Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lydbok på ipod

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 17:59   #1
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Lydbok på ipod

Jeg har kjøpt og lastet ned en lydbok fra Bokklubben, og prøver nå og overføre den til ipoden. Må den via itunes? Min kjære har greid å slette itunes på denne pc'n, så da har jeg litt trøbbel.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:19   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Ja, det er jeg ganske sikker på at den må. Via Itunes altså. Men jeg er ingen ekspert annet enn at jeg har Ipod selv.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:20   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Jeg gjorde det en gang, og det var mindre vellykket for min del. Den endte opp i "tusen" filer og ble umulig å høre på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:22   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Jeg har gjort dette fra iTunes til iPod med finfint resultat.

Men det var kanskje ikke det du lurte på?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:36   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Jeg tror ikke det finnes noen måte å få noe inn i en iPod uten iTunes. Ikke for vanlige dødelige, i hvert fall.

Det kan lastes ned gratis fra www.itunes.com eller noe sånt, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:39   #6
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Takker for svar, har lastet ned itunes igjen nå. Men jeg er fortsatt like kjenner jeg. Hvordan får jeg filen inn i itunes da?? Den har hentet inn alle musikkfiler, bilder og videoer selv. Og alt det skal jeg ikke ha der. Men finner jeg lydboka? Not!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:41   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Har du PC eller Mac?

På PC velger du Fil/Legg til mappe i bibliotek, også browser du deg frem til mappen. Med Mac kan du vel drag'n'drop også

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:57   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Det er bare å slippe mp3-filene oppi iTunes under Windows også hvis man foretrekker det. Jeg ser at Bokklubben har grusomt dårlige instrukser som er fulle av feil for hvordan man skal behandle lydbøker man laster ned, så der var det ikke noe hjelp å få.

Det du får lastet ned derfra ser ut til å være en .zip fil og ikke en .mp3 fil. Det betyr (i tillegg til at de som er ansvarlige for løsningen til Bokklubben er inkompetente) at du må «pakke ut» lydboken før iTunes kan gjøre noe med den.

Jeg antar du har en fil du har lastet ned. Hva skjer hvis du dobbeltklikker på den?

Ben "why yes, it is supposed to be difficult" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:10   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

BM gjør research, Scarlettaah skravler og gir overflatiske tips. Det sier helt sikkert noe om personlighetene våre, men siden jeg er så overflatisk, rekker jeg nok ikke å finne ut av det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:01   #10
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Takk!

Nå tror jeg at jeg har fått det til! Måtte pakke ut filene først ja. Har den iallefall i biblioteket nå. Men på selve ipoden er det jo en mappe som heter lydbøker, den finner jeg ikke i bilblioteket. Jaja, kan ikke få til alt!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:23   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Hah! Det vet jeg. Da må du i tilfelle endre infoen fra musikk til lydbøker. Jeg anbefaler det ikke, hos meg ble det bare rot. Den klarte ikke å legge det i riktig rekkefølge.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:27   #12
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Men på selve ipoden er det jo en mappe som heter lydbøker, den finner jeg ikke i bilblioteket.

Det tror jeg faktisk kan fikses nå for en mp3 (før kunne det ikke det, da godtok iPod/iTunes at noe var en lydbok i kun et eget format – og med det formatet, som kan kjøpes i iTunes, går dette automatisk).

Når du har fått lydboken din inn i iTunes ligger den sikkert sammen med musikken. Høyreklikk på den i iTunes (Ctrl+klikk på Mac), velg «Vis Info» og «Valg». Velg «Lydbok» og kryss av for «Husk avspillingsposisjon» og «Utelat ved miks». Da skal den komme i Lydbokkategorien, og en iPod skal huske hvor langt du hadde hørt i boken, selv om du hører på musikk innimellom. Hvis det er flere filer kan du velge og endre flere samtidig.



Og til Scarletts invending; det kan bli problemer med rekkefølgen hvis boken er delt i flere filer. Men jeg mener det skal gå å nummerere delene slik:



Jeg skal riktignok innrømme at jeg har pleid å hekte sammen mp3-filene mine til én fil før jeg begynner for å unngå det problemet; akkurat det kan imidlertid være litt mer bry enn det er verdt hvis man ikke har en del erfaring med slikt fra før.

Ben "ain't modern technology fun" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: png lydbok.png (19,4 KB, 46 visninger)
Filtype: png lydbok2.png (11,8 KB, 44 visninger)

Sist redigert av Benmurphy : 13-05-09 kl 23:38.
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 00:05   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Sånn pleier jeg også å gjøre det med nedlastede bøker fra Bokkilden til PCer. OG så MÅ jeg jo nevne at det aldri har vært noe krøll når jeg har gjort det på Mac'en, da har alt gått flotters per automatikk.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 00:06   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Jeg bruker Mac mot iPoden, og den krøllet fryktelig.

Men nå må det sies at filene ble født på en PC. Det var vel da det skjedde, antar jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 08:30   #15
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Dette var en perfekt tråd, ettersom jeg nettopp overførte en lydbok til ipoden, og det bare ble tull. Nå derimot fikk jeg ordnet det!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:27   #16
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lydbok på ipod

Benmurphy: Takk for instruksjoner! Dette skal jeg prøve når jeg kommer hjem. Den ligger under musikk nå, men heldigvis helg og fin i riktig rekkefølge. Tror ikke jeg tør å prøve å hekte de sammen, er 150 filer........

Har pc og ikke mac forresten

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no