Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mobil til gutt på 6?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-09, 20:33   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Mobil til gutt på 6?

Storebror må ta buss til og fra skolen etter at han har blitt "husvarm" når han begynner nå i høst, og jeg kjenner at jeg hadde følt meg litt tryggere om han hadde hatt mobiltelefon han kunne ringe meg med.
Hva kjøper man til en slik liten tass? Den bør jo helst være litt solid, og enkel å bruke. Trenger ikke masse fancy greier med bildemeldinger osv. Det kan han få når han blir større. Enkel telefon å ringe med er det vi ønsker oss.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:34   #2
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Har de lov til å ha med mobil på skolen?

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:36   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Det vet jeg ikke , men hva han har i ytterlomma på sekken sin til bruk i spesielle tilfeller, er det vel ikke så mange flere enn han som trenger å vite om tenker jeg da.
En annen ting er at jeg sikkert kunne gjort en avtale med læreren, om at den skulle leveres når han kommer på skolen, og fåes tilbake når han skal hjem.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:40   #4
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Hvis han har den avslått i sekken, er det sikkert ok. Jeg vet bare at skoler har ulikt reglement ift mobiltelefoner. På skolen min er det greit å ha med telefon, men den skal ikke synes og ikke høres i løpet av skoledagen.

For øvrig har jeg liten peiling på mobiltelefoner, så spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på. Frøkna her arvet mannens avlagte da hun begynte å dra hjem fra skolen på egen hånd før vi var hjemme.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:43   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Skolen her tillater ikke mobiltelefoner i de minste klassene. Nesten alle elevene her er busselever. Hvis det er skolebuss er vel jo lærere som passer på. Er det skolebuss eller vanlig buss det er snakk om?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:44   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Det er nok ikke noe problem å ta med telefon på skolen så lenge den er avslått i skoletiden. Mine to eldste fikk mobil til jul i andre klasse. Det var da de begynte å ta bussen hjem. Jeg syns at det er veldig greit at ungene har mobil.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 20:55   #7
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Søker du litt skal du kunne finne noen enklere mobiler for barn.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 21:04   #8
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

MK har hatt telefon i noen år nå. Nå har han en slik



Dette er hans andre mobil, og denne modellen er vel arvtakeren til den første - Nokias "musikkspillere" i billigklassen. Funker veldig fint for en liten skolegutt, han synes det er kjempekult å ha litt musikk og noen spill på mobilen, og han tar masse bilder og sender mms-er til meg rett som det er.

Ad. skolen; på MKs skole er det ikke lov til å ha mobilen framme eller påslått i skoletiden. Det er visst egentlig lov å bruke den på SFO, men MK slår aldri på telefonen før etter at han har gått fra SFO på ettermiddagen.

Et lite tips; det kan være lurt å investere i en vanntett mobilveske, for eksempel en slik:



så telefonen holder seg tørr og hel nesten uansett herjing med skolesekken ...

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 21:59   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skolen her tillater ikke mobiltelefoner i de minste klassene. Nesten alle elevene her er busselever. Hvis det er skolebuss er vel jo lærere som passer på. Er det skolebuss eller vanlig buss det er snakk om?

Det er vanlig buss i rute. 414 om jeg ikke husker helt feil
Det er nok ganske mange fra området her som skal ta samme bussen, men det gir meg litt mer trygghet å vite at han alltid kan få tak i meg, hvis det skulle være noe. At han ikke rekker bussen f.eks. Telefonen ligger selvsagt avslått i sekken til det er bruk for den.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:02   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Tror poden skal få en etterhvert.... Den skal være av og kun til å ringe med i nødsfall, og den skal ligge i sekken og ikke noe annet med mindre noe skjer. Dvs om han kommer hjem til låst dør (glemsk og distre mamma), eller noe annet skulle oppstå utenom skoletid. Greit å ha nummerene til mormor og tante som bor like ved om han ikke får tak i meg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:04   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror poden skal få en etterhvert.... Den skal være av og kun til å ringe med i nødsfall, og den skal ligge i sekken og ikke noe annet med mindre noe skjer. Dvs om han kommer hjem til låst dør (glemsk og distre mamma), eller noe annet skulle oppstå utenom skoletid. Greit å ha nummerene til mormor og tante som bor like ved om han ikke får tak i meg.

Det er sånn jeg tenker også.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:06   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er sånn jeg tenker også.

Jeg også. Eldste begynner på skolen til høsten og jeg regner med hun får mobil i første eller senest andre klasse. Jeg følger med i tiden og ser på mobiltelefoner som et nyttig hjelpemiddel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:09   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Jeg har en gammel her, min forrige. Tenkte legge inn noen numre som hurtigtast og lage en liste over hvem som var på hvilken knapp, og legge ved på en lapp. Han klarer lese enkle navn med litt anstrengelse.
Det er også greit å kunne avtale dager han slår den på om han feks skulle komme hjem fra skolen før meg eller noe. Vi har ikke fasttelefon og vi bor også veldig nærme skolen, så det er ikke usannsynlig at han og nabojenta kan gå hjem alene allerde på slutten av førsteklasse. Mobil til barn er helt ok, så lenge bruken begrenses syntes jeg. Ingen kan vel nekte han å ha den liggende i sekken så lenge den ikke er slått på og viftes med?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 22:16   #14
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Storebror har en Nokia 1200. Den er helt enkel, uten fargeskjerm og kamera, eller annet stasj.

http://cdon.no/elektronikk/nokia_1200_black-777325

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 08:40   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Lillebror har en SE w300i. Den fikk han på seksårsdagen og har nå hatt den i to og et halvt år uten minste problem. Det er en klapptelefon som er bitteliten så den får plass i bukselomma.

Klart veldig greit at ungen har telefon.

Lillebror sin er med musikk og fargeskjerm og kamera og sånn - selvsagt. Den skal jo være kul nok til at han tar godt vare på den. (Sånne telefoner er ikke så spektakulære nå mer da - men da han fikk den var den veldig kul).

  Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 08:43   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Jeg vet at jeg undervurderer sønnen min veldig nå, men jeg ser liksom ikke for meg at han skal klare å bruke den....... Hva slags opplæring får de før den tas i bruk?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 08:48   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Han fikk pinkoden. Og beskjed om å aldri, aldri gi nummeret sitt til noen uten å spørre meg om lov først.

Han var førstemann i familien som satte opp bluetooth og overførte sanger mellom mobiler, førstemann med bevegelig animasjon som bakgrunn, førstemann som tok bilder i sepia og med morsomme effekter osv osv.

  Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 09:43   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Storebror håndterer hjemmetelefonen som om han ikke skulle ha gjort noe annet, og har ringt til min og farens mobil fra den flere ganger, så tenker å legge inn kortnumre på den han får, eller å lime nummer på baksiden. At han ikke skal fikse det er jeg ikke redd for. Vi har en Nokia - tror det er 1200 det også, uten fargeskjerm og annet fixfax - da trenker jeg han får den inntil videre.

  Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 22:41   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobil til gutt på 6?

Bare husk å ta mobilen ut av sekken om du skal vaske den

Vi måtte nettopp kjøpe ny til størsta etter at jeg vasket hennes i sekken Endte opp med å kjøpe denne. Rimelig i innkjøp og vi må ha Tele 2 for å få fri familie.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no