Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 15:51   #1001
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Laks og grønnsaker, bakt i ovn.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 16:53   #1002
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Fiskeboller i hvit saus og potet og gulrot.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 17:02   #1003
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Kjøttboller i tomatsaus og spaghetti

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 18:50   #1004
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Ertesuppe med flesk og pannekaker med blåbær etterpå.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 11-09-12, 20:01   #1005
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Det ble ikke falafel i dag allikevel. Fikk akutt lyst på spaghetti, så jeg ovnsstekte halve cherrytomater og halve hvitløksfedd i olivenolje til de var helt møre (ca. halvtime, 200 grader), og stekte sopp og fersk rød chili i biter med masse krydder til soppen var litt sprø. Blandet alt dette sammen med spaghettien (helte oljen fra den ildfaste formen oppi også) og hadde i litt ekstra olje. Knallgodt! Selvfølgelig skulle kreserævene av noen unger ikke ha dette, så de hadde ketchup på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 11:58   #1006
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Fårikål i dag

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 13:36   #1007
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Jeg skal lage vegetar-maki i dag. Gulp. Aldri laget det før, og sushi har heller aldri vært min greie. Men nå må det gjøres! Har kjøpt noriark, wasabipaste, bambusmatte, spisepinner, tofu og grønnsaker til å ha inni, riseddik og sushiris. Spennende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 14:35   #1008
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Aner ikke. Er utrolig matlei, og har mest lyst til å kjøpe en ferdigpizza.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 14:48   #1009
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Røkelaks og dillstuede poteter med grønnsaker til.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 16:23   #1010
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

jeg ovnsstekte halve cherrytomater og halve hvitløksfedd i olivenolje til de var helt møre (ca. halvtime, 200 grader), og stekte sopp og fersk rød chili i biter med masse krydder til soppen var litt sprø. Blandet alt dette sammen med spaghettien

Det hørtes kjempegodt ut. At jeg ikke har tenkt på å bruke ovnsstekte tomater istedet for tomatsaus! Jeg lager i blant langtidsbakte tomater med anis på, de er så gode.

 
Gammel 12-09-12, 17:03   #1011
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi skal ha linsesuppe med røde linser, kikerter, kylling, tomat, løk, gulrot, chili og basilikum.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 17:04   #1012
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Spaghetti og hjemmelaget pastasaus (jeg laget det for første gang selv. Så enkelt og så godt!!!)

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 17:32   #1013
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pølseapskaus. Hadde en venninne og barna hennes på besøk, og laget det jeg trodde var en diiiger gryte. Alt forsvant!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 18:01   #1014
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Fiskekaker, poteter og gulrot. Kjapt og greit.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 12-09-12, 20:35   #1015
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Det hørtes kjempegodt ut. At jeg ikke har tenkt på å bruke ovnsstekte tomater istedet for tomatsaus! Jeg lager i blant langtidsbakte tomater med anis på, de er så gode.

Vi (helst mannen, han er en gud når det kommer til tomatsauser) lager ofte tomatsaus også, men jeg liker best denne versjonen. Enda bedre med (usunne) hvitløksbrød til. Pleier å ta en latmannsversjon, men den er sinnsykt god! Kjøper små baguetter, Ica sine er perfekte. Ikke frosne! Så deler jeg dem i to på langs så jeg har to avlange deler. Hvitløkssmøret er jo bare smør (margarin i mitt tilfelle da), 2-3 båter raspet hvitløk og masse frisk persille), det smører jeg i tykt lag utover baguette-delene og steker til de er gyldne. Smøret trekker skikkelig inn og det blir bare så himmelsk.

Sushien ble god i dag, forresten. Har aldri laget det før, men det var suksess. Mannen skal ha med rester på jobb imorgen. Lunsjboks med sushibiter, wasabi, ingefær-soyasaus og spisepinner. Det blir nok endel løftede øyenbryn der, tenker jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 13-09-12, 08:39   #1016
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Sushien ble god i dag, forresten. Har aldri laget det før, men det var suksess.

Heldiggriser! Jeg får ikke spise noe lenger, jeg. Elsker sushi og savner det intenst. Men jeg skal lage en meget alternativ variant bare jeg får tak i alt jeg trenger. Må bytte ut ris med blomkålris, riseddik med litt presset sitron, wasabipasta med revet frisk pepperrot. Salmalaks og grønnsaker går greit. Men så må jeg jo bare ha et alternativ for soyasaus, det er derfor jeg venter desperat på at iHerb skal få inn coconut aminos som er et slags alternativ.

Hvitløksbrødene hørtes himmelsk ut, men får ikke spise brød heller. Og heller ikke smør, så da står jeg igjen med hvitløk og persille. Men det er jo godt det og.

 
Gammel 13-09-12, 08:45   #1017
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Nå har jeg tenkt så mye på å prøve stekt ris så i går kokte jeg opp en haug med ris og har tatt vare på resten som skal bli til stekt ris med kyllingbiter og frossengrønnsaker i dag.. må studere oppskrift.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 13-09-12, 09:16   #1018
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Heldiggriser! Jeg får ikke spise noe lenger, jeg. Elsker sushi og savner det intenst. Men jeg skal lage en meget alternativ variant bare jeg får tak i alt jeg trenger. Må bytte ut ris med blomkålris, riseddik med litt presset sitron, wasabipasta med revet frisk pepperrot. Salmalaks og grønnsaker går greit. Men så må jeg jo bare ha et alternativ for soyasaus, det er derfor jeg venter desperat på at iHerb skal få inn coconut aminos som er et slags alternativ.

Hvitløksbrødene hørtes himmelsk ut, men får ikke spise brød heller. Og heller ikke smør, så da står jeg igjen med hvitløk og persille. Men det er jo godt det og.

Usj, kjipt altså. Håper du finner på en god sushi, blomkålris er jo kjempegodt.

Her blir det stekt ris i dag, med grønnsaker og den helt fantastiske tofuen fra i går, barnas ønske. Har aldri sett dem spise så mye tofu haha. Beste jeg har smakt, sprø og "kjøttaktig".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 13-09-12, 10:17   #1019
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag blir det mørbradbiff og grønnsakslapper med gulrot, koriander og kokosmelk.

 
Gammel 13-09-12, 10:52   #1020
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Poden har ønsket seg tomatsuppe, så i dag lager jeg tomatsuppe med skinkebiter, egg, pasta og parmesan til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no