Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En sjuskepoll

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Flervalgspoll, kryss av to alternativ
Jeg bryr meg ikke om husarbeid, derfor ser det ikke ut hjemme hos meg 16 7,21%
Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig 109 49,10%
Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert 67 30,18%
Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte 54 24,32%
Jeg er kandidat til programmet "How clean is your house" og får snart barnevernet på døra 9 4,05%
Jeg bryr meg ikke om husarbeid, men min bedre halvdel gjør, og derfor ser det ikke så ille ut hos oss likevel 16 7,21%
Kjøkkenet er verst 35 15,77%
Soverommet er verst 85 38,29%
Badet er verst 32 14,41%
Gangen er verst 43 19,37%
Stua er verst 34 15,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-08, 09:50   #81
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sjuskepoll

Skriver under på denne, jeg også

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg synes jeg rydder hele tiden og vasker gulvene minst et par ganger i uka, orker ikke mer, men alikevel så ser det ganske bomba ut her til tider, med 4 barn og mange nabounger på besøk så har jeg i perioder gitt litt opp. Nå ser det greit ut her, men tviler på at det holder over helgen, men heller masse unger og liv i huset enn et strøkent hus, den dagen huset er støkent hele tiden så sitter jeg nok her alene.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 09:52   #82
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sjuskepoll

Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig
Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte
Kjøkkenet er verst

Både mannen og jeg er rett og slett late.
I tillegg bor vi på en byggeplass uten oppvaskmaskin, så det blir skittent med èn gang, selv om det støvsuges relativt ofte. Kjøkkenet ser automatisk bomba ut til enhver tid, for det tar ikke mange minuttene fra man har vaska opp til det har kommet ny oppvask på benken. Med lite kjøkken synes det godt. Heldigvis tar det egentlig ikke lang tid å shine opp litt dersom det skulle komme gjester.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:00   #83
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sjuskepoll

Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert

Mitt soverom og badet er værst... alltid masse støv på badet pga all klesvasken, og mitt soverom er alltid bombet med klær.. hater å ha det slik..

Hater å ha det sånn men jeg er ikke så flink til å begynne med og da er det jo ekstra tungt når man er alene. vi har det aldri drittent eller noe slikt, men det er alltid litt sånn smårotete..
Nå når jeg har bekkenløsning er det fælt å se ting forfalle litt.. Gruer meg litt til å få to små i hus..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 12:07   #84
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: En sjuskepoll

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg er ingen sjuske, ser jeg.



Jeg kunne ikke krysse av på noe, her er det stort sett alltid ryddig og rent, både mannen og jeg mangler sjuske-genet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 19:21   #85
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sjuskepoll

Tok grådig lang tid før jeg skjønte at dette er en poll utelukkende for sjusker, for jeg fant ikke noe alternativ som passet for meg
Tror jeg må finne meg en treiging-poll i stedenfor

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:57   #86
cheers
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 1
cheers har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En sjuskepoll

tja , vasking er ikke favoritt aktivitet... men det blir jo gjort innimellom når jeg må.

cheers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:25   #87
Mynte
Nybegynner
 
Mynte sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 9
Mynte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En sjuskepoll

Prøver å ha et avslappet forhold til det, men blir veldig fort rotete å skittent. Her er badet verst, iallefall liker jeg best å ha det og kjøkkenet i orden!

Mynte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:18   #88
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sjuskepoll

Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig
Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte
Soverommet er verst
Badet er verst
Gangen er verst


Der har du oss - og egentlig så er vi der at ting aldri blir het ryddig og rent før det er bomba igjen!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sjuske


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no