|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
11-11-24, 15:33 | #1 |
Textrovert
|
Vedovn/peis – med eller uten fot?Vi skal pusse opp og skal få satt inn en vedovn. Mannen vil helst ha en sånn med fot, men jeg er litt skeptisk. Er det penest, synes dere? Hva ville dere ha valgt til en relativt liten stue?
12-11-24, 00:00 | #2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Jeg valgte med fot fordi jeg synes det er penest |
12-11-24, 00:25 | #3 |
finner ut av mye
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Det har jeg aldri tenkt på faktisk. Når jeg skal bytte ut min gamle koksovn vil jeg ha en med kokeplate. Aller helst denne: https://smartvarme.no/produkt/dovre-ovn-saga-107/
12-11-24, 09:36 | #5 |
Textrovert
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?
Nei, ikke for høy. Jeg tenkte kun rent estetisk. Jeg har så vanskelig for å se for meg hvordan alternativene vil se ut i stua mi.
12-11-24, 09:49 | #6 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Hva er alternativet til fot, at den henger?
12-11-24, 09:57 | #7 |
Textrovert
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Jeg tenker på forskjellen på disse to typene (bilder tilfeldig valgt fra nettet):
12-11-24, 10:01 | #8 |
lider av tastleksi
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Selv om jeg estetisk syns den med fot er hakket penere vet jeg av erfaring at jeg hadde blitt gal av renholdet rundt den foten og dermed ville jeg valgt den som går helt ned.
12-11-24, 10:06 | #9 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Vi har tydeligvis uten fot. Synes at den er penest, og det er jo ikke plass som man kan bruke til noe særlig uansett. Har heller ikke ei særlig stor stue.
12-11-24, 10:20 | #10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Vi har også ganske liten stue, og har den første du viser, den som går helt ned. I skuffen under oppbevarer vi askespade, tennbriketter, fyrstikker etc. Jeg har ikke tenkt over om det er finere med eller uten fot, jeg er vant med den vi har, og liker den. Enkel og fin. Men hva som passer best inn kommer vel kanksje an på hvilken stil man har også?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-11-24 kl 10:26. |
12-11-24, 10:58 | #12 |
Glamorøs
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Jeg tenker at med og uten fot er hundre ulike ting, så det er vanskelig å si om det ene er penere enn det andre. Det kommer helt an på type ovn, type fot osv. Jeg har aldri tenkt at det er selve foten i seg selv som utgjør en forskjell, heller utformingen av den.
12-11-24, 11:42 | #13 |
finner ut av mye
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Jeg synes kanskje en med fire bein virker nettere enn en med en massiv fot. Det blir mer luft liksom.
12-11-24, 18:07 | #14 |
heimføing
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Enig i at vedovn med føtter virker nettere, og ville kanskje valgt det om jeg skulle kjøpt ny ovn. Jeg har det som forrige eier valgte, en som "går helt ned", lignende som den første Divine linker til. Men det er ingen skuff å oppbevare ting i, bare askeskuff. Ville heller hatt plass til å legge ved eller redskaper under ovnen. |
12-11-24, 18:13 | #15 |
koko
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?Vi har lita stove og ovn som går heilt ned. Greit å kunne oppbevare "ovnsting" der.
12-11-24, 21:31 | #16 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
|
Samme her, har tennbriketter og ovnsvott og sånn inni der. |
13-11-24, 10:36 | #18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
Sv: Vedovn/peis – med eller uten fot?+1 på uten fot. Synes det er veldig praktisk å kunne oppbevare ting der framfor å ha det stående rundt ovnen.
|
|