Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-09, 20:58   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Hvordan bestemmer man bukett?

-den skal passe fargene i bryllupet
-passe til kjolen
-passe kroppsfasongen??
-passe sesongen?

Mer?

Og hvordan ser man at en bukett passer en kjole? Forvirret jeg..

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:02   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg lot faktisk den som laget bruketten få bestemme det meste, og jeg visste ikke hvordan den så ut før jeg fikk den utenfor kirken. Jeg sa det du ramser over og jeg fikk en utrolig flott bukett.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:04   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Eg fortalte dei vel kva farge kjolen var i og ikkje stort meir trur eg. Fekk den perfekte buketten overlevert i lokalene.

Jo, eg sa kanskje noko om kva størrelse eg ville ha den i.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:04   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Her bestemte brudgommen og butikken det meste. Vi snakket vel litt om at den ikke burde være ball for det ville fremheve min rundhet. Mannen fikk vite fargetone på kjolen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:05   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg synes det viktigste må være hva DU liker.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:12   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes det viktigste må være hva DU liker.


Ja klart det men jeg har ingen preferanser egentlig. Tror jeg.
Virker som jeg har begynt å tenke mer enn nødvendig på dette!

Lurt det med at den ikke skal være en ball for å fremheve min rundhet

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:21   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg tenkte også litt på årstiden, da jeg skulle velge bukett. Vi giftet oss på høsten, og buketten min var i høstfarger - tofargede roser i orange toner, små solsikker, eføy, og strå. Jeg var superfornøyd.
Spør gjerne blomsterbinderen om han/hun har noen tips. De kan ofte se litt på hva de tror vil kle deg og kjolen din, og kanskje finner du litt ut av hva du liker også, eller i alle fall hva du ikke vil ha.

Lykke til!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:25   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg sa jeg likte hortensiaer, og så fikk blomsterdamen se kjolen. Jeg sa videre at jeg ikke ville ha en klump, men en litt ullen, organisk rufseklump. Og det fikk jeg ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:36   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg sa jeg likte hortensiaer, og så fikk blomsterdamen se kjolen. Jeg sa videre at jeg ikke ville ha en klump, men en litt ullen, organisk rufseklump. Og det fikk jeg ...


Ullen organisk rufseklump høres veldig fint ut! Kanskje jeg bare skal si det, og se hva som kommer

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:38   #10
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg gikk til blomsterbutikken og sa noe om farger og "stil" i bryllupet, som i vårt skulle være romantisk/relativt formell men at jeg ville ha litt snirkel og pynt på buketten. Kjolen hadde pynt i gull så det kunne gjerne tas litt opp igjen. Gjerne dråpeformet bukett, det er flatterende innbiller jeg meg. Så tegnet hun et forslag og viste meg noen av blomstene hun tenkte å bruke. Buketten min ble helt perfekt!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:38   #11
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg hater forresten kombinasjonen av kun grønt og hvitt, det blir bare noen blader etter mitt skjønn. Ikke at jeg har noen objektiv peiling, dette er min smak. Tror jeg sa dette også.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 08:54   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg hater forresten kombinasjonen av kun grønt og hvitt, det blir bare noen blader etter mitt skjønn. Ikke at jeg har noen objektiv peiling, dette er min smak. Tror jeg sa dette også.


Det er jeg forsåvidt enig i!

Jeg må altså ha en workshop med blomsterdamen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 10:10   #13
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg tittet på buketter på internett, og fant en jeg likte der. Og den var i hvitt og grønt. (Mest hvitt altså). Dråpeformet. Tok med bilde til blomsterbutikken, og viste de også et bilde av kjolen. Jeg ble kjempefornøyd!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:01   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg tittet på buketter på internett, og fant en jeg likte der. Og den var i hvitt og grønt. (Mest hvitt altså). Dråpeformet. Tok med bilde til blomsterbutikken, og viste de også et bilde av kjolen. Jeg ble kjempefornøyd!

jeg har googlet buketter nå og funnet ut at jeg liker hvite buketter med litt grønt i likevel. :-D

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:02   #15
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

jeg har googlet buketter nå og funnet ut at jeg liker hvite buketter med litt grønt i likevel. :-D

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:06   #16
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Fant ikke noe bilde bare av brudebuketten min, men her ser du den i alle fall:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:09   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg fant ikke en eneste bukett jeg likte skikkelig godt når jeg kikket rundt.
Men endte opp med en bukett jeg så på brudeshow.
Dråpeformet, med kun brudeslør og et grønt avlangt blad som blostene hvilte i. Så buketten hang over armen min.

Men jeg tror cluet er å kikke masse rundt og finne hvilken stil man liker. Og så har blomsterdekoratøren som regel masse ideer

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:10   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Fant ikke noe bilde bare av brudebuketten min, men her ser du den i alle fall:

Så nydelig du er!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:11   #19
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg fant min her:
http://www.bernzonsblommor.se/brollopsgalleri.asp

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 11:14   #20
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Og her fant jeg jammen meg et bilde av min.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no