Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-21, 17:56   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har lyst til å like lutefisk, men foreløpig står det slett ikke på favorittlista. Jeg håper og tror at jeg har fått servert litt kjipe versjoner, og at jeg en gang i fremtiden har god lutefisk i vente.

Og … alt blir bedre med bacon.

Du burde dra på en god restaurant og få det servert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:04   #22
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Jeg ble inspirert, og har bedt våre Bosniske venner på lutefisk neste lørdag. Er nokså spent på om de kommer til å like det
Jeg elsker lutefisk, mannen er mer sånn meh, men han liker bacon potet og ertestuing.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:55   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Eg er vant, fra eg var barn, til lutefisk uten bacon. Då er det ingenting som trekkjer oppmerksomheten bort fra smaken av fisken. Nam.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:07   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har lyst til å like lutefisk, men foreløpig står det slett ikke på favorittlista. Jeg håper og tror at jeg har fått servert litt kjipe versjoner, og at jeg en gang i fremtiden har god lutefisk i vente.

Og … alt blir bedre med bacon.

Jeg anbefaler å øve hjemme, for da kan du pøse på med bacon og erterstuing og annet ønsket tilbehør. I begynnelsen spiste jeg minimalt fisk og desto mer tilbehør, men nå liker jeg lutefisk og må ikke dynke med tilbehør. Og beinfritt stykke!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:59   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg anbefaler å øve hjemme, for da kan du pøse på med bacon og erterstuing og annet ønsket tilbehør. I begynnelsen spiste jeg minimalt fisk og desto mer tilbehør, men nå liker jeg lutefisk og må ikke dynke med tilbehør. Og beinfritt stykke!

Ja, beinfritt er viktig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 21:05   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Takk! Ja, det har jeg sett også.
Har 2 kg ferdig kuttet Tulip bacon, men er redd det blir for lite?

Jeg tipper 5 spiser mye, 3 sånn passe og 2 veldig lite.

Mye og lite er ganske relativ mengdeangivelse

Spurte mannen, som er lutfisk ansvarlig i huset. Ut fra din beskrivelse sier han at han ville ha kjøpt 7 kg lutfisk og 1 - 1 1/2 kg bacon. Da har du rikelig.

Et lite tilbehør tips fra meg; akevittgele, det er helt nydelig til fisken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 06:03   #27
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Jeg pleier lage lutefisk til 9 stk, hvor 2 stk bare spiser bacon/tilbehør. Da har 4 kg fisk, og en "svenskerull" med bacon (1,5 kilo?), holdt rikelig.
Jeg glemmer hvert eneste år hvor mye lengre tid det tar å dampe fisk i ovnen til 9 stk (1 time+) kontra til 3 stk (20min) som vi oftest er.
Tips: wasabi i sennepsausen og i ertestuing/ertepure, er himmelsk.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 14:48   #28
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Jeg vet det er veldig vanlig å tilbrede lutfisk i stekovn, men vil virkelig anbefale å heller bruke kjele. Mye mindre tidkrevende, mye mindre styr og ikke samme risiko for at fisken står for lenge og faller sammen. Når man skal lage til mange og gjerne ha til to eller flere er det greit at fisken kan stå å holde seg varm uten å måtte kjøre to separate runder i stekovn.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 14:50   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg vet det er veldig vanlig å tilbrede lutfisk i stekovn, men vil virkelig anbefale å heller bruke kjele. Mye mindre tidkrevende, mye mindre styr og ikke samme risiko for at fisken står for lenge og faller sammen. Når man skal lage til mange og gjerne ha til to eller flere er det greit at fisken kan stå å holde seg varm uten å måtte kjøre to separate runder i stekovn.

For ikke å snakke om dampovn for dem som har det. Så fort. Så lett. . Genialt!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 20:45   #30
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye lutefisk og bacon pr. person

Fasiten ble 8 kg lutefisk, 2 kg bacon, alt for mye potet (4 kg mener jeg) og for lite ertestuing. Rikelig med alt av tilbehør.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no