Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Drink-oppskrift ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 10:07   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drink-oppskrift ...

ja, drinker er jo oppskrifter det også vel?

I disse julebord-tider lurer jeg på hva dere pleier å drikke slags drinker?

Jeg kom over noe vanvittig godt i helga nemlig, og tenkte dele med dere, snill som jeg er..

På rognan kalles denne faktisk for "alt for Rognan"

4cl bacardi razz
en skvett limejuice (veldig lite)
fyll opp med sprite zero. (det funker med vanlig sprite også, men er bedre med sprite zero)


så gi meg noen drinker da jenter! hva er din favoritt?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:09   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drink-oppskrift..

Knuser is i blenderen, blander i vodka og strawberry daquiri mix, samt frosne jordbær. Serveres i glass med sukker-rand.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:17   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drink-oppskrift..

Mojito;

Kryst mynteblader og sukker. Hell over 4cl hvit rom og masse knust is. Press i saft fra en hel lime. Topp med Farris eller Bonaqua. Friskt og godt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 13:39   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drink-oppskrift ...

Manhattan (klassisk og godt).

1 del rød vermouth
3 deler kanadisk whisky
1 dash Angostura bitter

Hell opp i shaker med isbiter. Rist. Sil opp i glasset og server med et cocktailbær.

Ben "Hearts full of youth" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 14:09   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drink-oppskrift ...

Strawberry daquiri (helt hjemmelaget)

Jordbær
Banan
Rom (blank)
Annanas juice
sukker
isbiter

Jordbærene deles i to, bananen i skiver. En passe slump med rom og ananas juice, ikke for my sukker og endel isbiter.

Blandigsforholdet er jeg ikke sikker på, her må man smake seg fram
(kan bli veldig morsomt har jeg erfart, om man skal lage til mange)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 16:22   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drink-oppskrift..

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Knuser is i blenderen, blander i vodka og strawberry daquiri mix, samt frosne jordbær. Serveres i glass med sukker-rand.

Favorittdrinken min.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 16:53   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drink-oppskrift ...

Gin-tonic er jo en klassiker. Men noen ganger vil jeg ha en svakere drink, som midt på sommeren ute i sola for eksempel. Og da har jeg et alternativ:

I et longdrinkglass:

- fyll glasset med isbiter
- 4 cl hvit portvin
- toppes med tonic

-kjempefriskt, og man slipper å bli alt for susete i hodet!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no