|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
08-12-24, 18:48 | #1 |
Peppy!
|
Kjøpe piano - jeg trenger råd!Min ni år gamle datter skal få piano til jul. Jeg har skjønt at det skal være elektrisk, og ha 88 tangenter. Hva er et bra nok piano for et barn som spiller med pianolærer, men må ha noe å øve på hjemme? |
08-12-24, 19:06 | #2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Ville kjøpt med vektede tangenter
08-12-24, 19:36 | #3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Vektede tangenter er viktig, ja, det må kjennes som man spiller på et ekte piano.
09-12-24, 02:42 | #7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Etter tips fra pianolærer på skolen til barna, så kjøpte vi Yamaha. Det er viktig med vektede tangenter som flere nevner her. De koster ikke skjorta altså, så ikke la deg nødvendigvis lede ut i fristelse med masse ekstrautstyr med dertil høyere prislapp. Jeg vil anbefale stativ, men ikke i formen X. Det har vi både hjemme og på hytta, og det er skikkelig annoying å dulte borti med knærne hele tiden...
09-12-24, 18:10 | #9 |
Peppy!
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!
Stødig stativ … Kan man liksom kjøpe et piano og stativ uavhengig av hverandre? De passer på kryss og tvers, liksom? |
09-12-24, 18:35 | #10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Hvor mye har dere tenkt å legge i det, da?
09-12-24, 20:29 | #11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Yamaha har egne stativ til sine. De koster litt mer enn de krysstativene, men angrep veldig at jeg ikke kjøpte før de gikk ut av produksjon til våre modeller.
09-12-24, 22:40 | #12 |
Peppy!
|
Det hadde vært fint å finne noe som er brukt. Men det blir fort for komplisert for meg som er helt kunnskapsløs. Mangler en halv pedal, liksom. |
09-12-24, 23:10 | #13 |
Trøtt
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Dette passer til spekken over? https://www.finn.no/382960774
09-12-24, 23:18 | #14 |
kamerat
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Vi har Yamaha P-125. Det har tjent oss godt.
10-12-24, 10:51 | #15 |
Hertuginne
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Du får høre med Missa om hun fortsatt skal ha pianoet mitt, hvis ikke så kan du få kjøpe det.
10-12-24, 12:12 | #16 |
villende
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Eldste har et Roland piano med vektede tangenter og pedaler, som han har vært veldig fornøyd med. Jeg tror de aller fleste digitale pianoer har utgang til hodetelefoner, men det er i alle fall et must til bruk i øving. |
10-12-24, 13:34 | #17 |
|
Japp. Er man Kygo, for eksempel, så legger man et Nord scenepiano inn i et flygelstativ. |
10-12-24, 16:00 | #19 |
Hertuginne
|
Det må du spørre Missa om, for det husker jeg ikke lenger. Det er et på stativ, med pedaler og dempede tangenter og mulighet for hodetelefoner. Akkurat nå er det hos hennes datter.
11-12-24, 08:02 | #20 |
Multitaskingmaniac
|
Sv: Kjøpe piano - jeg trenger råd!Vi har Yamaha clavinova. Gode tangenter, god lyd og fint å se på. Koster en del, men jeg fant en utstillingsmodell.
|
|