Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 20:28   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Fordi lille skatt tåler så lite er det begrenset hva jeg kan spise for tiden. Jeg vil helst unngå pellagra og skjørbuk, så er det noen vitaminer jeg bør ta?

De eneste frukt/grønnsakene jeg kan spise er potet, gulrot, mais og pære. Er det nok til å få i meg C-vitaminer? Må jeg spise disse kjedelige tingene hver dag?

Det jeg er mest bekymret for er kalsium. Jeg kan ikke spise noe som inneholder melk, og jeg produserer ganske store mengder melk om dagen. Er det noen andre gode kalsiumkilder? Er det nok å ta en kalsiumtablett om dagen, eller bør jeg ta mer enn den anbefalte dosen siden jeg ammer?

Er det noen andre vitaminer/mineraler jeg bør passe på?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:13   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Ville bare gi deg en klem. Du er så tapper og flink. Har ingen kunnskap om det du spør om dessverre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:26   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Det er en anbefalt dose som er litt høyere når man ammer (jeg husker ikke mengden, men du kan sikkert gogle det), og om du klarer å ta det, så gjør det! Jeg har det slik som deg med mat, og jeg har ikke klart å ta kalsiumtablettene mine under og etter graviditeten fordi magen min ikke ville ta i mot dem. Så nå har jeg fått for lave verdier i blodprøvene og har vært inne til røntgen for å se om og evt hvor mye det har påvirket skjelettet.

Ellers, så er det lurt å ta et multivitamintilskudd (Solaray er bra!). Kan du ikke spise noe salat, eller agurk ol?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:31   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Salat er nok dødfødt, det er i slekt med kål. Men jeg kan prøve med agurk. Det har jeg ikke tenkt over, supert hvis det går! Solaray er notert, har de det på Kiwi, eller må jeg på apotek/helsekost?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:47   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Salat ga den verste kolikk-kvelden her i huset i påsken. Uff. Jeg trodde liksom den skulle være safe.

Som sagt: all ære til deg. Det er knalltøft det du holder på med. Selv har jeg gått over til mme deler av døgnet og det er likefør hele morsmelken går åt skogen kjenner jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 22:13   #6
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Jeg skjønner deg godt Mandarin. Men siden hun reagerer såpass på at jeg drikker melk tør jeg ikke akkurat å prøve MME basert på kumelk Og den andre typen må man vel enten gå personlig konkurs eller sette igang et stort apparat for å få. Jeg håper hele tiden at hun snart skal tåle litt mer, og tar det dag for dag.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 22:15   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler jeg noe i kostholdet mitt?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg skjønner deg godt Mandarin. Men siden hun reagerer såpass på at jeg drikker melk tør jeg ikke akkurat å prøve MME basert på kumelk .

Forstår deg godt. Håper det snart blir bedre for dere .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no