|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
05-10-23, 14:57 | #1 |
flisespikker
|
Nobelprisen til Jon Fosse!Det er nesten 100 år siden forrige gang en norsk forfatter fikk Nobelprisen i litteratur. Nå blir alle norske quizzere nødt til å lære seg at svaret er fire, ikke tre!
05-10-23, 15:00 | #2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hurra for Jon Fosse!Så moro at Jon Fosse fikk Nobels litteraturpris! Jeg er helt varm av glede og stolthet. Foreslo for sønn (14) at vi skal lese "Andvake" sammen i høsteferien. Det ble grundig nedstemt gitt. Kanskje det fins noen her inne som er mer på frekvens? : |
05-10-23, 15:03 | #4 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: Hurra for Jon Fosse!Jeg gleder meg sammen med dere, og skjønner at jeg skal plukke 'Morgon og kveld' ut av bokhylla i morgen. |
05-10-23, 15:11 | #6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
|
Sv: Hurra for Jon Fosse!Utrolig stas! Har bare lest morgon og kveld, men lurer litt på å gjenlese den nå i høstferien. Eller noe annet? Er det noen som har Fosse-tips for dummies? |
05-10-23, 15:24 | #10 |
flisespikker
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Jeg har bare lest Andvake, men har sett et par stykker oppført, og gleder meg til å se flere.
05-10-23, 15:31 | #11 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: Hurra for Jon Fosse!
Les Andvake-trilogien - det er et godt startpunkt. |
05-10-23, 15:33 | #12 |
fri
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Veldig gøy! Har heller ikke lest noe av ham, men så forestillingen "Mor og barn" som Agder Nye teater satt opp i en nedlagt barneutstyrsbutikk i Arendal. Vi satt ute på stoler på brosteinene i gata med øreklokker og så forestillingen som foregikk bak butikkvinduene, på taket og utenfor. En veldig spesiell og effektfull forestilling. |
05-10-23, 15:33 | #13 |
Glamorøs
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Om noen har tid er det noen få billetter igjen til hans gjendiktning av Oresteia på det norske på lørdag. Skal visstnok være fantastisk. https://www.detnorsketeatret.no/
05-10-23, 15:35 | #14 |
Glamorøs
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!
Den har jeg sett også!
05-10-23, 16:18 | #15 |
kamerat
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Så utrolig kult!
05-10-23, 16:43 | #17 |
Permakulturell
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Så utrolig kult!
05-10-23, 17:32 | #18 |
Fola Blakken
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Veldig veldig kjekt!
05-10-23, 18:50 | #19 |
Librocubicularist
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!Eg må bare sitere agert Fylking og seie: Äntligen! Eg er såååå glad!
05-10-23, 18:51 | #20 |
Librocubicularist
|
Sv: Nobelprisen til Jon Fosse!
Det blir neppe fleire nordmenn dei neste tjue åra.
|