Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor streng er skolen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-15, 12:55   #221
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Kan rapportere om 5 elever borte i klasserommet i dag - samtlige på ferie hele uka. Det er et problem rett og slett.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:00   #222
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Det er ikke bare et problem for den eleven som er borte, men vi kan f.eks ikke planlegge arbeid i grupper som går i denne uka og neste uke, fordi så mange er borte denne uka. Det er et problem for hele klassen, og det er derfor bare å se til sin egen nesetipp når man maser om at sitt eget barn ikke taper noe på dette.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:02   #223
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Mulig jeg ikke følger med, men jeg har aldri hørt at dette er et problem i Trondheimsskolene?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:09   #224
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Dette er vel rett og slett en av de nye utfordringene som kommer som resultat av økt velstand kombinert med et egoistisk tankesett der konsekvens for andre en seg sjøl ikke nødvendigvis tas med i vurderingsgrunnlaget. Norske barn går på skole 190 dager i året, det i seg selv er jo også ganske tankevekkende synes jeg når man begynner å regne på hvor mange uker ferie de faktisk har.

Jeg ser problemet med at høstferier og vinterferieuker er låst på måten de er i dag. Samtidig skjønner jeg ikke helt ser hvordan skoleåret kan organiseres så mye annerledes?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:13   #225
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Dette er vel rett og slett en av de nye utfordringene som kommer som resultat av økt velstand kombinert med et egoistisk tankesett der konsekvens for andre en seg sjøl ikke nødvendigvis tas med i vurderingsgrunnlaget. Norske barn går på skole 190 dager i året, det i seg selv er jo også ganske tankevekkende synes jeg når man begynner å regne på hvor mange uker ferie de faktisk har.

Jeg ser problemet med at høstferier og vinterferieuker er låst på måten de er i dag. Samtidig skjønner jeg ikke helt ser hvordan skoleåret kan organiseres så mye annerledes?

Vi burde kutte ut vinterferie og høstferie fordi de er bare er gode for flexitidklassen. Resten av ungene går og tråkker på SFO, eller er alene hjemme og det er virkelig ikke bra. Først da hadde man fått litt mer rettferdighet.

Og så synes jeg det er da veldig lett å snakke om at man må prioritere skole når man selv har både råd og anledning til å ha ferie i skoleferiene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:17   #226
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Vi burde ikke kutte høstferien og vinterferien - fordi elevene har så utrolig godt av dem. Jeg observerer en helt annen arbeidskonsentrasjon og evne til å ta til seg ny kunnskap etter en ferie. Derimot burde høstferien vært senere på høsten, for perioden fra høstferien til juleferien er veldig lang og elevene utrolig slitne når vi nærmer oss jul. Læringstrykket (i hvert fall på min skole) er særdeles høyt, og for mange elever (min egen sønn inkludert) er ukene virkelig tøffe å komme gjennom.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:19   #227
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Men kunne høst- og vinterferie vært løst med av elevene er på skolen, men ikke driver med tradisjonelt skolearbeid? Litt sånn tiden er på SFO i feriene. Nå er jeg en av dem som ikke syns der er ille at barna må være på SFO da, men vi er velsignet med en velfungerende SFO som det er gøy å være på i ferier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:20   #228
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi burde ikke kutte høstferien og vinterferien - fordi elevene har så utrolig godt av dem. Jeg observerer en helt annen arbeidskonsentrasjon og evne til å ta til seg ny kunnskap etter en ferie. Derimot burde høstferien vært senere på høsten, for perioden fra høstferien til juleferien er veldig lang og elevene utrolig slitne når vi nærmer oss jul. Læringstrykket (i hvert fall på min skole) er særdeles høyt, og for mange elever (min egen sønn inkludert) er ukene virkelig tøffe å komme gjennom.

Men dersom elever har godt av to uker ferie så må da for svarte alle få det! Det er ikke ferie å være på SFO fra 7 til 1630!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:22   #229
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men dersom elever har godt av to uker ferie så må da for svarte alle få det! Det er ikke ferie å være på SFO fra 7 til 1630!

Enig! Jeg har mellomtrinnet, og der er det mange barn som er hjemme alene på dagen. De sover lenge, sløver i sofaen, leser en del (på oppfordring fra oss lærere) - og er altså uendelig mye mer opplagte når de kommer tilbake etter en uke. Man må altså ikke ta dem med på en tur for at de skal få hvilt ut.

Det er jo verre med barn som er for små til å være alene hjemme selvsagt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:23   #230
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Enig! Jeg har mellomtrinnet, og der er det mange barn som er hjemme alene på dagen. De sover lenge, sløver i sofaen, leser en del (på oppfordring fra oss) - og er altså uendelig mye mer opplagte når de kommer tilbake etter en uke. Man må altså ikke ta dem med på en tur for at de skal få hvilt ut.

Så da tenker du det er greit at mindre barn som ikke kan være alene hjemme, de må få ta ut ferie på annet tidspunkt da?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:27   #231
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så da tenker du det er greit at mindre barn som ikke kan være alene hjemme, de må få ta ut ferie på annet tidspunkt da?

Nei, de må nesten få være på SFO - men etter min mening bør SFO den uka legges opp som en veldig, veldig rolig uke med masse tid til hvile og avslapning.

Jeg har vært med på å avvikle fleksible ferier som et prøveprosjekt i skolen, og det var ikke vellykket.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:56   #232
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hvorfor er dette vesentlig? Er det helt greit at Ole, som gjør det bra på skolen, får reise til syden midt i skoleåret, mens Dole, som sliter, alltid får blankt avslag?

Jeg vet ikke om jeg vil si det er "vesentlig", men et moment er det og bør være. Også for foreldrene til de ungene som sliter. Hvis mine unger hadde ligget etter på så hadde det sittet langt inne å ta dem ut. Men jeg greier ikke å se at det er ille om vi tar fri 1-2 dager annet hvert år. Kan mest snakke for eldste. Hun sprenger alle skalaer for hva de skulle kunne, og jeg tror ikke det går ut over læringsmålene hennes i det hele tatt. Hun kunne sikkert ha vært borte i et helt år uten at det gjorde noe, men vi tar henne ikke ut allikevel altså.

Jeg håper ikke debatten avsporer, men jeg synes altså at det bør ha noe å si dersom det er rom for "skjønn" og man ellers har en god grunn. Det bør være mulig å gi avslag dersom det er opplagt at det vil få konsekvenser for Doles læring.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 15:59   #233
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Jeg er klar over forskjeller på både barn og SFO, men Junior storkoser seg på SFO i ferier. Leking dagen lang, kinotur, og ingen lekser. Absolutt ferie for hans del.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 16:01   #234
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Aks (som SFO heter i Oslo) oppfattes som ferie for mine unger. De gjør utrolig mye kult i feriene. I år var jeg uansett hjemme, men ungene valgte allikevel å ta noen dager på aks.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 16:12   #235
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

SFO er ikke ferie for vår skolegutt. Han ønsket ikke å være på SFO i det hele tatt i vinterferien og siden han kunne fikk han være hjemme. Han er sosial og utadvendt, det er en fin SFO med dyktige ansatte og de er flinke til å gjøre det ekstra gøy å være på SFO i feriene, men for ham er det likevel slitsomt å være der mange timer hver dag (han ville faktisk mye heller hatt skole, det elsker han) og synes ikke det er ferie. Han satte helt klart pris på en rolig uke hvor han fikk styre dagene selv. Jeg kjenner mange barn som er helt motsatt (og mange som er som storebror), så variasjonene er nok store.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 16:53   #236
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Sfo er ikke ferie her. Det var en sliten unge jeg hentet de fire dagene han måtte være der i forrige uke, og pga været utgikk både skidagen og skøytedagen, så de var stort sett bare inne. Eldstemann (4.klasse) måtte bli med på jobb, og satt og spilte der.

Jeg syns godt man kunne ha tenkt annerledes rundt disse to ferieukene, at i hvertfall halvparten av dagene kunne ha vært fleksibelt uttak.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 17:15   #237
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

JEG skulle ønske at høst og vinterferie ble gjort om til 4 langhelger, to på høst og to på tidlig-vinter. Disse hadde ikke trengt å vært samkjørt i fylkene, slik at det ikke ble så press på ferieturer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 18:29   #238
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Vi fikk fri!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 19:06   #239
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Og så synes jeg det er da veldig lett å snakke om at man må prioritere skole når man selv har både råd og anledning til å ha ferie i skoleferiene.

Nåja, du har da sikkert råd og anledning du også iblant? For mitt vedkommende blir alle flypriser automatisk fordoblet akkurat den dagen jeg går på ferie/avspasering-hvert eneste år.
Jeg tror langt, langt flere enn man skulle tro har råd til å reise til utlandet i skoleferien. De synes bare en uke tapt undervisning er en mye mer ok pris å betale enn 10.000 mer for flybillettene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 19:25   #240
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vi fikk fri!

Så bra for dere

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no