Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-13, 16:29   #221
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Pizzarester fra igår så ikke så veldig spennende. Mannen er bortreist og junior er mest opptatt av kompis på besøk og lørdagsgodt. Kjekt med rester.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 16:37   #222
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Langtidsgrillet lamabog, med bakte poteter tror jeg. Og så leter jeg etter noe å bruke fennikelen til. : plutselig fennikelsug:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 17:00   #223
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Taco,.....som vanlig!

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 17:08   #224
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Salmalaks i dag.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 17:54   #225
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag tok hjernen min ferie. Jeg ante ikke hva jeg skulle finne på som alle fire i huset spiser...
Tenkte først pizza, men det hadde ungene i går. Så tenkte jeg taco, men det er ikke D så glad i. Så var jeg såvidt innom pølser, men grøsset og fant ut at det har vi for ofte.
Etter mye om og men landet jeg og M i fellesskap på hamburger og pommes frites. Så da blir det det i dag. Ikke akkurat en favoritt men.
Det er ikke lett å finne noe når en ikke skal ha saus, en ikke skal ha andre grønnsaker enn agurk og gulrot, en er småspist samme hva og meg som stort sett er matvrak.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 17:57   #226
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Langtidsgrillet lamabog, med bakte poteter tror jeg. Og så leter jeg etter noe å bruke fennikelen til. : plutselig fennikelsug:

Lama igjen, altså?


Vi skal ha Mac&Cheese med pølsekuler. Og ketchup. Og grillkrydder. Og cola.

Barna og jeg er hjemme alene.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 18:07   #227
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Jeg er alene med jentene i dag og vi spiste lunsj hos foreldrene mine og middag på indisk restaurant. Det vil si at jeg og Vesla hauget innpå med deilig tandori og krydret ris mens lillesøster plukket toppen av et nan-brød med koriander og hvitløk og klaget på at det var så "stært".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 18:53   #228
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lama igjen, altså?



Ja, jeg tester kjøttet for en nabo i hytteheimen. Det er veldig godt, altså.

Akkurat nå ligger den til langtidssteking i ovn, for det er så surt ute. I leirgryte. 55 grader, skal opp til litt over 60.

Jeg skulle egentlig lage en god rødvinsaus til, kom jeg på nå. :svosj:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 18:56   #229
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag har vi hatt lavkarbo kyllinggryte. Med kokt brokkoli og blomkål til.
Det ble veldig godt altså. Fikk bare et innfall, og det smakte nydelig med et glass rødvin til.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 19:19   #230
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag hadde vi kyllinggryte med paprika, broccoli, ris og bretagne kyllingsaus. Veldig godt!

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 23:17   #231
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Pasta med pesto, squash og biffstrimler. Veldig godt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 04-05-13, 23:34   #232
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Findus fiskegrateng og grønnsaker til barna.
Indrefilet, fløtegratinerte poteter, stekte sjampinjong og asparges til.
Drikke: aass uten på meg og øl på mannen. Ville absolutt vært ennå mer fortreffelig med rødvin til, men det tror jeg ikke lillesøster på 11 uker er så glad i.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 04-05-13, 23:58   #233
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Stekt kveitefilet, knuste urtepoteter og asparges med sitron- og parmesanvinaigrette.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 05-05-13, 14:03   #234
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Kylling i leirgryte med grønnsaker.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 05-05-13, 16:01   #235
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag blir det grillet halloumi med en bulgursalat til + litt annet tilbehør.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv  
Gammel 05-05-13, 16:11   #236
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I går spiste jeg på Ricebowl ved Youngstorget, veldig god mat. I dag blir det takeaway thaimat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 05-05-13, 16:12   #237
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Oppskrift?

Her:

http://www.veganeren.com/2013/01/pan...koriander.html

Elsker når jeg har tid til å lage disse, jeg lager opp mange om gangen og fryser ned evt. overskudd. Perfekt til pizzabunn og.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 05-05-13, 16:12   #238
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Liksom-pekingand – andebryst marinert i dark soy sauce, honning og femkrydder, servert med kinesiske pannekaker, vårløk, agurk og hoisinsaus.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 05-05-13, 16:35   #239
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Stekt ris som vist på baksiden av Aftenposten Junior denne uka.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 05-05-13, 17:43   #240
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Røkt svinekam, poteter, gulrøtter, broccoli, surkål og sjysaus.

Stakk tilfeldigvis innom foreldrene mine, og vips så var jeg og ungene invitert på middag. Praktisk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no