Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvem/hva/hvor er harry?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 06:57   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hvem/hva/hvor er harry?

I går viste en annen bilfører fingen til meg da jeg, etter hans mening, ikke var flink nok til å vike. "Så utrolig harry!", tenkte jeg om den lille "gesten" hans, men så følte jeg meg brått litt fossil og alene om å bruke uttrykket. For jeg hørte da vitterlig harry-uttrykket langt oftere før enn nå. Er det slik at det kun er fossiler som bruker begrepet? Eller er det slik at det blir regnet som litt harry å bruke ordet harry?

Så: Sier dere harry, og om hva eller hvem bruker dere uttrykket?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:09   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Da er nok jeg også fossil. Jeg kan til og med finne på å si blodharry. DA er det harry da.

  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:23   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Visst brukes det aktivt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:33   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Visst brukes det aktivt.

Men ikke så mye som før, og ikke i alle kretser. Mener jeg bestemt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:36   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Jeg synes for eksempel det er harry med plastsko som i Crocs. Likevel har jeg ikke mindre enn to par hjemme, men jeg bruker dem kun i hagen og til nød de få meterene bort til postkassen (når jeg er sikker på at ingen ser meg). Er jeg da harry, forfengelig, eller kanskje begge deler?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:24   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Jeg synes begrepet brukes stadig vekk, og nokså utvannet, med betydning omtrent som i "noe jeg synes er stygt/teit/umoderne".

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:26   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes begrepet brukes stadig vekk,

Vanlig, altså. Ja, da er det vel bare jeg som menger meg med litt uvanlige mennesker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:27   #8
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Jeg brukter det ikke så ofte. Sist brukt da vi var på svenskehandel i sommer.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:28   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Jeg bruker det ofte. Blodharry og harry. Og jeg er harry selv på enkelte områder, helt klart. Jeg hører også uttrykket rundt meg, så jeg har ikke den erfaringen at det er sjeldnere i bruk. Snusleppe er harry.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:28   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes for eksempel det er harry med plastsko som i Crocs. Likevel har jeg ikke mindre enn to par hjemme, men jeg bruker dem kun i hagen og til nød de få meterene bort til postkassen (når jeg er sikker på at ingen ser meg). Er jeg da harry, forfengelig, eller kanskje begge deler?

Du er harry og skjønner det selv, dermed flau over crocsa.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:29   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Du er harry og skjønner det selv,

Den kjøper jeg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:32   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Bruker det ikke så ofte, tror egentlig jeg bare bruke det om den handleturen over grensen og det er ytterst sjelden, siden vi bor på vestlandet.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:37   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Det er et begrep som ikke var vanlig å bruke i min oppvekst. Rånete var et begrep vi kjente.

Jeg er harry så det holder og skjems ikke over å gå i crocs på prix eller å gå med varmekjeledress om vinteren. Jeg er heller ikke opptatt av trendy interiør og kan derfor fint velge noe som er såkalt harry og komfortabelt.
Jeg har ikke harry film og musikksmak og viser aldri finger. Sistnevnte synes jeg er så urteit.
Jeg handler også på Nille og Europris, noe jeg har fått vite her på forumet at er harry så det holder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:38   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Jeg kan bekjenne at jeg var på harrytur til Flensburg i sommer. Svenskeharryhandel er kjedelig. Tyskharryhandel er herlig!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:46   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Crocks og grilldress og røyk og naglearmbånd er harry. Jeg har selvsagt alt det der. Jeg bruker de ikke samtidig da. Jeg står ikke i grilldress, crocks og naglearmbånd mens jeg tenner røyk nummer 10.

Jeg syns diamanter er litt harry, men det kommer selvsagt an på hvordan de blir bært.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:46   #16
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes for eksempel det er harry med plastsko som i Crocs.

Pøh! Mine Pirates of the Caribbean crocks jeg har på jobb er ikke harry.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 08:53   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er et begrep som ikke var vanlig å bruke i min oppvekst. Rånete var et begrep vi kjente.

Jeg er harry så det holder og skjems ikke over å gå i crocs på prix eller å gå med varmekjeledress om vinteren. Jeg er heller ikke opptatt av trendy interiør og kan derfor fint velge noe som er såkalt harry og komfortabelt.
Jeg har ikke harry film og musikksmak og viser aldri finger. Sistnevnte synes jeg er så urteit.
Jeg handler også på Nille og Europris, noe jeg har fått vite her på forumet at er harry så det holder.

Hvis det er definisjonen på harry - bring it on. Da er jeg også harry så det holder sikkert, and I like it!
Det mest harry jeg kan komme på i farta, er røyking.

  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:06   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Pøh! Mine Pirates of the Caribbean crocks jeg har på jobb er ikke harry.

Bilde!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:07   #19
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns diamanter er litt harry,

Diamanter (for store og for mange) synes jeg er tacky.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:09   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem/hva/hvor er harry?

Jeg sluttet å bruke uttrykket etter at en (litt harry) fyr mente at NRK-lisensen var harry. Da tenkte jeg at det var et helt meningsløst uttrykk for folk flestTM.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no