Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Kva har du lært i dag?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-21, 23:16   #101
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I dag har jeg lært at man godt kan droppe å bruke det, for meg, helt vanlige begrepet "kan vi ta en QC (uttalt på norsk) på dette materialet sammen?" når man har med dansker å gjøre.

SA du det? (Det brukes på norsk også, altså. Men er kanskje ikke like vanlig. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 00:10   #102
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Idag har jeg lært at det er viktig å feie pipen, vi har nettopp hatt besøk av brannvesenet pga pipebrann.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 00:49   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

SA du det? (Det brukes på norsk også, altså. Men er kanskje ikke like vanlig. )

Å, jadda. Ble så god stemning, atte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-21, 12:14   #104
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Herregud, Polyanna. Jeg var i en lignende situasjon for et par uker siden og ble så ellevilt lattermild av hele greia og det var virkelig ikke på sin plass å begynne å fnise. Det kom litt uforberedt på meg, så nå må jeg bare stålsette meg til neste gang.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 08:24   #105
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Neste gang får de bare ta en bolle.

Har lært at pastinakk-frø ser helt annerledes ut enn jeg trodde, og at om du sår, må du passe deg for vinden, om det er viktig for deg at frøene sås på bestemte steder.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 10:19   #106
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Så langt i dag har jeg lært at det er mulig å lage instrumenter av mye rart.


(Kilde: youtube.com)

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 15:34   #107
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Er det ingen som har lært noe nytt i år?
I dag har jeg lært å bruke kompressor. Skulle fylle på luft på et par rullestolhjul, men det tok litt tid før jeg oppdaget at jeg måtte plugge inn støpselet, og enda litt tid på å finne ut hvordan den slås på. Men det ordnet seg til slutt!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 16:27   #108
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Nei, i år har jeg ikke lært noe nytt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 16:36   #109
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Jeg har lært å fylle spylervæske på bilen .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 16:36   #110
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Jeg har lært at øvelsene jeg tar for fotsålene faktisk hjelper og at det er dumt å hoppe over for mange dager på rad. Så det gjør jeg vanligvis ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 19:32   #111
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Jeg har lært at glasshyller skal settes inn i IKEA-skjenker FØR man setter på dørene. Og at det går an å gjøre det etterpå også, hvis man ikke er så nøye på at det blir helt riktig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 11:11   #112
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kva har du lært i dag?

Hva jeg har lært i år? Jo, nå skal du høre:

Jeg har lært

- hvordan man bruker konveksjonsovn
- reglene om våtrom og krav til fall og dørterskel
- hvordan man henger opp store, tunge ting på gipsvegger
- at man aldri, ALDRI skal begi seg ut på store oppdrag uten ANBUD og KONTRAKT
- hvordan man bokfører bilag i regnskapsprogram
- reglene til mattilsynet rundt serveringssteder
- masse, masse om moms, arbeidstilsynet, skatt, pensjonssparing og sånt, nok til at jeg har bestått etablererprøven
- hvordan man bygger både kjøkkenøy og disk av IKEA-skap
- hvor sterkt jeg misliker håndverkere og deres innstilling til kundene sine. Av alle vi har vært i kontakt med av elektrikere, rørleggere, snekkere, ventilasjonsfolk, brannsikringsfolk og gulvsliper og fandens oldemor er det kun EN person som har gitt oss et anbud, gjort jobben uten dikkedarier og etterlatt et produkt vi er fornøyde med. Resten har det bare vært styr med.

And the list goes on...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no