Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg trenger ny balkongdør

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 21:51   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger ny balkongdør

Den vi har er helt gåen, dvs. låsen er ødelagt. I går slet hundene løpestrengen og gikk seg fast i hekken. Døra er umulig å stenge fra utesiden nå, og jeg ba småen om å holde seg inne. Men mens jeg fikk frigjort hundene en etter en, kom han ut på verandaen i kuling med t-skjorte og strøpebukse. Nå må jeg får skiftet den døra. Men hvor? En snekker jeg snakket med sa at det gikk an å bestille dørblader, men i virkeligheten må hele døra og karmene skiftes. Det er ikke akkurat noen lystig tanke nå på vinteren. Det blir jo bikkjekaldt inne mens de holder på. Noen som har linkt firmaer som selger kun dørblader da med bilde og pris, uten karmer. Så jeg slipper å fryse ihjel mens dette blir gjort. Jeg har søkt litt på nett, men blir ikke klok. Men jeg må vel skifte hele greia, slik at dørlåsen vil passe i karmen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:05   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Jeg leste ballongdør.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:08   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Det kunne vel ha gjort seg med en varmluftballong.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:12   #4
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Det er mange som selger bare dør uten karm og som regel er låsen standar plassert.... Prøv å søk på finn der har vi kjøpt balkongdør uten karm! Eller så setter du inn annonse selv da kan det hende du får mange henvendelser....

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:56   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Maxbo, Byggmakker o.l.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:12   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg leste ballongdør.



Og jeg leste
'Jeg trenger nye balkonger' og tenkte at det var da en vulgær måte å si at man ønsker seg større pupper på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:14   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Jeg har da store nok pupper.

Vi har hørt på Byggmakker og Maxbo. De sier vi må ha alt nytt.
Jeg ser for meg en snekker i -10 C og kuling som jobber minst 1 dag. Huff, det blir kaldt inne.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:39   #8
Morten77
erfaren kaffetrakter:)
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lier
Innlegg: 9
Morten77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Den vi har er helt gåen, dvs. låsen er ødelagt. I går slet hundene løpestrengen og gikk seg fast i hekken. Døra er umulig å stenge fra utesiden nå, og jeg ba småen om å holde seg inne. Men mens jeg fikk frigjort hundene en etter en, kom han ut på verandaen i kuling med t-skjorte og strøpebukse. Nå må jeg får skiftet den døra. Men hvor? En snekker jeg snakket med sa at det gikk an å bestille dørblader, men i virkeligheten må hele døra og karmene skiftes. Det er ikke akkurat noen lystig tanke nå på vinteren. Det blir jo bikkjekaldt inne mens de holder på. Noen som har linkt firmaer som selger kun dørblader da med bilde og pris, uten karmer. Så jeg slipper å fryse ihjel mens dette blir gjort. Jeg har søkt litt på nett, men blir ikke klok. Men jeg må vel skifte hele greia, slik at dørlåsen vil passe i karmen.


Hei!

Jobber selv på byggevarehus og selger faktisk balkongdører
Prisen kommer litt an på størrelsen. Har en type på lager i str. 90x210 til kun kr. 4998.- Ganske billing. Denne har vi på lager så, så den kan du få med deg samme dag. Eller er det opptil 8 uker ventetid.
Si ifra til meg så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Gå inn på www.uldal.no og se døren der

klem

Morten77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:12   #9
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg leste ballongdør.

Det gjorde jeg også!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 20:21   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Opprinnelig lagt inn av Morten77, her.

Hei!

Jobber selv på byggevarehus og selger faktisk balkongdører
Prisen kommer litt an på størrelsen. Har en type på lager i str. 90x210 til kun kr. 4998.- Ganske billing. Denne har vi på lager så, så den kan du få med deg samme dag. Eller er det opptil 8 uker ventetid.
Si ifra til meg så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Gå inn på www.uldal.no og se døren der

klem

Takk for tilbudet,men det blir for langt for meg å kjøre.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 00:56   #11
Morten77
erfaren kaffetrakter:)
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lier
Innlegg: 9
Morten77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Hvor i all verden bor du da? Havørnbyen?? litt grønn på geografi men er det oppe i nordnorge kanskje?

Morten77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 07:40   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Ja, langt mot nord.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:44   #13
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Men så var det jo dette med hengslene da. Om du bare skal bytte dørblandene, må du i allefall få tak i noen som passer til de hengslende som sitter igjen på dengamle karmen. Dessuten, om dørblandene er gamle og slitte, er vel karmern heller ingenting å spare på. Den er vel like gammel og slitt den også.

Jeg ville byttet hele greia. Det tar jo ikke en hel dag å få byttet døra. Det er i grunn minimalt med tid som går til å fjerne den gamle, og sette inn den nye. Han kan vel gjøre det mens du er på jobb??

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:03   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Problemet er låsen. Det er 3 seksjoner, og det finnes ikke noen tilsvarende i dag. Vi har tatt mål. men det kan ikke skaffes. Så hele døra må nok skiftes.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:04   #15
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Det er ikke noen stor jobb å bytte balkongdør. Vet ikke om du har noen som kan gjøre det for deg eller sammen med deg. Får du drevne snekkere så bruker de ikke på langt nær en arbeidsdag på å sette inn en ny dør. Så lenge hullet i veggen er der og døra du skal ha har samme størrelse så er det en kurant sak å sette inn ny dør.

Vi har (jeg og mannen) satt inn enkelte dører og vinduer helt på egenhånd. Da bruker vi litt mer tid enn de proffe, men spesielt innviklet er det da ikke.

Men ja, det blir jo åpent og kaldt mens de driver, så da er det best å oppholde seg i et annet rom.


Sist redigert av bina : 16-01-08 kl 11:11.
bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:10   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger ny balkongdør

Jeg skal høre i dag. Det er varmegrader ute.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no