Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor ofte bytter du briller?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-23, 12:57   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dyrt er det ofte, men det trenger ikke være det. Venninnen min betaler 149 i måneden for tre briller. Da fikk hun riktignok 50% på salg, det starter ellers på 299/mnd.

Hah, det er vesentlig mindre enn jeg betaler for å ha ett par briller. Jeg gjetter at det betyr at jeg ikke vil kunne ha et abonnement.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 12:58   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ikke ødelagt en brilleinnfatning siden før jeg var tenåring, tror jeg. Det høres veldig dårlig ut at de går i stykker, LilleT.

Hvor mye koster slike brilleabonnementer? Jeg tror optikeren min er dyrere enn nødvendig, men det er såpass mange ting brillene skal håndtere at jeg synes det er greit å fortsette hos dem som har historikken min.

Kommer helt an på hvilken innfatning man ønsker og hvilke glass man trenger. Jeg har valgt dyre innfatninger og betaler ca 800 i måneden. Ikke fordi jeg er opptatt av merker, men fordi det var vrient å finne innfatninger jeg likte.

Jeg har også de aller dyreste EyeZen-glassene, og de er progressive.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 13:12   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Jeg knegget forresten bare til meg selv, Hyacinth, mente ikke å høres ut som jeg lo av deg. Siden du sa at folk pleier å le av abonnementet, mener jeg. Det høres veldig lurt ut.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 13:22   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg knegget forresten bare til meg selv, Hyacinth, mente ikke å høres ut som jeg lo av deg. Siden du sa at folk pleier å le av abonnementet, mener jeg. Det høres veldig lurt ut.

Åja, tenkte du på innlegget jeg slettet? Det gjorde jeg fordi jeg så at jeg hadde misforstått deg totalt, jeg leste deg som om du sa det motsatte av det du gjorde, og da ble svaret mitt helt meningsløst.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 13:26   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, tenkte du på innlegget jeg slettet? Det gjorde jeg fordi jeg så at jeg hadde misforstått deg totalt, jeg leste deg som om du sa det motsatte av det du gjorde, og da ble svaret mitt helt meningsløst.

Haha, jeg tenkte litt på det innlegget, ja, men mest på at når jeg leste innlegget mitt på nytt, så innså jeg at det kunne høres ut som om jeg lo av hele ideen og ikke bare av mine egne dyre øyne. Og det ville jo ikke vært så sympatisk, særlig siden du allerede hadde sagt at du har opplevd at folk ler av det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 13:33   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bytter når glass eller innfatning er slitt eller synet har endret seg. Det går noen år mellom hver gang.

Sånn. For meg går det vanligvis rundt tre år før jeg MÅ ha nye glass, de blir ripete til slutt. Innfatningen varer som regel lenger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 13:55   #27
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tenker at du gjør ingenting galt, det er noe galt med materialet i brillene, tenker jeg. Hadde det samme problemet med en innfatning for noen år siden, tredje gang malinga skallet av så fikk jeg ny innfatning av et annet merke hos optikeren.

Takk for tilliten! Det som er rart er at jeg har ødelagt to par på samme måte, selv om de er av ulike merker og materiale. De har vært veldig greie når jeg reklamerer, og de fikser uten videre, men jeg synes det er unødvendig heft.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ikke ødelagt en brilleinnfatning siden før jeg var tenåring, tror jeg. Det høres veldig dårlig ut at de går i stykker, LilleT.

Hvor mye koster slike brilleabonnementer? Jeg tror optikeren min er dyrere enn nødvendig, men det er såpass mange ting brillene skal håndtere at jeg synes det er greit å fortsette hos dem som har historikken min.

Ja, om, det ikke er jeg som gjør en eller annen feil, må innfatningene være av svært dårlig kvalitet. Jeg bruker Brilleland. Om det er slik at kvaliteten på innfatningene er bedre andre steder, skal jeg vurdere å bytte. Vurderte brilleabonnement sist jeg byttet briller. Hadde til og med en tråd om det her, tror jeg ... Kom fram til at det umulig kan være lønnsomt for meg da, men det gitt at brillene holder litt lenger, selvsagt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 13:57   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Jeg bruker linser, og har ikke trengt å gjøre noe særlig med styrken de siste x antall årene. Bruker bare briller til og fra senga og har ikke trengt lesebriller enda (hilsen kvinne, snart 47).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 14:20   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Haha, jeg tenkte litt på det innlegget, ja, men mest på at når jeg leste innlegget mitt på nytt, så innså jeg at det kunne høres ut som om jeg lo av hele ideen og ikke bare av mine egne dyre øyne. Og det ville jo ikke vært så sympatisk, særlig siden du allerede hadde sagt at du har opplevd at folk ler av det.

Tenkte ikke på det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 17:07   #30
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Vel, de jeg har nå er 17 år gamle. Så ikke så ofte. Jeg er ikke hyppig hos optiker heller. Det handler mer om økonomi enn at brillene er perfekte for meg og ekstra holdbare. Jeg ser jo at de ikke er spesielt pene. Metallet har irret så det er litt grønt her og der, de er sikkert superskitne i alle krinkelkrokene, neseputene er slitte, ikke akkurat blanke og den ene er knekt, det er riper i glassene. Men det har alltid vært noe å prioritere før nye briller/time hos optiker for meg. Bruker linser og, men det er ikke øynene helt fornøyd med for tida.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 17:12   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Jeg har stort sett bare byttet når synet har endret seg, bortsett fra en gang da brillene mine knakk.

Jeg har abonnement, så jeg kan strengt tatt bytte en gang i året, men har ikke benyttet meg av det ennå. Har vanlige briller, lesebriller og solbriller i abonnementet mitt, så det lønte seg (de regnet det ut og viste meg). Da får jeg også en gratis synstest i året og så mye brillerensegreier jeg bare vil.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 17:18   #32
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan bytte hvert år hvis jeg vil. Mange ler av brilleabonnement, men jeg betaler gladelig. Ny innfatning hvert år pluss nye glass akkurat når man trenger det. Alle kontroller og undersøkelser er gratis.

Det er veldig kjekt og en slags trygghet.

Hvem har slik deal?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 17:22   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hvem har slik deal?

Synsam. Tror mange har det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 17:25   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

https://www.synsam.no/brilleabonnement

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 18:24   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Når jeg ser blury både med og uten briller så sjekker jeg øynene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 18:33   #36
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg ler ikke av abb, har bare alltid virket mye dyrere enn å kjøpe de brillene jeg trenger. Ikke trodde jeg man fikk beholde brillene slik Milfred beskriver heller, bytter man så BYTTER man trodde jeg.

Man betaler ned på dem man ikke bytter, og man bytter bare ett av de tre i året. Jeg har beholdt briller jeg har vært fornøyd med, og byttet det jeg har vært misfornøyd med. Under corona byttet jeg ikke i det hele tatt det ene året, for man fikk jo knapt prøve briller på. Det er sikkert en del dyrere enn å bare kjøpe et par, men når man bruker det hele tiden er det greit å kunne skifte mellom flere. Og bytte når man blir lei av dem eller føler de går av moten. Denne gangen fikk jeg med hjem for å prøve et par som er prikk likt det hun hovedpersonen i Beef har. Fant jeg ut da jeg så serien etterpå. Brilledama syns de var tøffe. Jeg var litt uenig i grunnen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 19:54   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Jeg har stengt tatt tre par.

Først fikk jeg solbriller og briller. 2 for 1

Noen år senere ny kontroll. Da fikk jeg databriller som jobben betalte for og nye briller som derved ble ganske romlige på 2 for 1. Kom til at synet var ikke så forandrer at jeg trengte nye solbriller.

Så jeg har altså tre. Og har betalt for ca 1,5 av dem.

Men da har jeg ikke gratis synskontroller og sånn da. Kunne muligens vært lurt på denne sønnen min, som driver og endrer fra langsynthet til nærsynt og derved endte med nye briller under et år etter de forrige

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 23:29   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

De hadde en god deal på solbriller med styrke hos min optiker for noen år siden, hvis man kjøpte dem samtidig som vanlige briller, men det var begrenset til maks minus 3 eller noe sånt. Så hvis jeg skulle kjøpt dem, hadde solbrillene kostet over 10 000, de også, og det tar jeg meg ikke råd til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 23:36   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Jeg har nettopp vært hos optiker og bestilt nye briller. De jeg har nå er fra høsten 2021. Forrige par kjøpte jeg sommeren 2019. Så omtrent annethvert år da. Denne gangen hadde synet forandret seg mye (fra 0,25 til 1,75), før har det vært skeive hornhinner og skjeling som har vært hovedgrunnen til at jeg har trengt briller, men nå merker jeg at jeg ser dårlig. Så det betyr vel at jeg må begynne å bruke dem også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 06:38   #40
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du briller?

Jeg sliter ut briller og synet endrer seg, så i fjor byttet jeg til synsam og sånn brilleabo. Så nå har jeg to briller og linser, og skal bytte den ene når det har gått ett år. Den daglig bruk brillen, pcbrillen er jeg veldig fornøyd med. Jeg har ca minus 4, men på pc/mobil trenger jeg bare minus 2 ca og det har endret seg fort.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no