Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-14, 16:33   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Enig, det var en sånn oppskrift jeg brukte også, og de ble supergode. Og det må jo være verdens letteste kaker å lage - tre ingredienser som røres sammen i en gryte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 19:51   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Midt i ovnen?


Jepp.


Jeg har brukt oppskriften i flere år, og aner ikke hvor jeg har den fra, men den er i allefall god og jeg er glad dere som har prøvd likte den også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:26   #23
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har kun prøvd med èn oppskrift og de blir iallefall seige og gode. De er i en gammel oppskriftsbok som jeg har hjemme.
Jeg lager de ved å piske eggedosis og ha oppi smeltet smør, kokosmasse ++
Veldig lettvindt og fort ferdig.

Kan ikke du poste den hvis det er med hele egg? Jeg får så mye eggeplommer til overs uansett. Hadde en gammel oppskrift med hele egg som jeg mistet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 00:41   #24
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg har en oppskrift fra et gammelt oppskriftshefte fra Freia. Blir skikkelig saftig, seig og god.

1 dl vaniljekrem
200 g kokosmasse
1 1/2 dl sukker
1 egg

Bland alt godt, lag topper på bakepapir, stek i ca 8 min på 200 grader.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 07:33   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg lagde Myria sin oppskrift, med 150 g kokossukker og 50 gram vanlig. Stor suksess hos han i huset som er mest glad i kokosmakroner! Og ufattelig lett å lage, så blir en runde til tenker jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 09:12   #26
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Fleire enn meg som fikk veldig tørre kokosmakronar etter den røre sammen i gryta-oppskrifta? Ikkje ein gong pappa syns dei var gode og han elske alt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 09:21   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg syntes kanskje de var litt tørre, men jeg er ikke så overbegeistret for kokossmaken. Han som har peiling var fra seg av lykke, så da var de nok greie!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 09:59   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Mine var ikke tørre i det hele tatt, de var seige og veldig gode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 10:33   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Dette er den hvor eggehviter stivpiskes som jeg alltid har brukt.

4 eggehviter, stivpiskes.
180g melis
250g kokosmasse
1/4 ts vaniljesukker

Settes som topper på bakepapir. Stekes 200C 10-12min.
Blir 38 litt større eller 55 litt mindre, har jeg visst skrevet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 10:33   #30
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Merkelig. Kanskje egga mine var veldig små slik at det blei for lite eggekvite?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 11:11   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Det kan jo hende, eller det kan ha vært noe med stekingen? Ovner kan være litt ulike. Eller med hvor lenge du varmet deigen kanskje?
Hvordan var konsistensen på deigen? Det sto i oppskriften at den skulle være som tykk risgrøt. Min deig var tykk, men ikke tørr.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 11:15   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Mine blir heller ikke tørre. Jeg bruker bare store egg, og tiden man bruker på varming kan være avgjørende. Jeg synes røren samler seg raskt så jeg varmer den ikke lenge.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 12:48   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg varmet heller ikke lenge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 13:39   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Kor lenge er lenge da? Eg varma kanskje i ti minutt elns.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 14:33   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg varmet bare til det samlet seg, sikkert bare et par minutter. Har induksjon, så det blir varmt med en gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 14:35   #36
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er min favorittoppskrift, de blir seige og gode.

250 g kokosmasse
200 g sukker
4 eggehviter


Bland alt i en kjele og varm under omrøring. Når massen har samlet seg og blitt blank settes topper med teskjeer på stekebrett. Stek ved 180 grader i 12-15 minutter.

Denne bruker jeg også. Ingen jul uten. Mamma fant oppskriften bakpå en pose kokosmasse en gang på åttitallet, og er den eneste kakesorten hun baker hvert år.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 14:48   #37
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Denne skal jeg prøve i dag - elsker kokosmakroner, og det hørtes veldig godt ut med hasselnøtter i!

Kokosmakroner
• 4 Eiweiß (eggehvite)
• 300 g Zucker (sukker)
• 150 g gemahlene Haselnüsse (malte hasselnøtter)
• 200 g Kokosflocken (kokosflak)

Zubereitung
Eiweiß zu sehr steifem Schnee schlagen. Den Zucker nach und nach löffelweise unterschlagen. Gemahlene Nüsse und Kokosflocken miteinander vermischen und vorsichtig unterheben.
Backofen auf 150 C vorheizen. Backoblaten auf einem Backblech verteilen und mit einem Teelöffel kleine Häufchen von dem Teig auf die Makronen setzen. (jeg kommer bare til å sette de rett på bakepapiret)
Im vorgeheizten Backofen ca. 15-20 Minuten backen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 15:05   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Myria-oppskriften resulterte i seige, gode kaker. Jeg dyppet dem i litt lys kokesjokolade (kun toppen).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 18:38   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Holder det forresten å ha dem i kakeboks nå, eller bør jeg fryse dem?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 18:52   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Vet ikke, men jeg fryser alt som fryses kan - stort sett alle kakene unntatt pepperkaker. Syns de fleste kaker er mye ferskere og bedre når jeg tar opp små porsjoner fra fryseboksen, istedet for å ha dem i kakeboks i 2-3 uker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no