Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er du avhengig av sminke?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 14:02   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg bruker bare sminke på fest eller når jeg føler for å pynte meg litt, bruker absolutt ingenting til hverdags.

Samme her.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:02   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

jeg skjønner ikke hva som er vits med sminke... jeg da...

Vitsen er vel å se litt friskere og freshere ut. Jeg har feks. veldig lyse øyenbryn så jeg ser ut som om jeg har kreft om jeg ikke bruker øyenbrynsblyant. Bruker også litt mascara og leppestift (lys frisk farge) fordi det ser freshere ut. Det å være så avhengig av sminke som disse kvinnene i Rachael Ray, er jo sykelig, men et naturlig forhold til sminke er nå bare vel og bra synes jeg. Mange der ute som ikke hadde trengt å se ut som burugler bare de brukte litt sminke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:05   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

jeg skjønner ikke hva som er vits med sminke... jeg da...

Samme vits som å fikse håret, velge klær man synes kler en, og bruke smykker og slikt, tenker jeg. Ren pynt. (Jeg klipper og farger håret jevnlig, og bruker alltid ørepynt, men altså ikke sminke - men det er klart jeg ser vitsen.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:08   #24
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg er ikke avhengig av å bruke sminke, men skal jeg på kontoret ,ut på kundebesøk, på fest etc ,bruker jeg litt sminke
I det daglige gjør jeg ikke det
Sitter for det meste på hjemmekontor , og trives best uten sminke i hverdagen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:08   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Men de som er mørke (har mørke øyenvipper og bryn naturlig) ser ofte bedre ut når de ikke har sminke, enn oss som er lys synes jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:09   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vitsen er vel å se litt friskere og freshere ut. Jeg har feks. veldig lyse øyenbryn så jeg ser ut som om jeg har kreft om jeg ikke bruker øyenbrynsblyant. Bruker også litt mascara og leppestift (lys frisk farge) fordi det ser freshere ut. Det å være så avhengig av sminke som disse kvinnene i Rachael Ray, er jo sykelig, men et naturlig forhold til sminke er nå bare vel og bra synes jeg.

Helt enig, Iset. Det kommer jo også veldig an på hva slags farger man har fra naturens side. Jeg hadde neppe vært like ivrig med maskarakost og farging av bryn hvis jeg var mørk i utgangspunktet.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Samme vits som å fikse håret, velge klær man synes kler en, og bruke smykker og slikt, tenker jeg. Ren pynt. (Jeg klipper og farger håret jevnlig, og bruker alltid ørepynt, men altså ikke sminke - men det er klart jeg ser vitsen.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:09   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg misunner virkelig de som ser pene ut uten sminke. Jeg er desverre ikke en av dem. Vurderer å få permanent sminke (vipper, bryn og eyeliner) så jeg slipper å bry meg med det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:12   #28
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Absolutt ikke avhengig, men jeg elsker å eksperimentere med det. Til vanlig blir det ofte mascara og litt farge på brynene. Men liker å kjøre full pakke med foundation, øyenskygge osv, men varierer hvor mye jeg gidder.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:12   #29
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Ikke avhengig, og det er rett som det er jeg stikker avsted uten. Men liker godt å få litt mascare på vippene. Jeg bruker briller, og øynene blir bittesmå uten noenting. Men jeg er ikke mer forfengelig enn at jeg gjerne sover 10 min. ekstra istedet---

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:14   #30
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg har alltid mascara på når jeg skal på jobb, gjerne litt eyeliner og noe på leppene også, men nå, feks, når jeg har hjemmedag, er jeg sminkefri.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:14   #31
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Nei, ikke avhengig av sminke, men føler meg absolutt mer vel med. Bruker da eyeliner og mascara, brynene farger jeg jevnlig, så de er alltid mørke. Men er hjemmeværende, så det blir mange dager uten sminke. Må ikke ha på når jeg drar på butikken.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:24   #32
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Daglig bruker jeg mascara og en lett lipgloss.

Til fest bruker jeg i tillegg lebestift og kanskje litt rouge om det trengs.

Bruker egenlig ikke så mye sminke synes jeg.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:33   #33
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Ikke i det hele tatt. Jeg bruker veldig lite sminke egentlig. Det går i perioder.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:35   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vitsen er vel å se litt friskere og freshere ut. Jeg har feks. veldig lyse øyenbryn så jeg ser ut som om jeg har kreft om jeg ikke bruker øyenbrynsblyant. Bruker også litt mascara og leppestift (lys frisk farge) fordi det ser freshere ut. Det å være så avhengig av sminke som disse kvinnene i Rachael Ray, er jo sykelig, men et naturlig forhold til sminke er nå bare vel og bra synes jeg. Mange der ute som ikke hadde trengt å se ut som burugler bare de brukte litt sminke.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme vits som å fikse håret, velge klær man synes kler en, og bruke smykker og slikt, tenker jeg. Ren pynt. (Jeg klipper og farger håret jevnlig, og bruker alltid ørepynt, men altså ikke sminke - men det er klart jeg ser vitsen.)


ok nå ser jeg at d jeg skrev ble litt misstolket
Jeg mente at jeg ser ikke vitsen med at jeg skal tæshe på meg sminke for jeg blir ikke noe finere og ikke kan jeg sminke meg. og ikke har jeg interresse for det.
Sånn er det å ha vært idrettsgal og nerd når man var ung....

Men andre må bare sminke seg så mye de vil..

Men jeg har sett masse rar sminking. at folk ikke "ser" at det ikke blir fint.

Eks gammle damer md knall blå øyensygge[heter det øyenskyggen enda? ] og knall rød lebestift hihi


jeg har veldig lange øyenvipper og jeg må stå med buetang værtfall 3 ganger om jeg skal ha mascara på og så brillene. ellers tar vippene i brilleglaset og det er veldig iriterende.


Hadde jeg fått lært sikkelig hvordan det blir finest og sånt så har jeg og kanskje sminket meg en gang i blandt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:35   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg sminker meg så og si hver dag, men har gått på butikken, i barnehagen og andre sånne hverdagslige ting uten sminke.

Selv sminker jeg meg fordi jeg synes det er gøy, fordi det passer med min personlighet å se litt mer rocka ut enn jeg gjør i usminket tilstand, og fordi nesa mi er så stor at øynene trenger litt hjelp med å konkurrere mot den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 15:20   #36
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg går meget sjelden ut av huset uten mascara. Men jeg MÅ ikke ha det på. Men jeg har også veldig lyse vipper og ser syk ut uten mascara.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 15:22   #37
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Nei, bruker svært lite sminke. Du så litt søvnig ut ja uten sminke

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 15:24   #38
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Jeg sminker meg hver dag jeg er på jobben, og kan ikke huske å ha gått på fest uten.

Hjemme i helger og slikt hender det ofte at jeg ikke sminker meg. For meg er sminken en del av det å bygge selvtillit. I den grad det er viktig, så synes jeg altså at jeg ser mindre stygg ut med sminke enn uten.

Bruker forresten mer sminke nå enn da jeg var yngre - men forhåpentligvis mer diskret. Er ikke så mye lilla og sterk blå mascare lenger, for å si det slik.

Og så gikk jeg på en FP-inspirert smell for et par dager siden. Nå er jeg en fornøyd innehaver av id-pudder. Og naturhårskost...

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 18:37   #39
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Eg brukar sminke kvar dag. Mannen ser meg ofte utan, ikkje hysterisk i forholdt til andre heller men har som regel på sminke.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 18:53   #40
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du avhengig av sminke?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men de som er mørke (har mørke øyenvipper og bryn naturlig) ser ofte bedre ut når de ikke har sminke, enn oss som er lys synes jeg

Den er jeg litt enig i, faktisk. Jeg har en venninne som har enormt lyse øyevipper og øyebryn, jeg har sett henne uten sminke kanskje to ganger på ti år, og jeg kan love dere at jeg aaaldri hadde kjent henne igjen uten. Jeg hadde gått rett forbi henne på gaten.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no