Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 16:15   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Pinnekjøttet har nå putret på komfyren i omlag tre timer, men er fortsatt litt seigt. Hvor lenge kan jeg måtte risikere å vente på at det skal bli mørt? Dette skjedde i fjor også, så jeg må vurdere annen mat i jula...
Kålroten er mør og potetene venter bare på å bli satt på, og jeg har et par sultne mennesker i stua.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:16   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Vi pleier å la det koke en fire timers tid. Du har kanskje fått kjøtt fra i fjor.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:16   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Oj, etter tre timer burde det ha vært mørt. Er det lam eller sau du bruker?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:17   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Er det ikke sånn at det slipper beinet når det er kokt?
Seighet vet jeg ikke noe om. Har bare kokt det selv en gang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:18   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Det skal være lam, i følge pakken. Fra i fjor? Tja, det ble jo kjøpt på ICA Maxi, og vi vet jo hva de driver med i den kjeden...

  Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:18   #6
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Det slipper ikke benet, nei.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:20   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

da er det ikke kokt 1 time til kanskje ja..

Har du trykkkoker kan du hive de over der så går det fort.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 16:26   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Trykkoker finnes nok ikke her i huset nei. Da må vi smøre oss med tålmodighet.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:52   #9
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Hvordan gikk det med pinnekjøttet? Ble det mørt tilslutt?

Håper det

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:40   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Jeg lot det få putre tre kvarter ekstra og det ble nyyyyyydelig! Og jeg som trodde jeg hadde kjøpt alt for mye... Det forsvant, gitt.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:02   #11
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Nå fikk jeg virkelig lyst på pinnekjøtt. Bare 2 uker igjen....

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:10   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg lot det få putre tre kvarter ekstra og det ble nyyyyyydelig! Og jeg som trodde jeg hadde kjøpt alt for mye... Det forsvant, gitt.

Da var ikke mitt firetimerstips så aller verst. Godt det smakte.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:55   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Hvor langt opp skal rista eller pinnene?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:57   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Du skal ha alt vannet under rist/pinner...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:58   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Vannet skal dekke rista/pinnene, så du må ha såpass mye vann at det ikke koker tørt tvert. Ellers kommer det an på kasserollen, hvor stor den er og hvor mye kjøtt det er.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:08   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Jeg vet at vannet skal under rista, men hvor høyt opp må rista? Har en diger kjele og 3,5 kg pinnekjøtt. Kan man fylle på kokende vann, hvis det skulle bli
litt lite?
Har denne 10-literskjelen fra Ikea, holder det?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:09   #17
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Ja, man skal alltid etterfylle dersom vannmengden minker. Min erfaring er at det kommer såpass mye fuktighet fra kjøttet at jeg ikke trenger å fylle på, men det kommer jo helt an på.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:09   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:11   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Se på innlegget mitt igjen, har lagt til bilde og spørsmål.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:20   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøttspørsmål - haster litt

Jeg brukte også en sånn IKEA-sak, men jeg tror min var mindre. Skal sjekke størrelsen før jeg svarer.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no