Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er du avhengig av sminke?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 19:02   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg er ikke avhengig, men bruker litt makeup stort sett hver dag. Gjorde det ikke alltid før, men nå er jeg så gammel at jeg føler meg absolutt mest velstelt med en liten oppfriskning. Men mannen min ser meg uten rett som det er, altså. Ingen vits i å bli helt fanatisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:15   #42
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg sminker meg omtrent hver dag. Ettersom jeg har masse kundekontakt, så føler jeg meg litt finere med sminke enn uten.

Men ofte i helgene kan jeg gå uten. Hvis jeg ikke skal gjøre noe spesielt da.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:22   #43
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg ser jo helt klart at jeg tar meg bedre ut med sminke - enn uten. Det fremhever jo ofte øyner, og dekker over "skavanker". Men fullstendig avhengig er jeg dog ikke.

Denne beskrev mitt forhold til sminke veldig bra. Jeg er ikke alene om å se at jeg tar meg bedre ut med sminke. Sitat fra sønnen min på 3 1/2: mamma du ser ikke bra ut, gå og smink deg!!

Jeg bruker mascara, consealer, solpudder og av og til lipgloss, men jeg kan fint gå uten også.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:32   #44
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg bruker sminke hver dag. Mascara i helgene og noe mer på jobben. Selv de helgene hvor jeg er helt alene hjemme og ikke går ut, så fresher jeg meg med mascara og en lipgloss. Det har med velvære for meg selv å gjøre.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:33   #45
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg bruker ikke sminke i det daglige nei. Ingenting faktisk, kun fuktighetskrem. Men jeg har ordentlig sminke på lur, og bruker det når jeg vil pynte meg litt ekstra. Jeg er mørk, kanskje det som flere nevner her er et poeng?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:36   #46
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg bruker bare sminke på fest eller når jeg føler for å pynte meg litt, bruker absolutt ingenting til hverdags.

Kan bare signere denne

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:39   #47
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg bruker somregel maskara, men ikke noe særlig mer enn det. Om jeg føler meg litt blek, kan det være jeg slenger på litt solpudder også

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:44   #48
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg er MYE finere med sminke enn uten. Ser mye freshere ut, selv med bare bittelitt. Så jeg burde definitivt bruke det mer enn jeg gjør.

Men så var det den latskapen da. Prioriterer hvert ekstra mulige halvminutt i sengen om morgenen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:51   #49
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

sminker meg hver dag Gjor det nesten i sovne og det tar meg max 5 min. ( fest sminken tar litt lenger ja..) Maskara, soloudder,eyeliner og lipgloss

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 19:53   #50
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Ja, jeg er avhengig av sminke. Er så lys at hverken bryn eller vipper viser noe særlig hvis ikke. Jeg må ha på meg mascara, eyeliner og øyenbrynsblyant hver dag. Foundation hvis jeg skal på jobb.

Hender jeg går på butikken uten noe, men jeg føler meg litt dårlig. Har ikke verdens beste selvtillitt ang utseende, men sminke hjelper litt

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:04   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg joiner klubben for de lyse øyenvipper og slår fast at jeg bruker mascara daglig. Jeg er ikke avhengig av det og kan glatt gå i butikken uten - men jeg ser veldig trøtt ut altså.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:51   #52
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg går aldri på jobb uten sminke, men i helgene kan jeg godt vise meg ute usminket. Jeg er så lys at jeg blir helt blass uten mascara og litt farge på øyenbrynene. For noen år siden, en dag jeg var usminket, var det sågar en liten gutt som sa til sin mor "se mamma, hun er albino"! (Jeg er ikke så lys altså). '

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:57   #53
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Iset.. Hva er forskjellen på "friskere" og "freshere"? (Måtte bare spørre siden jeg har hørt andre bruke denne kombinasjonen av ord i det siste og jeg ikke helt kan skjønne at de ordene uttrykker forskjellige ting)..


Så til saken.

Jeg er ikke avhengig av sminke. Jeg viser meg selvsagt for mannen uten sminke. Mannen får se meg uansett hvordan jeg ser ut. Det skulle da bare mangle. Jeg har ingen hemninger i forhold til ham.

Andre får også se meg uten sminke. De dagene jeg jobber hjemmefra gidder jeg ikke sminke meg. Da leverer jeg ungene i barnehagen, går gjerne på butikken usminket og løper ikke for å sminke meg om noen kommer på besøk.
Når jeg skal på jobb bruker jeg gjerne litt sminke, men aldri mye. Til fest brukes litt mer, men ikke mye.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:08   #54
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg liker å teste ut litt, men det er veldig formavhengig om jeg gidder sminke meg i det daglige.
Nå er jeg naturlig mørk, og med bøy og farge på vippene er det ikke så mye som trengs.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:14   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg er på ingen måte avhengig, men sminker meg til fest og venninnekvelder. Går gjerne dagesvis uten sminke og så sminker jeg meg plutselig en dag.

Fikk skryt for øyesminken min her en dag

Sminket:



Usminket:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 09-10-07 kl 21:46.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:18   #56
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg er avhengig av sminke, men jeg viser meg for andre uten sminke av den grunn. F.eks i bassenget, på trening, på skitur eller andre sportye aktiviteter. Jeg sover også uten sminke, så mannen har sett meg au naturel

Jeg drar ikke på kafe, på pub, på jobb, (på butikken) eller på tur i byen uten sminke.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:23   #57
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selv sminker jeg meg fordi jeg synes det er gøy, fordi det passer med min personlighet å se litt mer rocka ut enn jeg gjør i usminket tilstand, og fordi nesa mi er så stor at øynene trenger litt hjelp med å konkurrere mot den.

Kan ikke si at jeg tenkte over at nesa di var stor, men du var kanskje heldig med sminken den dagen?

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:33   #58
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg kan signere hele innlegget ditt Guniss. Ikke særlig originalt, men

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:45   #59
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg går sjeldent ut uten mascara. Dvs. skal jeg bare ut i hagen eller på lekeplassen er det ikke så farlig. Her hjemme tar jeg det på når jeg gidder. Og mannen har sett den hele usminkede sannheten.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 08:45   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Iset.. Hva er forskjellen på "friskere" og "freshere"? (Måtte bare spørre siden jeg har hørt andre bruke denne kombinasjonen av ord i det siste og jeg ikke helt kan skjønne at de ordene uttrykker forskjellige ting)..

I denne sammenhengen oppfatter jeg "fresh" som en mer overført betydning av "frisk", at "fresh" betyr noe mer i retning av stilig, fargerik, kvikk (om fargebruk, snitt, tilbehør og slikt), mens "frisk" mer brukes direkte om personen. Ser man "frisk" ut, så ser man våken og opplagt og ikke-syk ut, liksom, mens dersom man ser "fresh" ut, så ser man litt stilig ut og har en frisyre man kler og litt kvikke farger. Kan godt se at sminke kan gjøre begge deler og at det er to litt forskjellige ting (selv om jeg egentlig får litt mark av ordet "fresh").

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no