Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 20:48   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Noen her inne som har noen forslag til hva jeg og Snuppa på 2,5 år kan lage sammen? Jeg tenker da primært på julegaver til besteforeldre og oldeforeldre.

Jeg har tenkt å gi henne "lage julegaver sammen" som aktivitet i julekalenderen, men er helt blank for ideer.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:52   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

-Kjøp hvite kopper/tallerkner etc på feks IKEA. Tegn på dem og brenn i ovn.
-Gjør det samme med t-shirts e.l. (ikke brenn i ovn da )
-Lag stearinlys. Man får kjøpt sånn bivoks og veker, så er det bare å rulle.
-Lag pepperkaker/kakemenn som pyntes fint ( feks hjerter til å henge opp)

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 21:01   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Vi skal male på kopper og brenne dem, slik som Rosinen over her sier. Så skal vi lage karameller eller annet julesnop, legge dem i Norgesglass som vesla har malt eller pyntet med klistremerker eller lignende og pynte med sløyfer osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 21:05   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Hiver meg med i koret som anbefaler å lage porselenskopper eller -tallerkner. Panduro har proselensmalingstusjer, som ser ut som og fungerer akkurat som litt tykke sprittusjer. Koppene brenner man i vanlig komfyr, så det er ikke noe pes med produksjonen.

Koppene kan maskinvaskes etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 21:53   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

LYS! Genial ide, LilleRosin. Tegning på kopper og sånt kan være en idè, men problemet er at Snuppa alltid insisterer på at jeg skal tegne først og mest, og at hun bare skal slenge på et par streker etterpå.

Pyntede pepperkaker var smart, det skal vi jo lage uansett. Så kan hun slenge på masse pynt og gi det til onklene sine på 15 og 18 - de er så vanskelig å finne på gaver til!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 22:39   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Vi skal male på telysglass i år. 5kr på IKEA, kjøper diverse glassmaling og lar ungene kose seg med den en av helgene før jul
I fjor lagde vi trolldeig som de stakk ut figurer av med peppekakeformene. Malte med hobbymaling og hang snor i. De ble utrolig fine

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 07:58   #7
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Du får kjøpt tre-tusjer, så kjøper du noe i tre som dere tegner på. Når det er tørt så lakkeres det med klarlakk. Minsten her lagde sånne til å ha brødskiver på til frokost.(husker ikke hva de heter).

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 08:18   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Porselensmaling fungerer også fint på glass. Trenger ikke kjøpe dobbelt opp. Den er litt mere dekkende.

Vi har malt kaffekopper, potteskjulere, telysglass, glasskrukker med lokk (til julesnop) og vi har malt og/eller fyllt julekuler. De blir kjempefine.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:00   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

vi har malt og/eller fyllt julekuler. De blir kjempefine.

Frøkna laget julekuler i barnehagen et år: de fylte julekulene med fargede fjær, og de ble virkelig lekre!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:06   #10
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Vi skal lage trolldeig, male og lime hank bakpå slik at den kan henges opp.
Vi skal også lage juledekrasjon med lys. En skive tre som pyntes.

Henger meg på pynting av telysholder og kopper!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 10:02   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Panduro selger juletrekuler i glass. Vi kjøpte slike, som Lillemor malte og ga bort da hun var nesten tre år.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 17:22   #12
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Vi har pyntet juletrekuler med glitterlim. Man kan klemme ut fra tuben og/eller dra det utover med en pensel. De minste får det godt til, og det blir kjempestilig. Jeg kjøpte kuler som kan falle i gulvet uten å knuses, og tok på gullband. Det var en populær gave!

Vi har også kjøpt små trefigurer med hull i som ungene har malt. (Panduro)
Glassmaling har også vært en hit. Man kan pynte glass, skåler osv og evt fylle dem men hjemmebakte kaker e.l.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:48   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Abonnerer på denne, jeg skjønner vi må en tur på Panduro så S får lage julegaver.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:26   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Billige rammer (Ikea har tre-pack til 10kr) som man kan tegne, male, lime skjell, knapper, garn eller bruke glitterlim på f.eks. Sett inn et bilde og man har en fin besteforeldregave, eller vennegave til små venner.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:31   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hiver meg med i koret som anbefaler å lage porselenskopper eller -tallerkner. Panduro har proselensmalingstusjer, som ser ut som og fungerer akkurat som litt tykke sprittusjer. Koppene brenner man i vanlig komfyr, så det er ikke noe pes med produksjonen.

Koppene kan maskinvaskes etterpå.

Står det på sånne tusjer hvordan man brenner og slikt?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:32   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Da ungene var så små malte vi på uhorvelig mange telys og fylte opp cellofanposer med dem. Med pene bånd rundt posen blir det en fin gave.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:34   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Da ungene var så små malte vi på uhorvelig mange telys og fylte opp cellofanposer med dem. Med pene bånd rundt posen blir det en fin gave.

Hvordan maler man på telys?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:39   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvordan maler man på telys?

Med pensel og lysmaling. På toppen av telysene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:40   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Med pensel og lysmaling. På toppen av telysene.

Aha. Lysmaling .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:41   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til julegaver min 2,5-åring kan være med å lage

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Aha. Lysmaling .

Kjøpes i hobbybutikker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no