Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når bør jeg sende invitasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-09, 23:09   #1
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Når bør jeg sende invitasjon

Vi skal jo gifte oss 4 juli, som er helt i starten på fellesferien, jeg har hørt at man vanligvis sender invitasjonen ca 2 mnd før, men bør jeg sende dem litt før pga ferie?

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:10   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

Vi skal jo gifte oss 4 juli, som er helt i starten på fellesferien, jeg har hørt at man vanligvis sender invitasjonen ca 2 mnd før, men bør jeg sende dem litt før pga ferie?

Ja, 4 juli er midt i ferietiden for mange, så da hadde jeg sendt ut ekstra tidlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:10   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Send de så fort du kan! Mange begynner legge ferieplaner allerede nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:11   #4
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Lurte på å sende dem ut i påsken, men noen mener deter for tidligt

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:12   #5
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Send de så fort du kan! Mange begynner legge ferieplaner allerede nå.

Da er det bare å sette igang å skrive

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:13   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

Lurte på å sende dem ut i påsken, men noen mener deter for tidligt

Å sende de ut rett etter påske høres fornuftig ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:13   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

For tidlig? Hva kan skje om man sender de ut for tidlig da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:14   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

For tidlig? Hva kan skje om man sender de ut for tidlig da?

Kanskje de glemmer hele bryllupet

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:15   #9
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

For tidlig? Hva kan skje om man sender de ut for tidlig da?

nei jeg vet ikke, men skikk og bruk er 2 mnd fikk jeg høre fra mange

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:15   #10
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kanskje de glemmer hele bryllupet

Jeg skal nok minne dem på det jeg ....

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:17   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Jeg hadde blitt lei meg om jeg akkurat hadde bestilt sydentur og ikke kunne komme i bryllup.
Tror ikke jeg hadde giddet bry meg om skikk og bruk så lenge skikken ikke hadde en hensikt. Det er viktigere at de inviterte kan komme.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:18   #12
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Vi skal jo tross alt ha tema bryllup (50-talls) så folk må jo få mulighet til å finne klær

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:22   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Temabryllup?

Du tuller.

Vi har fått tilbakemeldinger med at vi må begynne og kjappe oss med invitasjonene, vi skal gifte oss langt uti auguat. Ikke tema eller noe.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:22   #14
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Jeg ville sendt ut tidlig, sånn ca nå.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:25   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Jeg tror den 2 mndr "regelen" ikke "gjelder" for sommerbryllup. Jeg hadde også blitt lei meg om jeg hadde bestilt turen min og ikke fikk kommet. Men en venninne av meg skal i bryllup til sommeren, de fikk tilsendt en magnet i posten før jul hvor det stod hold av denne datoen eller noe sånt. Det synes jeg var kult!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:25   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Temabryllup blir sikkert kjempefint. :vil ikke støte noen:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:28   #17
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Hva med å sende forvarsel?

Men altså, mange kan ha bestilt ferie allerede. Jeg har i hvertfall

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:36   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hva med å sende forvarsel?

Men altså, mange kan ha bestilt ferie allerede. Jeg har i hvertfall

Ja, det er veldig sant. De aller fleste har alle helger frem til ferien opptatt og har planer frem til skolestart. Jeg har to ledige helger før juni. Det er derfor vi sender ut invitasjon ganske snart.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 00:15   #19
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg ville sendt ut tidlig, sånn ca nå.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 00:47   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg sende invitasjon

Du bør sende ut et varsel nå, hvis du vil vente med invitasjonene. Å sende ut invitasjoner i mai, til et bryllup midt i fellesferien, er latterlig (og irriterende) sent.

Jeg ville sendt invitasjonene ganske umiddelbart hvis jeg skulle giftet meg i juli.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no