Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Orddelingsfeil

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 13:19   #41
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Nynorsk...

Hu?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:53   #42
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen budskap bli jo mildt sagt latterlige med litt ekstra orddeling, en av mine favoritter:

Billige lamme lår! (Ja, da bør de jo være billige...)

Eller hva med:

Mobil service! (Men butikken var da vitterlig helt stasjonær).

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:00   #43
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Feil bruk av preposisjoner er hysterisk morsomt.

"Kan jeg få lov til å gå i do?"

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:20   #44
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukk - nå kom jeg på en hysterisk morsom trillebår jeg så en gang...
Jeg var ute og gikk tur på gangstien -
og borti veien sto ei trillebår, støttet opp mot gjerdet.

Navnet på borettslaget som eide trillebåra,
sto skrevet med store, svarte bokstaver på den.

Om noen bor i dette borettslaget - ha meg unnskyldt nå:

Tranby sletta borettslag!

Jeg tenkte med meg selv at jeg ikke lenger er sikker på om jeg vil bo på Tranby...
Når Tranby driver og sletter hele borettslag -
hvor sikker er jeg da på at ikke mitt borettslag blir sletta en vakker dag?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:27   #45
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver bare å finne ut hva det står. Ikke noe å irritere seg over, hvis det f.eks. er en plakat. Det kan jo også være morsomt.

Det spørs forresten om hvilken sammenheng det gjelder.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:34   #46
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Jeg synes det er masse å irritere seg over jeg. Irriterer meg støtt og stadig, faktisk. Særlig over en sivilingeniør med masse utdanning og korrekt norsk som til stadighet skriver kjempe koselig.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:35   #47
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

kjempe koselig.

Det synes jeg da er to ord

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:36   #48
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

SYNES du det er to ord?

  Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:23   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det synes jeg da er to ord

Hvis det er snakk om å kjempe på en koselig måte, så er det to ord, ja. Men hvis det er snakk om å forsterke ordet "koselig", så er det ett ord og skal skrives som ett ord. (Du sier det vel ikke med pause mellom "kjempe" og "koselig"?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:25   #50
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

  Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:38   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke orddeling i utide. Egentlig synes jeg det er morsomt å lage fryktelig lange ord. Superoptikjempefantafenomenalistisk lærte jeg som helt liten. Nå som voksen kan jeg gasse meg i tyske ordsammensetninger, tyskerne er helt rå på å sette sammen ord uten tanke for at resultatet blir langt og kronglete.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:50   #52
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Jeg hater ordelingsfeil. Likevel tar jeg meg selv i å dele ord om og om igjen når jeg skriver på maskin. Er det smittsomt?
Lurer litt på om jeg oppdager alle feilene. Kanskje noen tenker stygge ordelingstanker om meg?


Sist redigert av Sparky : 26-09-06 kl 22:56.
Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:03   #53
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg liker ikke orddeling i utide. Egentlig synes jeg det er morsomt å lage fryktelig lange ord. Superoptikjempefantafenomenalistisk lærte jeg som helt liten. Nå som voksen kan jeg gasse meg i tyske ordsammensetninger, tyskerne er helt rå på å sette sammen ord uten tanke for at resultatet blir langt og kronglete.

Er det fra Mary Poppins? Jeg fikk nemlig en merkelig musikalfølelse i kroppen når jeg leste ordet ditt.

Ellers er jeg også av dem som ynder å lage lange ordsammensetninger. Litt språkkrydder er bare fint, og så tenker jeg at det kanskje kan virke oppdragende på orddelerne rundt meg.

Forresten har jeg et lærerproblem når det gjelder orddeling. I begynneropplæringsbøker er veldig ofte sammensatte ord delt opp med bindestrek. Jeg VET det er for at det skal bli lettere å lese, men det formelig vrenger seg i meg når jeg ser denne oppdelingen. Ikke rart folk ikke kan skrive sammensatte ord når de helt i fra de er små får alle slike ord oppdelt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:33   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Er det fra Mary Poppins? Jeg fikk nemlig en merkelig musikalfølelse i kroppen når jeg leste ordet ditt.

Det er det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:40   #55
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg liker ikke orddeling i utide. Egentlig synes jeg det er morsomt å lage fryktelig lange ord. Superoptikjempefantafenomenalistisk lærte jeg som helt liten. Nå som voksen kan jeg gasse meg i tyske ordsammensetninger, tyskerne er helt rå på å sette sammen ord uten tanke for at resultatet blir langt og kronglete.

geschwindig(?)keitsbegrenzung?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:45   #56
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du Heidi, kva er det med deg og nynorsk? Du ser vel at eg blir nøydd til å ha ei nynorskri på fleire dagar kvar gong du skriv noko slikt? Mykje jobb for meg, trasig for deg!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:12   #57
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tittei, her.

Pent brukt dame, sko og klær.

Jeg tar sjansen på å spikke litt:
Pent brukt dame- etc.
Altså ikke kommafeil, men bindestrekfeil.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:17   #58
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg som trodde dama var til salg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:23   #59
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Og jeg som trodde dama var til salg.

Til salgs, i så fall.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:24   #60
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Til salgs, i så fall.

Javel.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no