behov for sekk første skoledag, og for det andre viste skolen hennes seg å være mest av alt en handlenettskole (mulig det først og fremst gjelder jentene). Men hun liker sekken sin (DB, ikke Hugger men den andre modellen), og til og med på hennes skole var DB-sekkene ganske utbredt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-08-24 kl 13:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:47   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.089
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Her i fylket får vg1-elevene sekk sammen med pc-en første skoleuke. For noen år siden brukte mer eller mindre alle vg1-erne den sekken. Ser det er litt mer variasjon nå, men har ikke lagt merke til hva de andre faktisk bruker.

Jeg ville nok venta og sett til skolen er i gang.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 14:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.391
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men de har jo vært veldig populære i noen år nå, og som Tjorven sier var de vel sett på som litt sossete i starten, før "alle" hadde dem, og kan sikkert ha blitt en Kähler-vase i enkelte kretser.

For en utrolig passende beskrivelse. Jeg tror Kähler-vase-assosiasjonen er akkurat slike mine unger ser på det. (Så da er det kanskje egentlig de som er snobbene? )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 15:04   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.975
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Min kommer til å vente og se hva det er behov for. Det har i alle fall jeg anbefalt. Mulig panikke kommer snikende og det kjøpes noe.

Jeg tror ikke DB er aktuelt. Det er nok ansett som for streit.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 15:12   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.979
Blogginnlegg: 840
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Min nylig ferdige vgs-jente har brukt Bergans-sekken fra ungdomsskolen, men aller mest har hun brukt et bærenett i tøy. Hun har hatt de fleste bøkene liggende på skolen og gjort mest lekser der, tror jeg. Bare før prøver har hun hatt bunker med bøker liggende hjemme.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 15:26   #10
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.484
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

To av mine (gutt og jente) har også DB, og det er veldig mange som har dem. Men de har jo vært veldig populære i noen år nå, og som Tjorven sier var de vel sett på som litt sossete i starten, før "alle" hadde dem, og kan sikkert ha blitt en Kähler-vase i enkelte kretser. Mine kunne ikke brydd seg mindre, men det kommer an på hvilken type ungdommen er, og hvordan miljøet på skolen er. Men uansett hvor utdaterte de måtte begynne å bli, så har jeg ikke lagt merke til noen nye trender som peker seg ut som klare erstattere for disse, tror de er ganske dominerende fortsatt. Men det kan jo være bare meg som ikke følger med, guttungen er ikke veldig opptatt av sånt, og det går gjerne litt tid før han kommer etter og vil ha det de andre har.

Jeg brukte faktisk Kahler-vase analogien til poden for noen dager siden da det sammenfalt med at jeg fant en Kahlervase i en kasse fra loftet. Han er en som nok var i markedet for DB (og Amundsen-bag) for en stund siden. Jeg tenker derfor det er dumt å kjøpe en av de nå, men vi (han) ser heller ingen klar etterfølger. Skal prøve å få han til å vente.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 15:33   #11
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.939
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Min jente skal gå naturrikdommer, og hun tror selv det vil være helt feil å komme med den Day-bagen hun har brukt i det siste. Jeg tror hun har rett. Usikker på hva som er greia der hun skal gå, men hun nør nok ha noe som gir plass til pc og litt diverse siden det blir buss og lange dager. Søstera har hatt DB de to første årene.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 16:07   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.346
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Mine har Db, men de er over vgs-alder, men yngste gikk nettopp ut vg3.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 16:07   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.391
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Jeg lurer på hva naturrikdommer betyr på autokorrektursk?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 09:47   #14
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.413
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lurer på hva naturrikdommer betyr på autokorrektursk?

Naturbruk tenker jeg.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 10:15   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.749
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Mine og vi foreldre liker sekker med pc lomme på siden. To av oss har ulike Seeksack. Og en har RVRC sekk. De har mange de samme funksjonene som db, men uten å være det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 10:21   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.633
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Jeg bor i samme fylke som stompa så jeg regner med lillebror skal bruke sekken han får på skolen. Han er ikke så opptatt av sånne ting, så om han vil ha noe annet blir jeg overrasket.

Storebror var ferdig nå i vår og har brukt sekken han fikk i første klasse alle 3 årene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 12:42   #17
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.939
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lurer på hva naturrikdommer betyr på autokorrektursk?

hersens telefon. Naturbruk ja.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-24, 10:01   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.979
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bag/sekk til vgs (gutt)

Min yngste begynner også på vgs nå og fortsetter å bruke sin db som ble kjøpt da han startet på ungdomsskolen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no