Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac noviser - hjelp oss å velge

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 18:07   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mac noviser - hjelp oss å velge

Mannen skal ha en Mac gjennom en hjemmekontorløsning. Hvilken ville dere valgt? Den må ikke være bærbar, men den kan også være det. Var det til hjelp?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 19:59   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Hva skal den brukes til?

MacBook og iMac er glimrende til vanlig skrivebordsarbeid, enkel ("privat") bilde og videoredigering (iMac er nok betraktelig bedre enn macbook på video), epost og surfing.
MacBookPro og MacPro egner seg best til mer ressurskrevende oppgaver som profesjonell bilde og videoredigering, spilling (og andre ting som han vet krever ressurser, om han driver med det ).

Umiddelbart ville jeg anbefalt en iMac 24" som stasjonært alternativt, rimeligste MacBookPro som bærbar.

Utenom MacMini så er alle apple-modeller teknologisk oppdatert med komponenter av god kvalitet og ytelse.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:07   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Vi kommer primært til å bruke den til bilder, video, spill og slike hjemme-pc-ting. Begge to har bærbar pc til jobb.
Vi heller litt mot iMac 24", har alt plass til den på kjøkkenet

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:11   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi kommer primært til å bruke den til bilder, video, spill og slike hjemme-pc-ting. Begge to har bærbar pc til jobb.
Vi heller litt mot iMac 24", har alt plass til den på kjøkkenet

iMac 24" passer nok perfekt.

En ting må sies: når du først har blitt vant med skikkelig skjerm så er det kjipt å jobbe på en liten.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:16   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

RAM er billig for tiden, så hvis du kjøper den fra en butikk som MPX bestiller du den med 4GB. Om du bestiller fra Apple sparer du nok en tusenlapp ved å kjøpe med standard-minne og kjøpe nye minnebrikker seperat og montere selv. RAM har mye å si.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:22   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Jeg sikler rått på enhver iMac jeg ser.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:25   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Jeg har akkurat bestilt meg en iMac 20".
Gleder meg som en unge, håper den står til forventningene.

Det stod mellom den og MacBook. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på laptop, men pga prisen ble det eneste aktuelle alternativet den med 13" skjerm, og det synes jeg er for smått.
iMac-en skal stå på enden av kjökkenbordet (har stort bord), og da syntes jeg 24" virket for stort igjen.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:25   #8
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg sikler rått på enhver iMac jeg ser.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:30   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Jeg og vurderer STERKT en 20" iMac. Jeg vil ikke ha skjerm som er så svært, selv om de er vakre...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 20:31   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Ja, de er fine. Og så tastaturet, da.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 21:28   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac noviser - hjelp oss å velge

Dette vokser veldig på meg kjenner jeg

HP: 4GB ja, det er fra MPX, håper vi kan få det ferdig med så mye RAM vi vil ha. Slike ordninger er litt farlige, nå kan man plutselig "få med" så utrolig mye duppeditter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no