Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-09, 11:15   #21
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Marit K: Du var nydelig!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:20   #22
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Sånn såg min bukett ut.



Og eit av Urten med buketten.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:38   #23
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg sendte bilder av kjolen til hun som skulle lage buketten. Hun bestemte alt, og jeg så ikke buketten før dagen før bryllupet. Ble veldig fornøyd!!!

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 12:02   #24
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Så fine dere er! OG bukettene også!

Vi skulle hatt en egen tråd med bare bryllupsbilder

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 14:42   #25
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Åh BILDER!! Nydelig du var Marit!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 14:43   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Urt, buketten din var nyydelig!
Dette kommer jeg aldri til å klare å avgjøre, jeg liker blomster så godt og jeg liker alle.


Du var også nydelig... Sukk og akk, jeg gleder meg!!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 14:53   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg så en i en bok, men byttet ut fargene. Ble kjempefornøyd!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:22   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Her er det eneste bilde jeg har på nett av min (og meg).
Den har lik fason som MaritK sin omtrent, men er med orkideer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:54   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Hva kostet disse herlighetene? Det er en annen ting nemlig. Så en fin en bekjent hadde, men den hadde kostet 3500! og DET gidder jeg IKKE bruke på bukett altså.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:56   #30
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hva kostet disse herlighetene? Det er en annen ting nemlig. Så en fin en bekjent hadde, men den hadde kostet 3500! og DET gidder jeg IKKE bruke på bukett altså.

Skal vi se: En 20 pakk med roser til 200 kroner, litt grønt, bånd til"sløyfene" og underlaget. Så min var ikke dyr.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:56   #31
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Hadde rund bukett, men har aldri tenkt på at det fremhever min runde form

Jeg fant et bilde av en bukett og så jeg ville ha noe lignende. Plukket ut rosen bare. Den kostet 2700kr inkl 4 stk corsage. Slik ble den:

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:58   #32
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Da jeg fant kjolen min, så var det hun på salongen som tipset om type blomster til den, og dette tok jeg med meg i blomsterbutikken.

Fikk satt sammen en enkel og stilfull bukett med Cala og eføy. Altså ikke en tradisjonell bukett, men litt røffere. Sto godt i stil med både kjolen og meg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:59   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg betalte 2000 inkl 3 brudepike buketter, mannen og forloveren sin og litt blomster til bordene. Nelliker er billig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:00   #34
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Me betalte vel rundt 700,- for min bukett og mannen sin.

( bør vel legga til at dette var på Mallorca. )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:16   #35
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg fortalte forloverne mine hva jeg ønsket av fasong, farge og hint til hovedblomst og hva jeg ikke likte. Forloverne fortalte det videre til blomsterbutikken og hentet buketten bryllupsdagen. Den ble finere jeg hadde forestilt meg. Husker ikke hva jeg betalte, men tror det var noen tusen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:17   #36
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg ville bare ha en type blomster - Kala - og sa det. Veeeldig enkelt.


Sist redigert av Dronningen : 03-03-09 kl 22:24.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:24   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Man driter i det og gir oppgaven til den som gidder, i mitt tilfelle min svigerfar, og så får man den rett før man skal inn i kirken, som man forresten møter opp litt for sent i pga. trafikk-kork og lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:49   #38
gojenta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 30
gojenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hvordan bestemmer man bukett?

Da jeg giftet meg viste jeg kjolen til blomsterdekratøren, fortalte om mine yndlingsfarger og han laget brudebuketten med farger jeg likte som passa kjolen. Og det er jo slik at buketten trenge rikke ha samme farge som resten av bryllupet.

gojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:21   #39
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg så på masse blomster og valgte de jeg likte.
Så valgte jeg sånn ca hvilken fasong jeg ville ha på buketten og de fikset resten.
Hadde noen av de samme rosene i håret.
Jeg hadde forøvrig en ganske fargerik bukett.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:35   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Her er min:


Det eneste jeg sa var at jeg ville ha calla, at den skulle gå i høstfarger og at jeg ville holde den slik jeg gjør her. Den var utrolig tung! Sorry for dårlig bilde, det er bilde av bilde.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no